Anonym (Längtar) skrev 2016-09-02 15:25:56 följande:
Tack för ditt svar: undrar om du har fått hjälp med det hemma eftersom,som jag har förstått, man ger det genom dropp? Funkade det för dig?
Hej,
ja, efter lite rundringning och tips så listade jag om mig till en vårdcentral som kunde tänka sig att hjälpa till att sätta dropp. Min vanliga VC sa nej. Min snälla gyn skrev recept. Man får inte IL på högkostnadsskyddet så det kostar en liten slant (ca 600 för 10 påsar). De ser ju bra resultat av att minska missfallsrisk bl.a, och eftersom det är en helt ofarlig produkt (om du inte är allergisk mot soja/ägg) så tyckte jag att det var värt att testa. På serum rekommenderar de dropp ca 10 dagar innan transfer, sedan vid transfer, vid pluss och därefter ca varannan vecka. Det tar mellan 30-60 min vid ett tillfälle, beroende på hur snabbt droppet ges. Jag kände inte av det alls.
Nu funkade inte mina tre försök med IL, men tror inte alls att det har något med det att göra. Vet ju många som haft jättebra resultat när IL lagts till i behandlingen. För mig var det lite så här: "nu kör vi med allt som går" så jag är jätteglad över att det gick att lösa så att jag kunde få droppet.
Kram!