• GrukanGrace

Vi som planerar äggdonation 2016

Hej

Efter 8 ivfer och lika många försök med immunsupport och två missfall stället vi nu om till äggdonation. Min mans spermier är super och de hittar inget fel på mig allt ser bra ut förutom starkt immunförsvar, men inte ens immunsupporten har löst vår barnlängtan.

Men hoppas på att ni har råd till oss. (Jag har en son på 13 år från tidigare förhållande)

Jag är 42 och min man 46. Vart vänder vi oss? Hur tänkte ni? Vad valde ni.

Kram

• GrukanGrace

Vilken klinik rekommenderas? Och varför. Försöker läsa på men det är svårt.

Köpenhamn

Finland

Riga

Athen

Är det olika väntetider? Och regler?

Kram vill gärna komma gång och få ägg innan sommaren. Vad tror ni?

Kram och jag håller tummarna för alla er som ruvar!

• GrukanGrace

Vi letar också efter klinik.

Danmark har vi blivit avrådda ifrån. De använder ägg som "blivit över" när kvinnor som haft problem att bli gravida och gjort ivf valt att donera sina extra.

Så dem väljer vi inte.

Tjabo 09 skrev 2016-04-19 22:39:49 följande:

Hej!

Jag och min man har börjat titta på olika kliniker för äggdonation, vi bor i Västsverige vilket gör Danmark intressant. Är det någon som vet något om klinikerna där? Såg tidigare i tråden att någon blivit avrådd, från klinik i Köpenhamn på vilka grunder?

Tacksam för hjälp!

• GrukanGrace

Gurkangrace vi väntar på behandling, AvA Riga

hoppfull2016 skrev 2016-05-13 15:56:39 följande:
    VÄNTAR PÅ BEHANDLING Wish, invimed Polen Nirak84, IVF Riga NinaCamilla, tar kontakt med Dr D och väntar på trial nr 10 i Serum PeeWee44, Lifeclinic, Dr D ska lämna sperma 4/3. Emmm28, Fertinova Åbo Anonym(längtar) ivfspain Alicante Bappen Ava Riga Kajsa K, UmeåUNDER BEHANDLING 

Cocofjollan, Elite Clinic, Estlandakleija, AVA Clinic RigaKurrea, Ava Clinic Riga Tulpa, Ava Clinic Riga RUVAR RononLängtar74, Serum Aten, ET, 1 embryo, TD 23/5Quinna73, Arleta Tjeckien, ET 2 embyon, TD 15/5GRAVID Uptomeism: FET 6/1, Elite Clinic, Estland, två embryon, väntar ett barn, BF ~ 24/9 Savasana, FET 14/1, AVA Clinic i Riga, ett embryo Mooki: FET 15/1, IVF Riga, två embryon Hopp72: ET 25/1, Ava clinic Riga, ett embryo Milla2016 FET 19/1, IVF Umeå, ett embryo Lavisen, FET med tre blasto 13/2, Cyprus IVF Center (Team miracle), 2 embyron trex2013, ET (29/1) Aten,Två embryon, väntar ett barn ,BF ~ 14/10TyckOmMig,FET 14/4 Ava Riga Två embryon,väntar ett barn,BF 4/1 2017

Hoppfull2016, ET 14/3, ett embryo
  • GrukanGrace

Vi har skickat all vår info nu och i morgon ska vi få förslag på några donatorer.

Håll tummarna om ni har en över

Om allt går bra så blir det månadsskiftet juni juli vi sätter tillbaka.

Kram

TyckOmMig skrev 2016-05-09 08:33:52 följande:

Hoppas du/ni blir nöjda med valet.

Hur snart ska behandlingen dra igång?

• GrukanGrace

Spännande.

Fick ni ert första via ÄD i Riga också? Kram

Micro skrev 2016-05-19 16:29:32 följande:

Gurkan: Då ligger vi ganska lika. Jag väntar på mensen om den kommer som vanligt om ca en vecka. Då blir d medicinstart o i så fall ett andra syskonförsök i mitten/slutet på juni. Går på ivf Riga. Spännande m val av donator. Lycka till.

• GrukanGrace

Efter vårt skypemöte med läkaren så kände jag mig övertygad. Trevlig, kompetent, lugn och med humor. Kändes väldigt tryggt. Vi pratade länge och han gav sig verkligen tid att berätta utförligt. Så vi valde dem och har nu gått förslag på donatorer och valt den som passade oss bäst.

Håller nu tummarna.

Kram

Lilarosa skrev 2016-05-19 21:35:48 följande:

Hej!

Jag följer trådarna kring äggdonation och har precis fått svar på mitt AMH värde vilket visade att jag inte har några egna ägg. Som jag egentligen vetat 1år eftersom prover tidigare visat att jag kommit i för tidigt klimakterium vid 32. Äter redan nu österogentabletter dagligen. Så äggdonation är enda möjligheten att få ett syskon.

Vi funderar starkt på Ava clinic Riga, som några här går på.

Någon som haft erfarenhet om skypemöte med doktorn? Var de förståeligt.

Ska fylla i dokument för criterier för donatorn och även be dem skicka en ordination om vilka prover jag o min man ska ta till vår svenska gynekolog. Så vi får de gjort.

Starka ni är och jag håller mina tummar för er som väntar och ni som ruvar!

• GrukanGrace

Vi har också valt AVA i Riga.

Har valt donator och om allt går som vi hoppas så blir det återföring vid månadsskiftet juni-juli.

Kram

aniiara skrev 2016-05-27 09:21:22 följande:

Åh, jag håller verkligen tummarna, Bappen! =D

Och tack för ditt svar, jag hoppas att AVA blir bra! Fick mail igår med två möjliga donatorer så nu ska vi välja, sedan rullar väl hela processen igång!

Embryo Gen är någon slags vätska eller preparat som embryot växer i för att öka chansen att det fäster. På den kliniken vi gick till i Malmö så använde de inga "hjälpmedel" alls, så jag är helt ny på detta.

• GrukanGrace

Läkaren är väldigt trevlig. Och berättar väldigt utförligt.

Genom att berätta era resp blodgrupper och rh värde så kan de välja en donator så att barnet blir får en logisk blodgrupp. Vi har inte bestämt än hur vi ska göra än med att ev berätta för barnet och då är det en förutsättning att de har bådas.

Doktorn frågar inget svart. Om era försök, ev sjukdomar, rökning, när ni vill starta.

Kram

Lilarosa skrev 2016-05-31 22:53:54 följande:

Hej!

Jag och min kommer att välja Ava Riga. Har ett skypemöte nästa vecka med doktor.

Ska fylla i papper om vilka kriterier vi vill att donator ska ha. Känns lite skumt.

Funderar på rh-grupp och blodgrupp!

Hur ska man veta vad donatorn bör ha?

Hur tänkte ni som gör äggdonation på Ava Riga som fyllt i samma papper.....

Något att tänka på inför Skypemötet?

Tack på förhand,

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016