Inlägg från: Vickisen |Visa alla inlägg
  • Vickisen

Sverigedemokraterna

Jag röstar på SD som ligger närmare den liberala mittpunkten på den politiska skalan. Men partiet uppfyller naturligtvis inte alla mina önskningar, långt ifrån. Idag finns dock inget annat alternativ. Om jag anser SD vara ett "rasistiskt" parti så blir mitt svar nej. Att vänsterliberaler, vilket alla övriga partier numera tillhör, ständigt påpekar att SD är med synpunkter på SD:s förflutna vidrör mig föga. Både socialdemokraterna och vänsterpartiet har riktigt blod på sina händer, hur kan man anse att SD är ett rasistiskt parti p.g.a. dess historia när man blundar för socialdemokraternas rasbiologi som skett i verklighet för inte länge sedan och vilka konsekvenser för dess offer har medfört genom och vänstern som har stått upp för några av de blodigaste diktaorerna i historien och hur de sedan ser mellan fingrarna när det kommer till dess stödgrupper som AFA m.fl...

• Vickisen
    KillBill skrev 2016-01-07 20:48:32 följande:
    Det är löjligt att försöka smeta rasbiologin på socialdemokraterna. När detta hemska skedde i Sverige (i huvudsak 1907-1939) så skedde det i politisk enighet. Ingen politisk inriktning är fri från ansvar.

Socialdemokraten Göran Persson bidrog till bildandet av Forum för levande historia vars syfte bl.a är att lyfta fram Sveriges mörka historia på det rasbiologiska området så att vi inte ska glömma.

Sedan några intressanta fakta:

1. Sverigedemokraterna är det enda parti i riksdagen som fortfarande stödjer tvångssteriliseringar. www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/24/Kritik-mot-beslut-avfardad-som-stoveltramp/

2. SDs partiledning har under 2015 haft ett nära samarbete med företrädare för AFA aktuelltfokus.se/har-skyller-mattias-karlsson-sds-dataintrang-pa-researchgruppen/

3. Sverigedemokraterna bildades 1987 av nazister/fascister. Här kan man verkligen prata om modern tid. www.expressen.se/nyheter/dokument/har-ar-sds-morka-bakgrund-i-nazism/
    Enligt det du beskriver, så kunde lika gärna Hitler agerat utifrån dåtidens samhällsförfall och komma undan med det. Sverige forskade ju redan om rasbiologi, judarna vägrade att lämna landet trots fri lejd med sin förmögenhet. Hitler tog det ett steg längre då och (( nästan, alltså VÄLDIGT få )) ingen protesterade eftersom tyska folket nu äntligen slapp svälta, de fick jobb och kunde t.o.m. resa iväg på "semester", ha "fritid" och slapp se könsorgan som konst.
  • Vickisen
    KillBill skrev 2016-01-07 22:00:24 följande:
    Som sagt, tvångssteriliseringar och rasbiologi skedde i Sverige för många år sedan och i politisk enighet. Det är mer anmärkningsvärt att Sverige fortfarande har ett parti i riksdagen som vill sterilisera människor mot deras vilja.
    Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att vi som dagens svenskar, som ÄLSKAR statistik på allt och alla inte för statistik på de som söker asyl här. Inte heller statistik på gruppvåldtäkter som blivit ett nymodernt fenomen inom Europa där Sverige säkerligen toppar statistiken som inom våldtäkt per invånare. BRÅ har slutat med sin rapportering om gärningsmäns härkomst av någon märkligh anledning... Det var visst inte så viktigt med källor längre.
Svar på tråden Sverigedemokraterna