• tino01

vi som planerar första barnet!

Blomman94 skrev 2016-01-15 17:28:45 följande:
    Hoppas de kan va ngt då :) sägs ju att det kan va växtvärk!

Har aldrig känt av äl innan, verkligen aldrig! Men nu har jag haft skit ont i tre dagar efter äl, verkligen som mensvärk. Fattar ingenting, hugger i v. Äggstock heeeela tiden.

Tydligen normalt vid ägglossning när jag googlar, fattar inte varför jag inte känt de förut bara :p men de är kanske för jag känner efter o funderar på varenda liten känsla.
    Ja det är de som är det farliga nu, att man känner efter.
    Jag tänkte att jag skulle testa mig med de tidiga testet på måndag :) men tror inte det är något denna gången faktiskt :(
  • tino01
    Flurriburr skrev 2016-01-15 21:03:30 följande:

Hej allihopa! Tänkte slänga mej in i samtalet jag å :D jag fyller 25 iår, min sambo 26. Slutade med Neovletta 28 p-piller i typ okt/nov förra året och försöker nu bli tre i familjen :3 sista mensen första dag var på julafton och tror nästa ska börja 19e Jan. Inget jag vill såklart, men jag vågar inte hoppas. Tror mej ha småkänningar men kan ju va hittepå då jag vill det så mycket. Det är vi och vår mops på en lägenhet á ~60 kvm men vi letar hus :)

Kul! ;)
    Ja man får akta sig för inbillning, tror det är väldigt lätt och tro att man känner något :) men sen kan det ju lika väl vara att man verkligen känner något :)
    Vi får hoppas! Lycka till! ;)
  • tino01
    Mihatto skrev 2016-01-16 06:27:05 följande:

Efter 3 veckor av konstant undrande av "hittepå-symptom ", en hel veckas nid och en mamma som sa att hon ser på mig att jag har en hormonförändring i kroppen (hon ska inte veta att vi försöker), så har jag äntligen plussat! ???? svagt i förrgår och starkare idag. Äl 1a, antagligen befruktning 2a och nu 16e BIM+1 med tydligt plus i handen! Det tog bara något år.... hoppas det går bra för er andra, många av er hade bim samtidigt va? :)

Men åh så underbart! Grattis till er!!
    Har bim 21 ;)
  • tino01

Har magont och känner illamående nu på morgonen, har inte klivit upp ur sängen än så får se hur det urartat sig.
    Har egen diagnostiserad ibs så kan va de som spökar också..
    Jobbigt med alla tankar, man bara ligger här och känner efter.

• tino01
    Livetvänder skrev 2016-01-17 11:53:30 följande:
    Oj vad kul!
    Jag är överlycklig bara av det faktum att han har valt mig, att han liksom är så pass säker på oss så han väljer att knyta ett så pass starkt vand emellan oss ????
    Så känner jag med. Blev liksom en liten bekräftelse när han sa att han vill ha barn med mig! ;)
  • tino01
    Livetvänder skrev 2016-01-17 12:26:25 följande:
    Ja eller hur ????
    Har ni försökt länge? ????
    Man kände såklart sig säker och älskad innan också men det är ett så stort steg med barn så det blev såklart annorlunda då :))
    Detta var vårt andra försök, så väntar in bim nu den 21-22 ;)
    Kul att det är så nytt för nästan alla oss här :)
  • tino01
    Livetvänder skrev 2016-01-17 12:52:10 följande:
    Ja ???? Förstår inte varför mina "gubbar" blir frågetecken?
    Hur gamla är ni?
    Man kan inte göra såna gubbar tyvärr...
    Vi är 22 och 26 detta året :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-17 13:37:15 följande:

Jag är idag på äl + 5.
    Har aldrig flytningar, inte ens vid äl..

Idag har jag massa vita flytningar? Har ont i äggstockarna.. Kan de vara ett tecken?

Kan absolut vara ett tecken! Verkligen dryg väntan nu...
    Jag känner dock tyvärr att det inte blir något denna månaden, känner på mig de bara. Men vem vet!!
  • tino01
    johannajw skrev 2016-01-17 14:11:39 följande:

Jag slutade med mina ppiller den 18 oktober och jag har bara fått mens en gång.. den 9 december. Blir så less på min kropp att den inte kommer igång riktigt.. någon som vet vad man kan göra? Vill försöka göra nåt hemma först innan man måste ta kontakt med läkare osv.. tacksam för svar. Kram! :)

När jag slutade med mina p-piller tog det väldigt lång tid innan det ordnade upp sig. Hade inte mens på ca 2-3 månader och sen när jag väl fick den så var den jätte oregelbunden, och jag har alltid haft helt regelbunden.
    Jag slutade med mina p-piller i april blir det 2 år sen. Och min mens har blivit normal och regelbunden nu i höstas. Så det kan ta tid :(
    Hoppas det ordnar upp sig snart! Men ha tålamod och lyssna på din kropp!
  • tino01

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
    I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
    Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!