Inlägg från: malle88 |Visa alla inlägg
  • malle88

kan man kräva kejsarsnitt?

emmsing skrev 2016-01-09 13:07:51 följande:

Hej!

Om jag blir gravid (försöker) så SKA jag göra kejsarsnitt. Det får man också. Jag har dock några sjukdomar som gör att jag inte "kan" föda vaginalt :) men de ska inte vara problem med kejsarsnitt om man vill göra de :)

Kanske en helt sjukligt dum fråga men måste göra de. De är en tjej som är allmänt obildad om saker men samtidigt är hon väldigt bra på att trycka på känsliga punkter. Hon vet att jag har endometrios plus andra sjukdomar och att jag måste göra kejsarsnitt osv. Men hon säger att man inte kan göra kejsarsnitt 2gånger och att jag kommer se "fet" ut för att man inte kan gå ner igen å att magen blir slapp osv. Ganska elakt då hon vet att jag har varit väldigt sjuk i anorexi i många år Och att de triggar igång min hjärna när hon säger så. Vad tycker ni jag ska göra? Någon som har erfarenhet av kejsarsnitt?

Kanske mesigt att bli ledsen för detta men de gör lite ont.

Tycker du ska säga till henne att knipa igen truten. Hur många kejsarsnitt man kan göra beror på tjockleken på livmoderväggen och de ser dem när de plockar ut den första bebisen. Visst, endometrios kan innebära försvårande omständigheter vid kejsarsnitt pga sammanväxningar men det är kirurgerna vana vid. Vad jag vet blir man varken tjockare eller mer slapp efter kejsarsnitt, hon verkar bara vilja skrämma dig. Oroar du dig, prata med din bm, hon kan ge bra info :)
Svar på tråden kan man kräva kejsarsnitt?