spökisen skrev 2016-11-01 15:46:42 följande:
Känner så med dig, stor kram! Vad bra att du tar hand om dig och söker hjälp.
Min livlina förutom terapin har varit mitt arbete och utbildning som jag läst på sidan om och så löpning så ingen sjukskrivning eller medicinering har varit aktuellt även om min terapeut kanske hade tyckt annorlunda.
Lider med dig att du måste vänta. Väntan tycker jag har varit nästan det värsta, just det att allas liv går vidare och vi har stått kvar och stampat på samma plats och aktiviteter som tidigare upplevts njutningsfulla har bara känts som utfyllnad för att stå ut...
Jag gjorde mitt första försök nu i september och hade oerhört svårt att tro att det ens fanns en möjlighet att det skulle lyckas vilket det helt otroligt nog gjorde. Efter alla misslyckade ivf-behandlingar vågar jag fortfarande inte tro att detta kan gå hela vägen men kommer nog att pusta ut lite mer efter jag har passerat v 12.
Åh grattis till er! Måste kännas jättebra, det ger lite hopp :) ja precis, denna väntan är det värsta, gjorde första försöket i april och läkarna va så hoppfulla och sa att bättre ägg och befruktning kan det inte bli, detta är toppskick! Sa dom, och allt kändes så himla bra. Men så vart det inget mer det bara "fes av" så att säga och läkarna var förvånade att det inte fäst... Så man går bara å stampar. Man kommer liksom inte vidare i livet... I våras sa dom att nästa försök skulle bli rätt snart sensommar/tidig höst... Men nu blire inte förrän jan/feb om allt går planenligt... Så hoppas hoppas! Och stort lycka till till dig, håller tummarna att det går bra för dig!