• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Beställde m a s s o r utav äl-test från graviditetskollen förra söndagen, så har dom strul med leveranser så har fortfarande inte fått dom o dom "gamla" är slut :(så typiskt bara för jag fick upp på NC att jag skulle testa idag.. Så kom jag precis hem från jobbet.. Tror ni jag kan få sambon o köpa test? Hahaha han kommer bli svårflirtad tror jag!

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-08 15:19:52 följande:
    Men fasen så irriterande! Men fråga om han kan köpa, annars så bara kör på! För äl borde ju vara nu runt dessa dagarna tycker man :) Mina test visar förtärande likadant...
    Beställ från apotea, dom har snabb leverans, och fraktfritt :) 
    Han köpte clearblue för 300 spänn , hahahah stolle! Men ja, ingen äl i sikte tydligen, den ska ge utslag med en glad gubbe om de är inom 48 timmar. Fattar ingenting, ska ha äl nu under helgen.
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-08 21:53:59 följande:
    Åh men va snäll han är! ;)
    Nej de är konstigt, borde kanske köpa hem typ 30 test o testa varje dag :/
    Beställde ju 21 test som ska komma i början av veckan här nu, men hoppas o håller tummarna på att de ger utslag för äl idag eller imorgon :D
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 17:17:15 följande:
    Mitt test idag visar precis samma svaga sträck som förut :(
    Mina är också negativa....
    Börjar bli less nu , haha..
  • Blomman94

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Jag skulle få min mens den 27 december. Fick spottings (mellanblödning som jag aldrig haft) sen kom mensen på tisdagen.
    Utgår jag från att mensens första dag var den 27? När jag hade en blödning? Isf ska jag ha äl IDAG.
    Utgår jag från att mensen började på tisdagen (29:e) har jag äl nu på tisdag..

Hur gör man?

Vi va hos svärföräldrarna idag o jag längtar ihjäl mig tills jag får säga att dom ska bli farmor o farfar, vill bli gravid nu! Helst igår!

• Blomman94
    Blomman94 skrev 2016-01-10 19:06:54 följande:

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Jag skulle få min mens den 27 december. Fick spottings (mellanblödning som jag aldrig haft) sen kom mensen på tisdagen.
    Utgår jag från att mensens första dag var den 27? När jag hade en blödning? Isf ska jag ha äl IDAG.
    Utgår jag från att mensen började på tisdagen (29:e) har jag äl nu på tisdag..

Hur gör man?

Vi va hos svärföräldrarna idag o jag längtar ihjäl mig tills jag får säga att dom ska bli farmor o farfar, vill bli gravid nu! Helst igår!

Svar till tino01
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 19:52:08 följande:
    Jag hade mens den 21 december, har jag räknat fel då kanske :/
    Du borde ju räkna från den 27, men jag vet inte heller helt säkert.
    Jag fattar inte heller 100 procent, eller det är lite rörigt allihopa...
    Ja jag tänkte på de idag, så kul det ska bli o berätta den dagen man äntligen blivit gravid och beslutat om att berätta :)
    Tänker ni berätta för någon direkt när ni fått veta eller tänker ni vänta?
    Var de mensens första dag? Isf hade du äl den 7 januari om du har normalcykel på ~28 dagar :)

Jag har faktiskt aldrig känt av äl, o börjar bli nojig. Tänk så är de ngt fel på mig?

Min bästa vän kommer få veta i samma sekund som jag plussar typ, haha! Vi pratar om allt o skulle kännas jättekonstigt om jag inte berättade för henne, vi pratar varje dag liksom o delar allt med varandra :D

familjen kommer väl få veta v.10-12 kanske? Skit svårt o veta hur länge man kan hålla sig, haha!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 20:44:39 följande:
    Ja men då har jag räknat fel, trodde jag hade 29. Men tack!
    Jag känner ibland av magont långt ner i magen, tror det var de jag hade då när jag skrev om blodet jag upptäckte.
    Jag är också lite rädd att något är fel på mig. Men vi kör på så får vi se vad som händer. :)

Jag tror också jag kommer berätta för min bästa vän, sen försöka hålla oss till 12. Kanske säger det till mamma (ifall vi blir gravida nu i januari) för så vill jag gärna ha lite råd inför resan, och veta lite vad hon tycker ;)
    Många får en blödning i samband med äl :) så de va säkert det! Har ni myst på runt den 7:e nu då? Så spännande!

Ja jag tror mamma också kanske kommer få reda på de lite tidigare beroende på hur jag mår, har två hästar o mamma en, som vi delar skötseln på. Så mår jag skit dåligt lär jag få berätta, haha :)

Vill bara att tiden ska gå snabbt nu :(
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 20:57:46 följande:
    Jag har den här "menskollen" appen, där skriver jag faktiskt upp när vi myst, kanske lite töntigt men vill veta sen om jag blir gravid. Men vi myste den 6, så dagen innan.

Kul med hästar!! :) ja men då kan det ju vara skönt o berätta. Allt beror som du sa på hur man mår. O andra sidan har våra mammor lite erfarenhet så det kan ju vara skönt o berätta tidigt med ju ;)
    Ja jag vill gärna vara gravid igår helst :))
    Jag har natural cycles appen och dokumenterar också, det är hur bra som helst :) har man lite koll liksom!

Ja men precis, o skulle de nu bli mf kommer jag bli helt förstörd , o mamma kommer förstå att det är något.. Kan inte dölja någonting för henne, hon märker minsta lilla..

Vet dina förädlar om att ni går i barntankar? Eller din sambos förädlar? :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!