Vårt väntrum skrev 2017-02-06 09:59:10 följande:
Hörrni:
Nu kommet en drös frågor inför ET som jag tror fe flesta här inne fått ta ställning till. Svara gärna :)
1: 1 eller 2 ägg tillbaka? Och varför? Valde bi själva?
2: Man får tydligen välja mellan: 3 dagars, 5 dagars, embryo glue och akupunktur... många val. Vad gjorde ni?
3: vilket hotell bodde ni på och var det bra? Pris/natt?
Vi går på AVA Riga. Lutar åt 3dagars embryon... kommer stanna hela tiden i Riga så vill gärna få tips på saker att göra och bo på :)
Kram på er
Nånga frågor att ta ställning till. Vihar valt ett på rekommendation fr läkaren. Men förra gången satte vi in 2 då ett var mkt mindre, inte då bra. Hon trodde inte det skull ta sig o vi ville inte "kasta" det. Har känt mig väldigt kluven o funderat eftersom våra embryon är frysta 2 o 2 så måste de tina 2 men vi går på ivf Riga så kan vara annat på Ava.
Våra odlades i 5 dagar men som sagts beror d väl på hur många man får. Vi fick 14 fr början o efter 5 dagar var 9 kvar. Olika kvalitet dock men d vet man ju inte förrän de tinas.
Har tagit embryo glu men d säger att d inte har statistik på om det hjälper.
Har bott på jättebilligt hotell ca 300kr men rek att bo på liknande scandic nivå. Inte kul m biltrafik o lettisk frukost. Har bott på Albert hotell senaste gångerna ligger nära min klinik men finns många jämförbara pris mellan 6-800kr som ligger mer centralt.
Hoppas d går bra m donatorn. När ungefär åker ni?