Blåsippan84 skrev 2016-02-05 07:02:23 följande:
Just det. Lite tips på vad ni äter för mat vore lite kul :)
Några tips:
Omelett, idag blev de med färska champinjoner, lök, tomat, skinka och sparris.
Bulgur med chorizo eller annan kryddig korv (gärna med hög kötthalt) och sallad och nån dressing gjord på kvarg. Man kan ta vanlig dipmix till chips o blanda med kvarg om man vill.
Tonfiskwrap - Tonfiskröra (tonfisk, en klick lättcremefra, finhackad rödlök, salt o peppar) med sallad.
Tacogratäng proppfull med protein = vispa upp 2 ägg, blanda i 2-3 skedar keso salt o peppar. Lägg tacofärs i gratängform. Lägg över kesoblandningen. In i ugnen tills ägget stannat. Servera med sallad.
Fajitas antingen med kyckling eller lövbiff. Brukar göra utan riven ost och blanda ut crème fran med lite vatten så den blir lite lösare, annars är det lätt att man klickar på för mycket.
Räktacos - låter inte gott med det är förjäääävla gott. Säg till om du vill ha receptet :) låter bättre med: chili- och vitlöksfrästa räkor med mango och avokadosallad i hembakt tortilla, toppas med finhackad rödlök, en klicka gräddfil och pressad lime. Till fredags eller lördagsmyset! Mums..
Jag försöker undvika kolhydrater så gott det går. Jag äter tortillabröd, gärna hembakade. Men i köpta är det endast 120 kalorier per bröd, inte så farligt. Äter hårtbröd istället för mjukt. Tar rökt skinka/kalkon istället för ost. Äter kvarg istället för yogurt. Osv.. Jag fokuserar gärna på frukosten och lunchen och försöker ta nåt lättare till middag.