• Pedalen

fler som vill gå ner mammakilon:)?

Lyn1 skrev 2016-01-13 23:09:13 följande:
    Ja jag tränar vidare. Det är så himla skönt att träna tycker jag. Och nu har jag senaste 4 passen även infört intervaller på löpbandet ca 20 min efter styrkan. :) jag har fått ett träningsschema av en pt på gymmet, iofs anpassat efter mig men benpasset i det schemat gör att man knappt kan sätta sig på toa dagen efter för det gör så ont. Säg till om du vill ha det :)
    Gärna! Kunde knappt komma upp från madrassen (sover på barnens golv) igår, behöver verkligen träna ben!

Denna veckan blir det inget minus på vågen, för dålig karaktär och för dålig planering :(
  • Pedalen

Jag har en sån app, men det är ju ett halvtidsjobb att väga och lägga in allt man äter. Det är därför 5:2 passar mig så bra. Men denna veckan fick jag inte till det :(

• Pedalen

Tappade lust, ork och motivation förra veckan, och helgen blev därefter... Semla, våfflor och ostbågar :( Men lite styrketräning (med betoning på lite) och en promenad fick jag iaf till.
    Idag fastar jag, men är redan hungrig och grinig. Sambon jobbar långa pass denna veckan så jag är själv mkt med barnen, då kommer jag inte ut på promenad och hinner knappt träna hemma så då är det verkligen skärpning med maten som gäller.

• Pedalen

Jag tycker det är svårare om jag börjat äta, så jag kör oftast bara middag. Idag blir det köttfärssås och lite spagetti + rivna morötter. När jag jobbar brukar jag äta en kalorisnål lunch och sen en liten portion middag / havregrynsgröt när jag kommer hem.

• Pedalen

Jag körde rivna morötter och bara pyttelite pasta idag. Har en fyraåring som är extremt kräsen och krånglig med mat, så det funkar inte att äta olika utan alla måste äta samma. Men zucchinipasta har jag tänkt testa!

• Pedalen

Har gjort lite benövningar idag, men åkte dit på choklad när barnen sov... Och glass igår. Jag fixar inte att låta bli när jag är ensam hemma :( Men nu är det goda slut och imorgon ska jag fasta, så det finns kanske hopp ändå.
    Läste att sömnbrist gör att kroppen inte är så sugen på att lämna ifrån sig energi, dvs släppa vikt. Skönt att ha det att skylla på iaf...

• Pedalen

Ja, ska vara hemma till augusti är planen. Då fyller killarna två och jag kanske är redo att släppa iväg dem till fsk. Kanske.

Min sambo kommer alltid hem varje dag, men vissa veckor är han bara hemma och sover. Detta är en sån vecka.
    Har dock fått till två bra fastedagar, även om jag inte fick till det däremellan, så jag får väl vara nöjd.
    72 kg är mitt slutmål denna gången, blir det mer så är det bonus. Har dock typ tio kilo kvar innan jag är där :(

• Pedalen

Det är inte kvällarna som är värst, det är när killarna sover middag och storebror är på förskolan... Då blir jag skåpsråtta och äter allt jag kommer över typ.
    Kvarg är gott, men tycker den smaksatta är lite sliskig. Har svårt att äta enbart det, vill gärna ha typ fruktsallad eller nötter till.

• Pedalen

Här står vågen still trots bra mat och (iofs lätt) träning.
    Skulle verkligen behöva komma ut och röra mig mer, men hittar inte tiden :(
    Idag fasta, är hungrig som bara den och har två griniga och understimulerade 1,5 åringar att tampas med... Bäddat för succé!

• Pedalen

Fick ge mig, och äta lite lunch. Brukar klara mig till middag, men inte idag :(

• Pedalen

Ibland får man bara ge efter. Vill kroppen ha kanelbulle så ge den kanelbulle. Strongt att få med det i dina kcal, och hoppas kroppen vill ha gurka imorgon!

• Pedalen

Jippie, -1! Äntligen...

Fuskar också på helgen, men försöker kompensera med motion.

• Pedalen

Har också fuskat... Fast i helgen förbrände jag allt fusk! Inte idag dock, idag la sig fusket som bomull runt höfterna... Febersjuka tvillingar och ögoninflammation för egen del främjar inte motivationen.
    Fasta imorgon dock.

• Pedalen

Sjuka barn = kaosnätter = trött mamma = sockersug = fusk = viktuppgång. Story of my life.

• Pedalen
    Blåsippan84 skrev 2016-02-12 07:00:43 följande:
    Hur mår barnen?

Vi har hållt oss förvånansvärt friska i år. 1-2 ordentliga förkylningar sedan i höstas på barnen och en själv. Ska väl inte skriva det för nu kommer väl bacillerna hoppa på en ;).

Efter 2 v viktplaning visade vågen 0,4 kg lättare 72,8. Att se 72 var något nytt, över ett år sedan :). Trots jag svullat lör-tis då jag fyllde år i tisdags. Dock så valde jag min meny lite lättare på mc d med wrap och sallad. Men pizza, smörgåstårta och semla.
    Har dock börjat träna mer på min crosstrainer. Äntligen kommer jag ihåg hur kul jag tycker den är att få upp pulsen och sen lite magövningar på det.

Bättre diet nästa v och hoppas på ännu mer på vågen.
    De blev friska, och sen sjuka igen :( Jag har helt tappat spåret, var hos mamma i helgen = vin och godsaker, och sen har jag inte hittat tillbaka. Efter helgen blir det nya tag... Igen...
    Vi sover så himla dåligt, och då blir suget större och kroppen mindre sugen på att tappa vikt.
  • Pedalen

Under 80 kg idag, 79,3! Och detta trots två riktiga dåliga veckor matmässigt... Firar med ett glas rött ikväll tror jag!

• Pedalen

Bra jobbat!!!

Här står det still. Var nog fel på vågen när jag vägde under 80, för trots att jag ätit bra och rört på mig väger jag 80,9 idag :(
    Så jäkla less!

Svar på tråden fler som vill gå ner mammakilon:)?