Vi som planerar äggdonation 2016
Vecka 14 idag! Jag har börjar trappa ner hormonerna, men tar det långsamt och kommer inte sluta helt förrän om 1-2 veckor.
I övrigt är jag helt normalt gravid. Magen börjar puta och brösten är mycket större än vanligt. Jag har inga blödningar eller andra orosmoment. Snart måste jag berätta på jobbet.
Jag är inte så aktiv i den här tråden för jag vet inte om jag tillför så mycket. Det är så mycket diskussioner om ingrepp och mediciner jag aldrig hört talas om innan och inte vet något om.
Jag skrev här från början för jag hoppades kunna sprida optimism till andra och visa att det kan fungera ganska smidigt. Jag tyckte själv att det var ont om sådana exempel när jag började läsa på om ÄD/ED. Jag tror att det är ofta är många som har försökt väldigt länge som är aktiva i den här typen av trådar. De som lyckas snabbt hinner kanske knappt hit eller så är de inne någon gång och ställer någon fråga och sedan försvinner de snart igen när det lyckades.
Jag har passerat klimakteriet i förtid på grund av mediciner, men blev gravid på mitt andra fet med tredagarsembryo utan annan medicinering än östrogen, progesteron och kortison. Jag är medveten om att jag är lyckligt lottad och att detta inte fungerar för alla, men jag vill också vara ett bevis och en påminnelse om att det faktiskt fungerar för en del. På då vis kanske jag får någon tveksam person som undrar om det ens är idé att pröva utan hysto, IL-dropp och allt vad det heter att våga känna att det visst kan vara värt ett försök.
Jag fortsätter bevaka här litegrann om någon vill ställa frågor till mig, men annars håller jag en låg profil framöver.
Lycka till alla!