Löparnörden skrev 2016-01-14 09:33:39 följande:
Jo tror stenhårt på att göra det man mår bra av.
Känner igen dina tankar, drömmer verkligen om en till liten att älska men sedan när jag tänker på allt det innebär både ekonomiskt, fysiskt och psykiskt med ett till försök känns allt inte lika självklart länge, men lyckas det är det värt allt. Tänker också att ska jag ha rätt att drömma om mer när jag redan vunnit högvinsten när vi fick dottern, men varför inte?
Jag har ett kronosomfel som innebär att jag inte har fungerande äggstockar och ägg och därmed ingen egen hormonproduktion så jag slipper allt som har med nedreglering att göra. Mitt enda medicinska problem som kan sätta käppar i hjulen är att jag har hypotyreos, men jag äter levaxin för att hålla sköldkörtelvärdena på rätt nivå.
Ja med diabetes blir det ju lite besvärligare graviditet, men då har du ju säkert vanan inne att hålla koll på ditt blodsocker.
Ok, då förstår jag att du slipper nedregleringen ja.. Det är väl lite liknande våra problem; jag kom in i ett tidigt klimakterie när jag var drygt 20 år så jag hade heller ingen funktion på äggstockarna under vår förra behandlingsperiod. Konstigt nog dök det upp lite liv där inne vid en gynundersökning, då man fann en mogen äggcell! Helskumt. Vi försökte med äl-test vilka gav utslag men det blev (så klart) inget på de månaderna. Kanske hade kroppen fått sig en skjuts av alla graviditets- och amningshormoner, men det verkar inte vara något som varade. Så här är vi alltså tillbaka för att köra på någorlunda säkra kort (...;) )
Jodå, diabetesen har varit en föjeslagare i det större delen av mitt liv så den kan jag :)
Hur reser ni iväg när det är dags; tillsammans eller var för sig vid de olika tillfällena?