• Kalle Anka

Min katt dog, sjukt dåligt samvete

Min katt dog 16 oktober 2015. Han blev 16 år och skulle ha fyllt 17 i år. På morgonen låg han och flåsade på golvet och släpade sig fram över golvet. Jag åkte till skolan även om jag kunde stannat hemma med honom... När jag kom hem låg han under köksbordet. Död med en otäck vit hinna över ögonen... Sjukt dåligt samvete över att jag åkte till skolan och övergav honom... Han kanske hade jätteont innan han dog... Fick inte ens säga farväl till honom eller skriva klart brevet som jag skulle ge honom. ..

• Svar på tråden Min katt dog, sjukt dåligt samvete
  • Anonym (H)

Fy fan... Hur i helvete kunde du lämna din katt? Skäms på dig! Hoppas du skäms i all evighet. Stackars katt som fick lida i ensamhet tills hans dog. Du borde fan aldrig mer skaffa ett djur, du kan ju uppenbarligen inte ta hand om det.

• Anonym (H)

Hur kan du ens leva med dig själv? Hur kan du se dig själv i ögonen?

• BCH52

Som alla rovdjur som känner att de ska dö och krafterna tryter så drar de sig undan. Det var därför han kröp under bordet. Han ville dö på kattvis. Inte bli ompysslad som en människa. Du för över dina egna behov till katten. Katten dog på det sätt katter vill dö, i avskildhet.

• Anonym (H)
    BCH52 skrev 2016-01-05 02:29:40 följande:

Som alla rovdjur som känner att de ska dö och krafterna tryter så drar de sig undan. Det var därför han kröp under bordet. Han ville dö på kattvis. Inte bli ompysslad som en människa. Du för över dina egna behov till katten. Katten dog på det sätt katter vill dö, i avskildhet.

Tamkatter fungerar inte så. De vill ha sällskap när de dör.
  • BCH52
    Anonym (H) skrev 2016-01-05 02:35:55 följande:

Tamkatter fungerar inte så. De vill ha sällskap när de dör.

När de föder sina ungar och när de ska dö drar de sig undan alldeles som sina vilda släktingar. Katten har mycket av sin vilda sida kvar, i motsats till hundar.
  • Anonym (H)
    BCH52 skrev 2016-01-05 02:45:26 följande:

När de föder sina ungar och när de ska dö drar de sig undan alldeles som sina vilda släktingar. Katten har mycket av sin vilda sida kvar, i motsats till hundar.

Det ursäktar ändå inte ts som lämnade sin katt för att dö. Om katten var dödligt sjuk måste det ha funnits symptom.
  • viseversa

Du borde ha dåligt samvete. Du borde skämmas. Inte fan lämnar man sina döende djur åt sig öde. Vidrigt gjort av dig. Det du skulle gjort är att ta din stackars sjuka katt till veterinären. Nu fick han ligga och dö ensam.

• Anonym (H)
    viseversa skrev 2016-01-05 06:55:32 följande:

Du borde ha dåligt samvete. Du borde skämmas. Inte fan lämnar man sina döende djur åt sig öde. Vidrigt gjort av dig. Det du skulle gjort är att ta din stackars sjuka katt till veterinären. Nu fick han ligga och dö ensam.

Håller med. Det smärtar i hjärtat att läsa. Stackars katt.
  • Fontana
    Anonym (H) skrev 2016-01-05 02:22:43 följande:

Fy fan... Hur i helvete kunde du lämna din katt? Skäms på dig! Hoppas du skäms i all evighet. Stackars katt som fick lida i ensamhet tills hans dog. Du borde fan aldrig mer skaffa ett djur, du kan ju uppenbarligen inte ta hand om det.

Värst vad du tar i (H)! Man kunde tro att Kalle Anka hade plågat ihjäl katten.

Jag håller med BCH52: katter drar sig undan när det är dags att dö. Att åka till veterinären hade inte hjälpt, hade kanske bara gjort katten mer förvirrad.

Döden är aldrig rolig, men jag tycker att Kalle Anka ska tänka alla goda år ni har haft tillsammans.
  • KingOfKings
    Fontana skrev 2016-01-05 08:00:24 följande:
    Värst vad du tar i (H)! Man kunde tro att Kalle Anka hade plågat ihjäl katten.

Jag håller med BCH52: katter drar sig undan när det är dags att dö. Att åka till veterinären hade inte hjälpt, hade kanske bara gjort katten mer förvirrad.

Döden är aldrig rolig, men jag tycker att Kalle Anka ska tänka alla goda år ni har haft tillsammans.
    Haha ja man kan tro att Kalle Anka skjutit pilar med en pilbåge genom kattens icke-vitala organ när man läser idioterna som skriver här.
Svar på tråden Min katt dog, sjukt dåligt samvete