Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Sverigedemokraterna

Citat från en avhoppad moderat kvinna.
    -------------------------------------------------
    Sverigedemokraterna är kollektivister, inte individualister. Med sitt hat gör de skillnad på människor. Med sin populism skapar de kaos. Deras rasistiska, nationalistiska, socialkonservativa natur är väsensskild från en moderat samhälls- och människosyn.

http://www.di.se/artiklar/2016/1/13/debatt-jag-lamnar-muf-uppdragen/
    -------------------------------
    Inte för att jag är moderat, men det hon säger är så bra sammanfattat om SD, och säger hela sanningen om det partiet.
    Ja hur kommentarerna från SD män kommer att se ut, det vet vi, så det behöver jag inte ens ta upp, annrs går det bra att läsa vad dessa SD-män och högerextremister tycker i kommentarerna hos DI, där finns numera enbart rasister och högerextremister som skriver.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    100kgpappa skrev 2016-01-13 14:46:12 följande:
    Hamas får ju 1,5 miljarder, Nordkorea några hundra miljoner.

Även om pengarna inte går direkt till vapen, så frisätts de medel för regimerna. Det är som att ge en kriminell bidrag till mat, så att han får mer pengar till vapen.
    Så hur hade du tänkt att humanitärt bistånd ska gå till, om det nu inte heller ska ske på plats, och inte ges genom flyktingmottagande?
    Det klagas ju snart sagt på allt som görs för att hjälpa människor, men släpp politiken och se lite längre, se till de behövande människorna när det gäller humanitärt bistånd, tänk t.ex som Läkare utan gränser, och överlämna politiken till andra.

Det är alltid problem med att ge bistånd, och tyvärr så är det inte alltid som de ger som kan ställa alla villkor, det blir ofta att komprimissa.
    Men det kan vara enda möjligheten att få kontakt med verkligheten och ö.h.t nå fram med hjälp i dessa länder.
    Det är givetvis inte bra, fast klart bättre än att bara låta allt vara, och ge helt fria händer till diktaurer och andra tveksamma regimer.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-01-13 15:27:40 följande:
    Jo, det har jag.

Skatt som går till det som en stat skall syssla med har jag ingenting emot att betala (rättsväsende, försvar, utrikes relationer).

Definitivt inte till att hålla terrorregimer under armarna.
    Ja du är FL:s mest välkände kramare av Israels nuvarande terrorregim, så att du skulle bry dig i att den regimen sen länge praktiserat 1 död Israel vedergälls med dödandet 10 Palestinier.
    Att FN m.fl ifrågasätter regimen i Israel och deras vanvettiga och uppenbart olagliga dödande av Palestinier avfärdar du jämt.
    Och det trots att det finns timmar med filmade bevis, som visar hur vidrigt denna Israeliska regim beter sig.

Och nej, jag försvarar inte knivattackerna, men ligger man i krig så får man räkna med egna offer, och när Israel vägrar Palestinierna en egen stat, och dessutom olagligt ockuperar deras mark, ja då hade vilket annat folks land reagerat på liknande sätt. 

Men det mest tragiska, är att det blir Judarna över hela Jorden som kommer i kläm, det är dom som kommer att få lida för allt skit som nuvarande regim i Israel håller på med.
    Och kom nu inte dragandes med "demokrati och demkratiska val", för de flesta vet att om man rensar ut sina motståndare och kastar ut dom ur landet, så kan man hålla sk demokratiska val utan risk att förlora, vilket är precis vad som gjorts i Israel.
  • Världsmedborgare
    100kgpappa skrev 2016-01-13 23:44:54 följande:
    Om Israel hade velat utrota palestinierna hade de gjort det på två veckor, de har ju en rätt hyfsad militärmakt.
    Men de gör inte det, däremot försvarar de sig när de blir anfallna, och förvarnar även när de gör flygattacker mot raketramper och andra militära mål ( som hamas placera på befolkningsstäta ställen så att det ska bli mycket civila förluster så att Israel ska få en massa skiter av övriga världen).

Om palestinierna hade haft medel för att utplåna Israel så hade de gjort det utan att blinka. Nu har de inte det som väl är, utan nöjer dig med att döda civila israeler med knivar, bomber och skjutvapen.

Summering: Israel har kapacitet att utplåna palestinierna, men gör det inte, för de har ingen sådan strävan. Men de vill gärna slippa få raketer nerdimpande i skallen i tid o otid

Palestinierna vill utplåna Israel, men har inte kapaciteten.

Men vi kom ifrån ämnet lite. Som jag faktiskt inte har svarat på; Nej, det är det inte.

Tack och hej!
    Israel är det land som utan motsvarighet fällts flest ggr i FN, 100-tals ggr, men Israel har sagt att FN helt  ska skita i vad Israel gör, för dom tänker ändå inte följa vad FN säger, och hade inte USA lagt in sitt veto, så hade Israel varit mer eller mindre isolerat idag, just p.g.a av alla sina förbrytelser.

Idag får nog Israel tillsammans med Saudi anses som de värsta förbrytarna mot de mänskliga rättigheterna, dom kör över allt och alla, och gnäller på precis all kritik dom blir utsatta för.
    Och kritik får dom dagligen från alla håll i Världen, t.om USA har starkt börjat ifrågasätta dessa regimer, nåt som aldrig hänt tidigare.

Att det finns andra länder/stater som kan anses värre, det vet jag, men dom kallar sig inte heller för demokratier, eller kan ses som utvecklade länder, så jag lämnar dom avsiktligt därhän, då dom inte är jmf-bara.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-01-14 09:22:15 följande:
    Palestinierna har en egen stat, så redan där sket du i skåpet.

Israel har vunnit mark i krig som startats av motståndarna, ger man sig in i ett krig får man räkna med markförluster om man förlorar... Eller hade du tänkt dig att Tyskland skulle få tillbaka Ostpreussen, Schlesien m.m.?

Israel använder sina vapen för att skydda sin befolkning, Hamas använder sin befolkning för att skydda sina vapen. Då blir det civila förluster. Ger man sig dessutom till att ge sig på folk med knivar får man räkna med en kulkärve i kroppen. 
    "Egen stat" finns det uppenbart delade åsikter om, bara att googla för den som inte vet.
    Att Israel även ockuperar, stjäl och bedriver etnisk rensning sen länge av det eg Palestina är känt sen länge.

Herrgud, du är bara sååå förvirrad, nej inget land i krig får bygga och bosätta sig på intagen mark som tillhör annat land, så där sket du i skåpet.

Och dina jmf inte bara haltar, dom har kapat av hela benen, men bara du skulle göra en jmf med vad som tillkommit i en uppgörelse efter krig, med en pågående konflikt.

Dina inlägg är så felaktig att varenda grundskole elev besitter mer kunskap i ämnet, så att eg skulle dom få tala för sig själva.

Som sagt, dagens israeliska regim är en av de värsta terrorregimer vi idag har i Världen, en regim som enda regim i hela världen, använder fosfor att terrobomba barn i Gaza
    Barn som jag själv med egna ögon sett brinna med fosfor fastkletade på sina kroppar.

Det är den regim du försvarar, en kriminell krigsförbrytar regim, som praktiserar etnisk rensning, och som inte heller drar sig för att mörda barn och oskyldiga.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-01-14 10:26:52 följande:
    Israel intog hela västbanken under Oktoberkriget 1973.Jordanien avsade därefter sig alla anspråk på västbanken. Där har du uppgörelsen efter ett krig.

Om Hämnas inte gömt sina vapen bland civila hade dessa civila skonats, ska det vara så förbannat svårt att få in det i skallen? Hämnas använde civila byggnader som eldställningar (dvs använde sin egen befolkning som mänskliga sköldar) Använde ambulanser för att transportera stridande och vapen, förklädde sig till läkare medan man utförde stridshandlingar, använde sig av FN's flagga och symboler som skydd under tiden man utförde stridshandlingar. Waffen-SS framstår som rena gosskören i jämförelse.
    Du kan krama Israels regering hur mycket du vill, men det finns snart sagt inte ett enda land som vill ha med dom att göra.
    Inte ens EU vill eg ha med Israel att göra, och dom tar steg för steg att klämma åt terrorregimen i Israel, synd bara att det inte går fortare.
    Bra att EU iaf tvingat fram en märkning av terrorregimens produkter som olagligt framställs på ockuperat område.
    Inte så enkelt som det verkar, då israelerna falskmärker dessa varor så att dom ska kunna prånglas ut i andra länder.
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-01-15 10:23:47 följande:

Viktigt meddelande:

klockrent!
    Jag hörde att det föreligger ett förslag hos riksdagen, att drabbade av Bruna Febern ska sättas i karantän och tvångsbehandlas med kunskap, då sjukdomen anses utgöra ett hot mot rikets säkerhet.., bara SD förväntas rösta emot.

• Världsmedborgare
    todo nada skrev 2016-01-16 11:22:58 följande:
    Aha, det är bara de som snackar bort barnamördares (Israels) aktioner som "begriper" saker och ting? Du tittade väl på statistiken jag länkade till som förts över alla barn som dödats på vadera sida av konflikten sedan år 2000? Otroligt många palestinska barn som är ett hot mot Israels säkerhet, även under "fredstider".

Sedan ville du jämföra Stockholm stad och Palestina... Hur många höghus tror du det finns i Palestina? Och hur mycke biyta tror du det hade funnits i Sthlm stad om det inte funnits höghus med lägenheter i?

En vän till mig från Gaza bodde på en av de säkrare platserna i landet, vet du varför? Hans hus låg så att israelerna sköt bomberna över huset ist för direkt på. Där har du uppfattningen av vad som är en säker plats i Gaza.
    Det vore kul om du kunde titta igenom följande, och kanske ge en liten förklaring.
    www.mintpressnews.com/video-palestinian-child.../
    www.mintpressnews.com/video-palestinian-child.../
    www.theguardian.com/world/2015/dec/24/video-j...
    mondoweiss.net/2015/10/israeli-palestinian-de...
    www.nytimes.com/1988/02/16/world/israel-detai...

Det vore ju särskilt intressant att få veta varför israelerna behravt palestinska barn levande? Eller hamas kanske sökte skydd bakom dem så de inte hade något att välja på..? Blir du inte spyfärdig av att försvara mördare? Jag hade önskat jag kunde delat med mig av lite bilder på vad Israelerna gjort med palestinska barn, men bilder på hysteriska mödrar som håller ett litet barn i famnen där halva huvudet är borta hade troligen genererat att inlägget hade raderats.
    Det vidrigast jag sett var de 24/7 direktsända sat-sändningar som AlJazeera sände via feeds inifrån Gaza under förra kriget.
    Det var f.ö bara AlJazeera:s reportage-team som stannad kvar i Gaza, så alla bilder som sändes ut i nån nyhetskanal kom från dom.

Att dom ö.h.t kunde sända är bara det ett hjältmod i sig, israelerna jagade dom hela tiden intensivt med flyg, så dom fick hela tiden flytta runt.
    För dom pejlades in rätt fort, och då angrep israeliskt flyg och bombade sönder husen dom hade befunnit sig i.
    Allt för att försöka slå ut nyhetsbevakningen inifrån Gaza, men dom lyckades aldrig med det.

Och att se hur israelerna släppte ner sina bombmattor med fosfor över Gaza är fan den vidrigaste krigsförbrytelsen som kan tänkas ut, och det av ett folk som kallar sig civiliserade och demokratiska, fy fan det är så man vill spy.
    Att med berått mod tända eld på civila, barn, kvinnor och t.o.m sjukvårspersonal i arbete med att hjälpa skadade var långt värre att se, än den lilla vietnamesiska flicka (Kim Phúc) som fått napalm på sig av USA:s bombande. 

Under samma krig så bombade även Isreal FN byggnader med förnödenheter till Gazas befolkning, enbart för att slå ut sändningar med mediciner, sjukvårdsmaterial och mat.
    Även det finns väl dokumenterat.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-01-16 14:12:04 följande:
    Du vill uppenbarligen fortfarande inte förstå mekanismen bakom dödsfallen på båda sidor.

Sedan 2005 har mer än 8000 raketer avfyrats mot Israel. Mångdubbelt fler granater har avfyrats från samma sida. Ni godhetsonanister tycker tydligen att Israel ska sitta still och bara ta emot skiten som Hämnas skickar, och låta dödstalen på den Israeliska sidan öka? Dina hämnasterrorister avfyrar sina fyrverkerier från tättbefolkade områden, godhetsonanisterna tycker att de då ska vara skyddade från vedergällning. Är du medveten om hur idiotiskt ditt resonemang är?

Detta blir mitt sista svar gällande Israel/hämnas. Trådens ämne är Sverigedemokraterna. Vidare diskussioner tas i en tråd med rätt rubrik.
    Är du anställd av Israels propagandaminestri? Efersom du tycker att Palestinierna bara ska ge upp det israelerna stulit från dom?
    Nä en total EU bojkott av terrorregimen i Israel skulle sitta bra, eller varför inte en global bojkott, när nu nästa alla länder är emot vad dagens israeliska regim håller på med.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-01-16 14:59:26 följande:
    Angående Israel/Palestina-konflikten. Om du är osäker på om en person är vänster eller höger, fråga dem vilka av dessa två som de stödjer och du har svaret. 
    Jisses, att så många länder är vänster, ja det må jag säga, det var då en nyhet som skrällde.
    Fakta på det? Ja kolla in FN och vad som hänt där, mer behövs inte för att börja undra hur du fått till det där med höger och vänster.
  • Världsmedborgare

Fortst på #189

Eller varför inte England (dom var först med märkningen) och EU, jag menar inte är väl dom speciellt vänster, ändå har dom fått isreals regering att skrika i högan sky, över att deras produkter som framställs på ockuperat område, måste ha en tydlig märkning om det.

• Världsmedborgare
    todo nada skrev 2016-01-16 18:30:58 följande:
    Visst är det så.
    Frun till vännen jag nämner i inlägget du citerade var gravid vid ett tillfälle när de bombade med fosfor. Den pojken ska opereras om två månader, han föddes med hjärtfel. Och de var knappast de enda, många av de kvinnor som var gravida när detta hänt har fått barn som är sjuka på något sätt, vissa mer andra mindre. Äckligt och vidrigt är bara förnamnet.

Det har begåtts många krigsbrott från Israels sida i konflikten. Vilket sopas under mattan, men med tanke på hur nära Israel står USA är väl det iofs inte särskilt förvånande. Att detta får och fått pågå så här länge är fan i mig en skamfläck i den moderna tidens historia.
    Det beror tyvärr fortfarande ofta på de vidriga brott nazisterna gjorde mot Judarna under 2:a världkriget, men det är på väg att förändras.
    De som då levde är nu snart helt utdöda, skammen gör sig inte längre påmind, så andra generationer kommer mest troligast, att se på Israel på ett annat sätt.
Svar på tråden Sverigedemokraterna