Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Oj, så bittert.
Att man röstar för en human invandringspolitik innebär inte att man vill ha äckliga svin som våldför sig på kvinnor här.
Och dom kommer också finnas i flyktingströmmen, men dom är i minoritet, ingen vill ha in dom hit, inte ens dom som står för helt öppna gränser.
Men det vi ser som du missar ts är att det inte är ok att dra alla invandrare över en kam och straffa och förvägra oskydiga flyktingar som bara söker skydd hjälp, för att ett ytterst fåtal beter sig illa.
Varje människa ska dömas efter sina handlingar inte efter ev. grupptillhörighet.
Skulle vi göra på det viset ska vi inte ha män i det här landet, för det är män som våldför sig.
Det handlar om etik.
Ts, du tycker att eftersom du inte fick som du ville, så ska dom som inte ville som du, straffas med våldtäkt.
Det där är ett barns resonemang.
Är du ett barn ts?
Sedan leder det till stora problem om man bortser från Sveriges behov när man beslutar om flyktingpolitik. De problem vi nu ser i bl.a. Tyskland och Sverige är en konsekvens av att man blundat för negativa konsekvenser av flyktinginvandring från vissa delar av världen och bara kört på.
Fram tills i höstas ska sägas. Då insåg politiker i Tyskland och Sverige det rationella människor påpekat i åratal; att detta kommer att få enormt negativa konsekvenser. Nu handlar politikerna i desperation, kanske för att de insett att de har fel, kanske för att det de befarat var sant.
Låt mig också säga att detta inte är flyktingars fel utan ansvaret ligger på svenska politiker och väljare. Det är de som till vissa delar förstört landet.
Det viktiga är nu att vi lär oss något av detta och handlar rationellt i framtiden. Bidrar du till Sverige är du välkommen, annars hej då. Flyktingskäl? Vem bryr sig. Dessa går inte att verifiera än då.
Vad har du för utbildning? Vad har du för rikedom?
Det är relevanta frågor.
Sedan ska givetvis det minsta brott leda till omedelbar utvisning innan personen fått medborgarskap.