Förlossning i v.17
Beklagar av hela mitt hjärta att ni alla har behövt gå igenom det här! Det gör så ont i mig att era små inte fick leva längre.
För ganska exakt fyra år sen förlorade vi vår tredje son i v 21. Han konstaterades död efter att fosterrörelserna försvunnit, och två dagar senare sattes förlossningen igång. Han var jättefin, inga fel hittades. Min man, våra barn på 6 och 8, och jag, var helt förstörda. Medans de andra verkade hämta sig efter ett tag så kändes det länge som om jag aldrig skulle kunna bli glad igen. Jag grät ständigt, ville inte träffa nån, speciellt inte andra gravida.
Jag blödde i drygt två veckor och ytterligare två veckor senare fick jag en blödning till (mens?). Fick ägglossning två månader efter förlossningen (enligt stickor). Jag gick och pratade med en kurator på mvc i ett halvår, mycket beroende på att det tog tid för mig att bli gravid igen. Vi kom nämligen ganska snart överens om att försöka igen, längtan var helt enkelt större än rädslan. 10 månader tog det, men drygt ett år efter vår lille skulle ha fötts, fick vi världens finaste pojke!
Jag förstår att allt känns hemskt nu, låt känslorna komma, gråt när ni behöver, le om ni vill, det är ok!
Det här låter som en klyscha, ( alla sa likadant till mig, och jag vet inte om det egentligen hjälpte ), men en dag kommer ni att kunna skratta igen! Ert lilla barn finns ändå i ert hjärta! Det som gjorde att jag höll mig ovanför ytan var min man, mina barn, kuratorn och att jag blev gravid igen.
Idag tänker jag på vår lille trea nästan varje dag, men jag gråter inte längre. Han finns i mitt hjärta, precis som sina syskon och hans namn är ingraverat i mitt halsband tillsammans med sina syskon. Kram till er alla!