• SandraP81

fler som vill gå ner mammakilon:)?

Jag vill gå ner mina mammakilon. Har 7 kg till invägningsvikten men vill gå ner ytterligare 7-10 kg iallafall. Är 165 lång och väger ca 80 (!) kg. Har en 3 månaders hemma plus äldre syskon. Har gått ner ca 3 kg sen nyår. Är jättepeppad men dras med blodsockerfall dagligen. Tycker viktnedgången går sjukt långsamt trots att jag ligger på ca 700-850 kcal per dag. Promenerar varje dag.

Ang trög mage så tar jag laxoberal-droppar (från Apoteket, tas max en vecka i sträck) ibland. 10 st droppar i ett glas vatten på kvällen o magen kommer igång på morgonen . Funkar att ta vid amning. Första gången kan man ju prova med färre antal droppar, finns risk för att man får springa ett par gånger på toa annars.

• SandraP81
    Blåsippan84 skrev 2016-01-28 11:54:03 följande:

Välkommen! Men 3 kg sedan nyår är ju jätte mkt. Ca 1 kg i v!! Duktig du är. Jag tappar typ 0,5 kg i v. Så gått ner 4 kg sedan november (med uppehåll under julen). Huvudsaken den går neråt eller åtminstone står still och inte upp tänker jag

Gick du ner mellan dina barn? Jag gjorde ju aldrig det och 10 kg mer i invägningen. Men 65 kg skulle jag vara mer än nöjd. Känns långt dit bara. Och måste nog träna mer också

Tack så mycket! Vad gullig du är! Ja jag vet ju att det är bra såklart men jag har väl lite dåligt med tålamod. Idag hade jag gått ner ytterligare 4 hg så 3 hg till och jag är under 80! Måste väga mig varje dag för annars fuskar jag så lätt.

Jag hade gått ner till 74 när jag plussade sist. Tyvärr mådde jag så illa första 9 v att jag åt för att hålla illamåendet borta. Även om jag åt nyttigt så gick jag upp en del. Vid förlossningen vägde jag ca 90 (!) kg. Men säkert 3-4 kg var ren vätska. Sen har jag gått upp över jullovet. Svag för choklad och god mat... Och känsloätare! Men nu är jag peppad iaf!

Hur gör ni på helgerna? Jag fuskar alltid lite så på måndagen står vågen rätt still..
  • SandraP81

Vad ni är duktiga som tränar! Jag fuskade lite i fredags kväll med två glas vin och lite choklad.. Tycker liksom att det borde jag kunna göra utan att det händer så mycket. Men igår morse hade jag alltså lagt på mig 2 kg! Inte klokt! Fattar ju att det omöjligen kan stämma.. Hela dagen igår åt jag bra ca 800 kcal totalt och vågen visade -4hg imorse. Så jag väger mer än förra måndagen trots att jag endast fuskat med vinet och chokladen. Känns deppigt! Vad är det för fel liksom!!

Tog prover och gjorde ultraljud på sköldkörteln för några år sen som visade normalt men något låg funktion. Så jag ringde faktiskt idag och bokade in provtagning. Vill såklart att det inte ska visa något men samtidigt är det ju något som inte stämmer!

• SandraP81

Hej igen! Hur går det för er? Ni är så gulliga som peppar mig, känns toppen! Det är ju dumt egentligen att väga sig varje dag eftersom jag blir så nedstämd när den visar +. Oftast visar den dock - och då blir jag otroligt motiverad. Har hårdkört sen mitt "hemska" misstag i fredagskväll och imorse visade vågen 79,5! Så under 80 och -4 kg totalt på en månad. Det är ju förstås jättebra! Tycker helt klart jag borde kunna gå ner 10 kg till på 4 månader... förhoppningsvis mer än så! Tittade på gamla kort igår och efter första barnet gick jag ner till 58 kg. Det vore en dröm att väga så igen. 

Maken bakade Snickers igår för att ha med till jobbet. Inte så kul! Dessutom tog han inte med allt så nu står det Snickers i kylen. Hugaligen! Hur gör ni för att stå emot suget?

Svar på tråden fler som vill gå ner mammakilon:)?