• Zazu01

Stor ålderskillnad!

Har lite ångest.

Det kommer vara nästan 5 år mellan mina barn.

Har en dotter förr juni 2011 och ska ha en flicka till nu i februari.

Det innebär alltså att när den ena börjar femman börjar den andra förskolan.

Komme de ha nåt utbyte av varandra!?!

• Svar på tråden Stor ålderskillnad!
  • Zazu01
    Eleonor01 skrev 2016-01-01 17:22:16 följande:

Jag kommer ha exakt samma ålder mellan. Maj 2011 å jan 2016. Har aldrig förstått varför det måste vara få år mellan barnen. Jsg ä min syster är det 4 år mellan. Vi har knappt någon kontakt men deg handlar inte om hur många år det är mellan oss utan att vi är så otroligt olika som människor. Jag känner snarare en fördel med denna åldern emellan. Min största har verkligen fått sina första med mamma å pappa. Den nya lilla kommet också få det. Sen är det ju egentligen svårt att sia om framtiden ;)

Nej va roligt!! Jag har en syster som är två år äldre och vi är supertajt, säkert det som ligger i bakhuvudet...
    De kommer säkert få bra relation i framtiden men man undrar ju om de kommer att kunna leka något ????
  • Zazu01
    Eleonor01 skrev 2016-01-01 17:36:10 följande:
    Leka tvivlar jag på men det finns ju andra saker. Den stora kan läsa gör den mindre eller lära den andra saker. Jag år övertygad om att det blir bra! Vår första är en pojke å minsta blir en flicka om tre veckor. Tror det är något som även gör att de kommer att umgås på ett annat sätt än om det varit exempelvis två pojkar oavsett åldersskillnad
    Är sant det !
    Mina blir ju två flickor kanske blir en annan relation, äh jag vet inte! Blir nog bra ????
    Hade tyckt 3 år vore perfekt men det hade vi ingen möjlighet till
  • Zazu01
    Ingrediensen skrev 2016-01-01 20:12:02 följande:

Jag har 5 år mellan mina barn och de har och har hela tiden haft ett otroligt utbyte av varandra! De är nu 13 och 8 år och det funkar så bra. Mycket därför att de är av samma kön och har liknande intressen. En fördel är ju att det inte blir så mycket konkurrens. De har verkligen lekt jättemycket genom åren, denna jul bygger de och kör bilbana.

Det kommer att bli hur bra som helst! Det finns inga givna "bästa" kombos varken när det gäller ålder eller kön, det blir som det blir!

Nu ska de få syskon igen och det kommer att skilja 9 och 14 år. Får se vilken sorts utbyte det kan bli av det. Om inte annat blir det väl kul att ha insyn i en 20-årings värd när man själv är 35.

Kändes bra att läsa, tack ????
  • Zazu01
    Zazu01 skrev 2016-01-01 22:26:55 följande:
    Kändes bra att läsa, tack ????
    Oj vet inte varför det blev frågetecken
Svar på tråden Stor ålderskillnad!