Löparnörd och TulpA: håller tummarna för er båda att det går vägen. Fler positiva besked här hjälper till att hålla modet och hoppet uppe.
Mooki: jag har fått 3 missfall efter IVF försök som alla slutade i v 7 eller 8 men jag hade inga småblödningar överhuvudtaget. Hela missfallet kom med en gång utan förvarning och då hade jag jätteont i magen typ en halv dag innan blödningen kom igång. När jag väl var och gjorde VUL så konstaterade man att det hade varit en graviditet men att det nu inte fanns något kvar( 2 av gångerna). Det var då jag bestämde mig för att ta ett längre uppehåll vilket resulterade i att det nu har gått två år. Däremot när jag var gravid med vår son så blödde jag lite grann de första veckorna, så jag skulle nog inte ta det som en början på missfall. Mina har i alla fall inte blrjat så utan det har kommit med en gång. Så försök att intala dig att fostret är kvar och mår bra men att det prövas av livet . Personligen så mediterar jag en hel del på att det ska fästa och utvecklas bra osv och det finns en hel del bra positiva affirmationer video som kan hjälpa till när man känner att tvivlet kommer.
Själv så har jag inte fått något svar från min läkare om VUL och jag har försökt att både sms, ringa och maila utan framgång. Känner mig inte så trygg med det så jag kommer att byta läkare nu. På listan från Riga med doktorer fanns det en del andra läkare så jag undrar om någon har erfarenhet av någon av de andra doktorerna eller om ni har någon annan att rekommendera. Egentligen tyvker kliniken att jag ska göra ett VUL nästa vecka men jah är bortrest så jag vill helst ta det veckan efter. Eller vet ni om man kan ta testet utan att gå till någon specifik läkare?