• Blomman94

vi som planerar första barnet!

tino01 skrev 2016-01-15 17:11:01 följande:
    Jag känner ingenting, däremot igår när jag jobbade så skulle jag böja mig ner och då gjorde de så sjukt ont väldigt långt ner i magen, typ vid äggstockarna..
    Hoppas de kan va ngt då :) sägs ju att det kan va växtvärk!

Har aldrig känt av äl innan, verkligen aldrig! Men nu har jag haft skit ont i tre dagar efter äl, verkligen som mensvärk. Fattar ingenting, hugger i v. Äggstock heeeela tiden.

Tydligen normalt vid ägglossning när jag googlar, fattar inte varför jag inte känt de förut bara :p men de är kanske för jag känner efter o funderar på varenda liten känsla.
  • Blomman94
    Livetvänder skrev 2016-01-17 11:10:44 följande:

Hej! Även jag kastar mig in i den här tråden!
    Jag och min sambo har äntligen kommit till den punkt i livet då barn blivit ett naturligt steg ????
    Vi blir 26 resp. 27 år gamla i år, och har kilat stadigt de senaste sju åren drygt.
    Det här blir första barnet, första försöket, BIM 27/1! ????

Välkommen! Vi har bim samtidigt, spännande! :D
  • Blomman94

Jag är idag på äl + 5.
    Har aldrig flytningar, inte ens vid äl..

Idag har jag massa vita flytningar? Har ont i äggstockarna.. Kan de vara ett tecken?

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-17 21:02:24 följande:

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
    I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
    Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)

Vi får också dom frågorna!
    "När ska ni skaffa en liten?"

Likaså när vi flyttade in i trean, "är det för ni ska ha barn?"
    "Ska ni skaffa barn då?"

Tiden går så jäkla långsamt! Vill bara kunna testa o få mitt plus nu, mår typ dåligt över de här.

Brukar ni tjejer känna av stick i livmodern? Jag känner det hela tiden o har aldrig lagt märke till det tidigare i livet. Googlar jag får jag bara fram att man får de före och efter äl.. På tisdag är de en veckasedan jag fick glad gubbe, hade negativt äl test på torsdag förmiddag så hade antagligen äl på onsdagen.. Men som sagt, sticker i magen hela tiden. Som elstötar typ
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-17 21:02:24 följande:

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
    I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
    Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)

Kan du inte testa imorgon? :D många plussar ju upp till 6 dagar innan bim! Du har ju bara tre!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-17 21:25:43 följande:
    Jo jag ska testa imorgonbitti, du är nyfiken märker jag :)
    Haha ja! De är jag verkligen :D
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-18 06:09:04 följande:
    Fanns bara ett sträck på Stickan imorse :/
    Nääe :( håller tummarna om att de kommer snart <3
  • Blomman94
    Lenore90 skrev 2016-01-18 18:31:37 följande:

"Råkade" köpa 4 test iförrgår. Är såååå sugen på att prova ett test nu med en gång trots att jag VET att jag inte är gravid.

Jag har fyra olika här hemma.. Väntar på att de ska bli fredag :( men de känns som en evighet!
    Har bim på onsdag nästa vecka, o har ett test som man kan ta 6 dagar innan bim o på fredag är det 5.. Hoppas innerligt att vi får plus allihopa :)

Har fortfarande ont i äggstockarna, tydligen normalt fastän ja aldrig haft de förut (kanske inte lagt märke till de innan heller) men tkr de är märkligt då de är 1 vecka sedan äl.. Har även sjukt mkt flytningar! Har aldrig haft det!
  • Blomman94
    AnaC skrev 2016-01-19 09:03:38 följande:

Jag tror inte det är sant! Lyckligaste dagen i mitt liv:)

Anna
    Grattis!!! Helt underbart :D <3
  • Blomman94

Tog predictor Early som ska visa 98% säkert 6 dagar innan bim, vilket det är idag.. Negativt såklart. Både jag o sambon blev så ledsna, vi hoppas såklart fortfarande men det känns långt borta nu o hoppet har försvunnit för denna månaden :(

Svar på tråden vi som planerar första barnet!