Tuttis skrev 2016-02-12 10:16:53 följande:
Jag orkar inte mer :( har mycket sammanväxningar pga endometrios och har gjort 6 ivf, 1 fet- missfall och gör nu vårt andra äggdonationsförsök (denna gång i ostimulerad cykel). Fick insatt en blastocyst i fredags förra veckan. Men redan på ruvardag 3, vilket var i måndags fick jag en blödning som var brun. Detta har fortsatt mer eller mindre hela veckan. Tog gravtest imorse (ruvardag 7), minus såklart. Man känner så jävla dum. Har fått för mig att jag mår illa osv ochhar verkligen hoppats att nu är det vår tur... när vet man att enough is enough? Lever man i förnekelse? Jag vill sååååå gärna få bli gravid. Är det någon som börjat blöda så tidigt?
När jag gjort IVF med blastocyster i ostimulerad cykel har jag alltid börjat blöda lite på dag 3 och fått riktig mens på dag 5-6. Inget av dessa försök lyckades. När jag har gjort ÄD har det varit i stimulerad cykel. Men även där har jag fått en liten miniblödning (lite rosa på pappret) ca 3 dagar efter insättning när det inte lyckats. Som andra har sagt är det ett gott tecken att din blödning varit brunfärgad. Och jag tycker inte du ska oroa dig för att du testade negativt på ruvardag 7. Jag tjuvtestade svagt svagt positivt på sticka först på ruvardag 10. Jag fick inte ens ett jättestarkt plus på testdagen,men blodprovet visade fint hcg-värde. Försök att inte ta ut något i förskott (svårt, jag vet!), jag håller tummarna för dig!