• Blomman94

vi som planerar första barnet!

johannajw skrev 2016-01-05 12:48:19 följande:

Min sambo vägra äta tabletter, iaf i nu läget ;) men jag äter vanliga folsyra som finns att köpa på hälsokost affären, tror att de kosta 109 kr för 90 stycken. Folsyra behöver man bara äta innan grav och 12 veckor efter att man har blivit gravid :) ifall nån va nyfiken ;D

Toppen! :)
    Funderade precis på hur länge man skulle käka de :D
  • Blomman94
    201405 skrev 2016-01-05 12:54:55 följande:

Vet inte vad jag ska tro, fick ett jättesvagt streck (men synligt) som kom efter 1-2 min på ett one step sticka. Äl +12 eller 13 idag. Nu en 20-30 min senare syns inte strecket längre :s eftersom det var så svagt grått nästan gissar jag på spökstreck :/

Har du någon bild? :)
    Morgonurin?
  • Blomman94

Några dagar kvar till äl för min del.
    Kommer bli dom längsta 14 dagarna i hela mitt liv från äl till bim. Hah :)

Fattar inte hur sambon kan vara så cool i det hela, tar de sig inte nu försöker vi igen säger han bara. I min hjärna finns bara en sak, bebis bebis bebis bebis bebis, nu nu nu nu nu!

• Blomman94

Kolla mina "äl dagar" enligt NC.
    Har inte tagit äl test idag, tänkte göra de imorgon o de hur pass svagt de är men hur gör ni? Ligger ni varenda dag fram till ägglossningen? Varannan dag? Vilken dag ska man börja? Blir knäpp!

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-05 16:44:42 följande:
    Kul med nya "ansikten". :)
    Jag tänker också på de hela tiden och söker på typ allt som har med barn att göra, sitter o läser och kollar barnvagnar osv.
    Konstigt kanske men jag blir mer sugen av tanken :) de där låter kanske väldigt skumt men så är det (:
    Jag är likadan, blir också mer taggad av o kolla saker hela tiden.

Vi har till o med halvt om halvt bestämt barnvagn o babyskydd, mailar fram o tillbaka med en leverantör så ja. Hoppas på att de ändå går hyfsat fort för oss o bli gravida annars kommer jag bli knäpp, på riktigt.
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-05 17:06:06 följande:
    Åh, jag ville först ha Emmaljunga super Viking men igår fastnade jag för brio smile, den blev så liten o smidig när man fällde ihop den, de fastna jag verkligen för då vi inte har kombibil.
    Men jag vågar inte köpa eller kontakta någon än. Sambon tycker jag är lite väl stirrig om jag börjar med massa sånt. Om inte han varit de hade jag nog haft en hel bebisgarderob redan ;)

Ja hoppas de blir snart. Kul om de blir samtidigt som någon av er andra här så kan man verkligen följas ;)
    Vi har "bestämt" oss för en Bugaboo Buffalo, alternativt en cameleon då den är likadan fast lite annorlunda i hjulen. De smidiga med den tycker vi bägge två är att man kan ha den så länge, du får med liggdelen och sittdelen. Sen kan man köpa ett babyskydd som passar bugaboo vagnarna, te.x Besafe izi go. Så kan man klicka i den i sjävla vagnen. Så ska man iväg på små ärenden så kan man bara ta med själva chassit o klicka i babyskyddet. Så slipper man ta med hela vagnen. Vi har en Volvo V40 crosscountry 2015, som vi tänkte va bra.. Men bagageutrymmet är inte alls stort :(

Barnvagnen o babyskyddet ska va i Offwhite iallafall ;)

Bifogar en bild så ni ser hur jag menar med chassit o babyskyddet :)
  • Blomman94
    Åh, jag ville först ha Emmaljunga super Viking men igår fastnade jag för brio smile, den blev så liten o smidig när man fällde ihop den, de fastna jag verkligen för då vi inte har kombibil.
    Men jag vågar inte köpa eller kontakta någon än. Sambon tycker jag är lite väl stirrig om jag börjar med massa sånt. Om inte han varit de hade jag nog haft en hel bebisgarderob redan ;)

Ja hoppas de blir snart. Kul om de blir samtidigt som någon av er andra här så kan man verkligen följas ;)
    de går göra så med babyskyddet o chassit på brio smilen också, såg en på jobbet igår som hade så! Så himla "fint" :D

Sambon tkr jag är knäpp som kan tycka en barnvagn är fin
  • Blomman94

Jäklar vad billig den är!

www.babyland.se/brio-smile-paket-duovagn--babyskydd--bas

Här är ju allt för knappt 8?!
    Vi kommer få ge 18 tusen för barnvag, bas och babyskydd!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 09:06:36 följande:

Förlåt för jag kanske är lite tjatig ang de här med resan och graviditet.
    Men har kollat och räknat ut i en sån här uträknade nu vilken vecka jag skulle vara i när vi ska utomlands 1 vecka, och det hade varit v31. Försäkringen gäller fram till v28 och man behöver läkarintyg från bm från v32 (vilket jag anser inte ska vara något problem om allt är som de ska med bebis).
    Min fråga nu är, hade ni åkt?
    Risken är att man kanske behöver besöka läkare, och vad jag har läst så kan det bli svindyrt..
    Jag tänker på detta hela tiden och är en aning orolig över de här.. Jag kanske är tramsig, vissa tänker kanske "men vänta med o försöka till februari" men det är inte bara o vänta för mig. Som någon skrev här inne innan så kan de gå fort men det kan också ta många månader att ens bli gravid.

Nu i skrivande stund känner jag att vi borde försöka och sen blir jag gravid så är det så och då är vi överlyckliga. Om inte så försöker vi igen nästa månad.
    Förlåt för ett långt meddelande men behövde ventilera mig lite :) tack för du orkat läsa ;)

Jag tillhör ju dom som tror på "ödet".
    Händer det så händer det o allt på vägen dit löser sig liksom.

Jag hade haft is i magen och kört på :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 14:51:28 följande:

Tror att jag är lite mer på de hållet också, men såklart tänker man på risker osv. 
    Jag läste någonstans att sjukvården inom EU inte ska kosta, men det är i så fall hemresan som kan bli dyrare. Eller det låter ju konstigt i och för sig, men tror det var så jag läste det.. 
    Men o andra sidan borde jag kanske inte tänka så heller, utan ta allt som det kommer :)

Har du kollat gravidförsäkring? Vad som gäller inom de olika bolagen? På resan har du ju
    *din egna livförsäkring
    *gravidförsäkring
    *försäkring via VISA, om resan är betald med ett visa kort villsäga! :) De som är så jäkla bra med visa kortet, kolla upp! :D
Svar på tråden vi som planerar första barnet!