Sverigedemokraterna
Jag röstar på SD som ligger närmare den liberala mittpunkten på den politiska skalan. Men partiet uppfyller naturligtvis inte alla mina önskningar, långt ifrån. Idag finns dock inget annat alternativ. Om jag anser SD vara ett "rasistiskt" parti så blir mitt svar nej. Att vänsterliberaler, vilket alla övriga partier numera tillhör, ständigt påpekar att SD är med synpunkter på SD:s förflutna vidrör mig föga. Både socialdemokraterna och vänsterpartiet har riktigt blod på sina händer, hur kan man anse att SD är ett rasistiskt parti p.g.a. dess historia när man blundar för socialdemokraternas rasbiologi som skett i verklighet för inte länge sedan och vilka konsekvenser för dess offer har medfört genom och vänstern som har stått upp för några av de blodigaste diktaorerna i historien och hur de sedan ser mellan fingrarna när det kommer till dess stödgrupper som AFA m.fl...
Socialdemokraten Göran Persson bidrog till bildandet av Forum för levande historia vars syfte bl.a är att lyfta fram Sveriges mörka historia på det rasbiologiska området så att vi inte ska glömma.
Sedan några intressanta fakta:
1. Sverigedemokraterna är det enda parti i riksdagen som fortfarande stödjer tvångssteriliseringar. www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/24/Kritik-mot-beslut-avfardad-som-stoveltramp/
2. SDs partiledning har under 2015 haft ett nära samarbete med företrädare för AFA aktuelltfokus.se/har-skyller-mattias-karlsson-sds-dataintrang-pa-researchgruppen/
3. Sverigedemokraterna bildades 1987 av nazister/fascister. Här kan man verkligen prata om modern tid. www.expressen.se/nyheter/dokument/har-ar-sds-morka-bakgrund-i-nazism/