Vi som planerar äggdonation 2016
Ok ska titta in i den tråden! :) tack och kram
KajsaK- De flesta gyn gör vul (vaginalt ultraljud) tom v10 Längre fram gör de ul utanpå magen..
Varit hos läkaren idag och blev sjukskriven tre veckor för yrsel och utmattning. Kollade även nå blodvärden. Ligger hela dagarna än fast jag även sover hela nätterna. Idag har jag även varit skakig och haft hjärtklappning hela dagen och har senaste veckan blivit anfådd så fort jag gör något.
Återstår att se om fk godkänner...
Även börjat nedtrappning av medicinerna idag.
Det här med att bada, ha samlag osv tror jag gäller typ första månaden iaf, men kan ju va bra att undvika längre...
Jag frågade kliniken här i Sverige om jag skulle ta nå extra vitaminer, men det var bara folsyra jag skulle ta. Tar dock ändå magnesium, d-vitamin, k-vitamin och c-vitamin som jag gjorde även innan fet.
Ändrade ni er kost inför och efter ÄD?
Jag har fått rådet att äta mer protein o dricka mer. Är dålig på att dricka vatten så måste tvinga i mig men det gör jag gärna :)
Progynonet gör att jag samlar vätska o har lite svullna ben o fötter, ngn mer som fått det?
Ja det är mkt ont om donatorer i Sverige. Vår första donator vid första försöket var lik mig i hårfärg längd och vikt. Men där blev det inget kvar till frysen. Vår andra donator där det lyckades vid andra försöket är inte alls lik mig, varken i hårfärg ögonfärg längd eller vikt. Jag känner att det inte spelar någon roll. Men är man inte kräsen med hur donatorn ser ut så går det fortare vad jag förstått.
Denna donator verkar dock ha samma färger som min sambo. Och än om vi skulle fått ett genetiskt gemensamt barn så garanterar ju inte det att barnet blir likt mig i utseende ändå.
Något jag förstått under denna process är att utomlands verkar dem mer kunniga och noggranna med prover osv än här i Sverige. Och denna sista lyckade gång så kände man sig som ett får på kö, det var verkligen in och ut, dom hade tio et/fet att göra den dagen och vi fick dela rum med ett annat par medans vi väntade vilket kändes si så där. Samt så har dom blandat ihop oss med ett annat par en gång vid ett besök, så lite rörigt där! Men personalen har alltid varit trevliga! Dock stressade.
Det är i Umeå vi gjort ÄD