-
-
Idag har jag varit och lämnat första blodprovet för utredningen! Maken var med och skulle lämna spermaprovet, men oturligt nog hade vi missat att de hade andra öppettider för hans del så han får lämna imorgon istället!
Jag har en otrolig fobi för blodprov (och är verkligen inte förtjust i läkarebesök annars heller) så jag hade tur på så vis att maken följde med mig. Han frågade när det var en stund tills det var min tur ifall jag ville att han skulle följa med eftersom jag var nervös och jag sa "Nej, men det behövs inte!". Sen när det var ett könummer kvar tills min tur så bröt jag ihop totalt i väntrummet och började storgråta så han följde med och höll mig i handen Kändes mycket bättre även om jag ändå satt och stortjöt som en 1-åring, hade yrsel, höll på att kräkas efteråt och nu fortfarande 2 timmar senare gråter till och från. Suck. Varför är man så jäkla tramsig?!?! Men men... så jäkla skönt att ha det gjort nu iaf, måste lämna ett till på cykeldag 21 men sen hoppas jag att jag slipper lämna fler blodprover på ett bra tag. Snart ny ÄL igen (2/6)! Taggar till för det istället och försöker undvika att tänka på tråkiga undersökningar !
Hur går det för er andra? ÄL/BIM snart? -
Njaa, jag är alltid sån här.... men att provet denna gången gäller just utredning gör ju inte saker lättare direkt :-Ptino01 skrev 2016-05-23 18:34:35 följande:
Åh, det är antagligen alla känslorna som kommer fram, rädsla, längtan, lättnad för att ha fått komma och ta första provet. Men du klarade det, tänk på de!
Vad händer nu efter nästa blodprov?
Jag har äl i mitten av denna veckan tror jag, så dumt när mensen är som den är. Men ska börja med äl-test imorgon. Jag är så taggad på denna äl, har en så bra känsla i kroppen!
Efter nästa blod- och spermaprov antar jag att vi blir kallade till något introduktionsmöte! Kanske gynundersökning och så också? Jag hoppas väl på att de kommer undersöka mina äggstockar, har förstått att de inte nödvändigtvis gör detta. Jag tänker att eftersom jag inte har några problem med min menscykel eller andra kända fel med sköldkörtel eller så så tror jag snarare att ett eventuellt problem hos mig skulle ligga där. Känns mest logiskt iaf. Men nu är det sommar så misstänker att det kan ta lite extra tid för att få tid så vi får väl se
Aha, spännande! Alltså typ imorgon eller så då? Hur brukar dina menscykler se ut? Men det är bra, bara att tagga till! -
Ja men precis Och jag hoppas ju att det går av sig självt under tiden då vi innerst inne vill slippa någon form av behandling, så då får vi lite "extra" tid om man ska se något positivt i det hela.tino01 skrev 2016-05-24 22:16:18 följande:Ja nu när semestern börjar närma sig brukar allt ta sån tid, men under sommaren brukar tiden rulla på så bra så det går nog fort!
Ja det bör vara imorgon eller torsdag, tog ältest idag och de var negativt. Men vi kör på ändå. Min cykel är oftast på 29 dagar, men ibland går det upp till 34.
Ok! Ja men då får vi hoppas att den dyker upp snart då -
Hmm vad knasigt... ! Hoppas på imorgon då!tino01 skrev 2016-05-25 13:11:07 följande:Ja det hade varit underbart om det hade kommit nu av sig själv! Utan behandling osv. Vi håller tummar och tår!
Negativt idag också .. -
Ja, jag får tänka så!lizkan skrev 2016-05-26 10:57:13 följande:Skönt att höra att det är på g nu iaf! Förstår att det är jobbigt men du har ju en fin man som stöttar och hjälper dig! Du tänker säkert redan så men du får försöka ta fram your brave face och intala dig själv att du klarar det här! När du står där med ett positivt graviditetstest i handen så kommer det här att kännas så larvigt! Du kommer säkert inte ens komma ihåg hur jobbigt du tyckte att det var! :)
Enligt appen ska jag ha ÄL imorgon (cykeldag 23 då), så vi myste till det igår morse och planen är att det blir av ikväll eller imorgon bitti också! Jag hoppas på ett positivt äl-test idag!! Sen börjar den låååånga väntan på BIM den 10 juni! Tidsmässigt vore det så perfekt om det tog sig nu, jag håller verkligen tummarna! Vi ska ha fest på midsommarafton och jag går nu och smygplanerar hur jag ska kunna komma undan med att inte dricka alkohol. Jag älskar att gå runt i den här lilla bubblan där jag låtsas/tror/hoppas att jag är gravid. Jag vet att det blir ett ännu hårdare slag om/när mensen kommer, men jag mår så bra innan att jag tror att det kan vara värt det, är jag knäpp? Min sambo är mycket lugnare och förståndigare och jag önskar att jag också kunde vara det haha! :)
Hur gick det med ÄL, fick du positivt test? Denna månad tänkte jag skippa ÄL-test, har använt det så många månader nu och det har bara diffat på en dag fram eller tillbaka som mest så känns som slöseri med pengar för min del :-P Ja men eller hur - midsommar!! Jag tänker samma sak, tycker det är skönt att jag kommer få reda på om det blivit något innan midsommar ( BIM 16/6). Så om det blir något så blir det lite spännande att se hur man ska dölja det (blir mycket Fun light i rosévinsflaskan då tror jag :-P) alternativt så kan man ta några glas vin utan att behöva oroa sig eftersom det bli innan nästa ÄL. Men hoppas såklart mest på det förstnämnda....
Men så sitter du och väntar på BIM nu då, så himla spännande! Jag håller tummarna för dig -
Alltså HJÄLP!!! Idag fick jag brev från sjukhuset om att svaren från mitt blodprov kommit in och att man sett förhöjda nivåer av prolaktin och jag måste därför göra om proverna!! Stod information om att det var viktigt att vila inför testet (vilket jag DEFINITIVT inte gjorde förra gången då jag var sönderstressad) så jag ringde (efter en massa googlande) och frågade dem ifall detta kunde ha påverkat vilket de ska eventuellt kunde vara fallet, men att de vill att jag tar om provet ändå så de kunde jämföra. Jag hoppas verkligen att det bara är stressen, blir ju lagom nervös när man googlade och såg alla anledningar som kunde ligga till grund för förhöjda nivåer, allt från tumörer till lever- och njurskador och att förhöjda nivåer kan orsaka störningar av fertiliteten.
Fan vilken ångest jag har nu! Både för vad provsvaret beror på men också att jag nu måste ta YTTERLIGARE ett blodprov när jag trodde att det nästan var över!! -
lizkan skrev 2016-06-06 21:51:51 följande:Nu har livet gått lite på högvarv ett tag och jag har inte riktigt hunnit med att kika in här så nu kommer ett långt inlägg!
Jag fick aldrig något positivt test, har faktiskt aldrig fått det. Jag jobbar skift och har inte möjlighet att göra test på jobbet så det blir så svårt att matcha in. Jag har antagligen en ganska kort stegring så att jag inte hinner se den med bara ett test om dagen. Den här månaden tog jag test vid 11 en dag och vid 16 dagen efter och hade antagligen fått positivt om jag kunnat ta däremellan men det kunde jag inte göra. Min cykel har varit exakt 36 dagar tre månader i rad nu så jag har utgått från att äl är ungefär 14 dagar innan beräknad mens. Den här månaden blev det bra mys i de dagarna så vi hoppas :) Jag har inte haft några direkta symptom än mer än att jag mådde otroligt illa igår morse. Jag satt på golvet vid toaletten och trodde att jag skulle kräkas och sen gick det bara över. Jag har köpt ett testa tidigt som jag tänkte ta imorgon bitti (BIM -3). Är det inget nu så blir det nog lite godricka på midsommar och skulle vi ha sån tur att det är ett plus så tänkte jag också fun light eller rabarbersaft i vinflaska och alkoholfri öl upphälld i glas för att dölja ;)
Angående ditt andra meddelande så usch stackare!!! När ska du göra om testen? Det berodde säkert på att du var stressad! Försök att inte oroa dig över allt det andra, då blir du säkert bara mer stressad! Det är klart att ni kommer att kunna bli gravida, något annat finns inte på kartan! Har du hört talas om attraktionslagen? Om du inte har det så googla på det och prova! En vän till min syster hade problem med att bli gravid och gav sig fan på att prova med attraktionslagen och två månader senare var hon gravid. Jag har ingen aning om om det beror på det eller inte men det skadar ju inte att försöka? ;)
Idag var jag på släktkalas och där fanns det en liten bebis och en höggravid kvinna och jag blev sååååå avundsjuk! Men snart är det vi som sitter där med våra stora magar och gör andra avundsjuka! Snart är det vår tur! Håll ut!Tack för omtanken! Det var en riktig skitvecka jag hade där Nu känns det bättre igen, är rätt säker (efter MYCKET googlande) att det var stressen som påverkade mitt resultat. Imorgon bitti ska jag göra mitt andra test för progesteron och jag ska göra det på min vårdcentral denna gång på drop in. Har förvarnat dem om att jag kommer och att jag inte kan sitta och vänta för länge för då stressar jag upp mig. Har undvikit att tänka på det denna gång så känns hittills mycket bättre! Ska dessutom på en arbetsintervju imorgon så försöker tänka på den istället Omtestet för prolaktin ska jag troligtvis göra 20/6 om min mens kommer på BIM 17/6.lizkan skrev 2016-06-07 09:20:18 följande:Fick negativt på testet så det blev inget den här månaden heller. Nu ska jag passa på att unna mig lite alkohol fram till månadsskiftet när det borde vara dags för äl igen. Föröka se det ljusa i situationen även om vi såklart är besvikna. Får hålla tummarna för nästa försök!
Hur går det för alla andra?
Har varit dunderförkyld den senaste veckan över ÄL så hoppas på att det kanske kan ha varit något positivt för befruktningen? Har hört att om immunförsvaret är upptaget med annat så kan spermierna lättare befrukta ägget... låter logiskt så jag tänker att det kan stämma
Åh vad tråkigt med negativt test! Men om det bara är BIM -3 så är ju hoppet definitivt inte ute! Vet att många plussar senare än man tror, så ge det några dagar till innan du helt utesluter det Håller tummarna!
Ja, jag var på ett släktkalas i helgen också... ALLA mina kusiner har barn utom jag... fick mig ett par ovälkomna gliringar dessutom, hatar när folk håller på så. Ingen känner ju till att vi försökt så länge så känns jättejobbigt! Men det är som du säger, snart sitter vi där och då är någon annan avundsjuk!
Känner inte till attraktionslagen, ska ta och googla det ! Allt är värt att testa
-
Hmm... ring och rådfråga i förväg på blodgivarcentralen? Kanske inte gör något om man är så tidigt gravid?Joss90 skrev 2016-06-07 10:00:07 följande:
Jag fick min mens på BIM dagen så ny ÄL är 11/6 och BIM på midsommarafton!
Jag har ett dilemma dock, den 16/6 skall jag lämna blod (frivilligt, är blodgivare) skall jag avboka detta för att jag tekniskt sett skulle kunna vara befruktad då? Kruxet är bara att jag skall göra det tillsammans med mamma så jag får väl bara säga att jag fått urinvägsinfektion så jag går på penicillin eller nåt....hur hade ni gjort?
-
Hej allesammans! Nu har det varit lugnt i tråden på senaste tycker jag, hur går det för alla?
Jag har för en gångs skull spännande nyheter!! Är idag på ÄL+9 och igår kväll upptäckte jag att jag fått bruna flytningar som har hållit i sig hela dagen idag också. Har ALDRIG haft en mellanblödning i mitt liv vad jag kan minnas!!! Så tänker att detta måste vara en implantationsblödning, ligger helt rätt i tiden mellan ÄL och BIM!!
Har dessutom haft som en svagt molande magkänsla sedan några dagar tillbaka som först märktes lite till och från, och nu tycker jag det är lite mer ihärdigt. Brukar få lite magvärk innan mensen men detta kommer nästan uteslutande 1-2 dagar före mens och nu är det en dryg vecka kvar.
En annan sak jag märkt av är att jag sedan dagen efter ÄL har haft ömma, svullna bröst vilket inte lättat någonting. Andra månader brukar jag ha ont i brösten och de svullnar men det kan vara under några dagar, sen bli bättre, för att sen komma tillbaka ett par dagar igen. Det brukar heller aldrig komma direkt efter ÄL, kanske några dagar senare men mer vanligt är att det är en vecka efter eller dagarna inför mensen.
Tempar dessutom och min kurva har aldrig varit så jämn som den är nu, hade en liten tempdipp igår (vilket skulle kunna vara relaterat till den ev implantationsblödningen) och idag ökade den lite igen.
Såååå..... just nu känner jag att NÅGONTING måste ha hänt inne i min kropp. Sen om det behagar bli kvar så att jag faktiskt får ett positivt gravtest är en annan sak! Men just nu är vi iallafall otroligt glada eftersom det verkar som att kroppen ÄNTLIGEN svara på att vi försöker bli med barn vilket innebär att det iallafall inte är omöjligt för oss! Har ju försökt i över ett år nu så lättnaden vi känner just nu är obeskrivlig!
BIM på fredag 17/6..... håll tummarna för oss -
Tack!!Joss90 skrev 2016-06-12 21:12:19 följande:Håller verkligen tummarna för er!!!!!!
Själv har jag ÄL nu igår eller idag så nu börjar snart den eviga väntan......fast vi är bara på andra försöket så jag skall inte klaga
Ah, det underbara väntan..... Jag hoppas tiden går fort för er!Åh, vad störigt! Mensen verkar ha en förmåga att bete sig underligt bara för att man försöker bli av med den! Den protesterar väl, haha :-Plizkan skrev 2016-06-12 22:01:29 följande:Mensen kom till slut, fast den betedde sig lite konstigt. På BIM fick jag en pytteliten blödning och sen inget mer. Under dagen på BIM+1 kom det också typ en droppe och sen på morgonen på BIM+2 kom den ordentligt. Så har det aldrig varit tidigare. Jag var iaf inställd på att den skulle komma så det känns ändå helt okej den här gången. Nu ska jag försöka att njuta av sommaren ett tag tills det är dags att dra igång igen! Känns som att dagarna flyger fram nu när det är sommar så det är snart dags! :)
Sambon har blivit lite mer intresserad nu och verkar mer ivrig än tidigare då har varit mer "blir det så blir det". Nu börjar han bli ordentligt sugen och det är så kul!
Guuuud så spännande med ditt senaste inlägg!!! Håller alla tummar och tår för att det är en liten rackare på g där inne! Det förtjänar ni verkligen! Tänker du ta test på BIM eller hur ska du göra? :)
Hoppas verkligen för er skull!!!
Roligt att sambon taggat till! Var likadant för min man, i början var han rätt sval men med tiden blev han mer och mer uppspelt över vad som komma skulle När har du nästa ÄL nu då?
Tack, jag hoppas verkligen det!!! Känner mig så himla säker just nu på att det är en nidblödning och inte någon konstig, tidig mens eller likanande, så nu längtar jag bara tills nästa helg så man kan få veta om det behagat bli kvar där inne också Ja, det där med testet har vi diskuterat lite nu här ikväll hur vi ska göra... funderar på att inte ta något test nämligen förrän några dagar senare. Tror man kommer bli mer besviken om man får ett positivt test och därefter ett tidigt missfall. Om man istället väntar några dagar och så kommer "mensen" så kanske det inte känns lika tufft. Men som sagt, vi diskuterar lite fram och tillbaka, och när vi väl är där i helgen kanske vi inte kan hålla oss... hehe Är bortresta tills på lördag så innan dess tror jag inte det blir iaf!
-
Om du inte har stora problem så tänker jag att du inte ska oroa dig i onödan En vän till mig har nyligen fått veta att hon har endometrios, de kunde ge diagnosen efter att ha gjort en titthålsoperation. Dock gör man inte en operation som rutin eftersom det inte hjälper mot något symtom och man inte kan göra något åt saken, utan det är endast för att kunna sätta diagnosen. Eftersom det är en operation så gör man det inte i första hand. I min kompis fall så var det efter måååånga år av stora problem med sitt psykiska välmånende under menscykeln och enorma magsmärtor.tino01 skrev 2016-06-13 06:55:50 följande:
Jag är på bim-3 så jag väntar. Har ju känt av smärta i äggstockarna i mellanåt, nu känner jag ingenting, de blir väl inget denna gången heller.
Nästa vecka ska jag på gynundersökning, ville kolla så allt ser bra ut, plus att jag började läsa om endometrios och såg att jag hade mer än en av de symtomen man kunde ha för de, så nu är jag såå rädd. Vet ni ifall man kan se det på en vanlig gynundersökning?
Hur länge har ni försökt? -
Ja men det förstår jag! Vet själv hur det är, jag har letat alla möjliga anledningar under det senaste året som kan vara en förklaring till varför det inte blir något! Men att diskutera det med gyn låter ju som en bra idé, de har ju den bästa kollen på allt sånt därtino01 skrev 2016-06-13 09:13:42 följande:Okej, då lugnar jag mig lite. Det var mest smärtan och ibs symtomen som jag såg att man kunde ha som passade in på mig och när jag läste de blev jag såklart rädd.
Vi ge först sedan årsskiftet, så ett halvår.lizkan skrev 2016-06-13 09:13:52 följande:Haha, ja det är väl så! Kan ju vara så också att det pågår så mycket i kroppen (och huvudet) när man försöker bli gravid att mensen blir lite förvirrad också!
Ja, det är så kul! Nu frågar han hela tiden "har du några symptom? jag har hört att man kan ha en känsla av att man är gravid, har du det?" osv :)
Ja, nu blev ju den här cykeln lite längre än de andra (38 istället för 36) så vet inte riktigt var äl hamnar eftersom jag inte vet hur lång nästa cykel tänker vara :p men vi sa att vi kör varannan dag från 29 juni till 6 juli så har vi med säkerhet prickat in den. då kommer jag även att gå på vikariat över sommaren så då blir det kanske lättare att pricka in med äl-stickorna och se om jag kan hitta den!
Åh, det låter verkligen positivt!! Är det första gången du känner så? Du måste verkligen uppdatera här med vad som händer och hur det går! Känns ju som vi känner varandra nu! :D Det låter smart att vänta ett par dagar, tycker jag! Då kan ni gå runt med den där mysiga, pirrande känslan ett tag längre! Men man är ju så nyfiken hihi! Men jag skrev ju för ett tag sen att när det väl tar sig så kommer det bli en envis jävel så risken att det blir MF är ju liten då ;)
Hoppas som bara den att ni får ett plus!!
Haha, ja jag tror det iallafall! Mensen blir sur för att man försöker bli av med den och börjar jäklas med en
Men då kan du hålla sommar fram tills dess då! Kanske med lite goda ostar och lite vin! Så tänker jag alltid när jag har tiden fram till ÄL att man måste lyxa till det litegranna Blir det något roligt firande till Midsommar kanske?
Ja, detta är första gången jag varit med om detta! Glömde nog i mitt tidigare meddelande nämna att jag har haft ett konstigt ryggont också. Det kom helt plötsligt på tidig förmiddag i lördags från ingenstans. Satt i nedre delen av svanken, typ ovanför svanskotan, och det kändes som att jag hade lyft något fel eller nåt då jag inte kunde böja mig fram ordentligt. Hade ont hela lördagen och gick och la mig med ryggontet igår kväll men nu imorse var det plötsligt borta! Så jag har ingen aning om vad det berodde på, om det var någonting i ryggen som kom i kläm eller att jag fått nån typ av kramp, eller om det hör ihop med det eventuella äggfästet? Har läst på några ställen nu i efterhand att man kan få ryggont men vet inte om det är denna typ av ryggont de menar då :-P
Ahhhh vad jag hoppas att du har rätt!!!! Hoppas verkligen att det är som jag tror att ägget har satt sig och jag hoppas VERKLIGEN att det i så fall vill bli kvar där också!!! Gäller bara att ha is i magen denna veckan så får vi väl se till helgen... om vi kan hålla oss ifrån test Haha! Jaaa, det känns som vi har börjat få lite kolla på varandra nu Tycker det är så himla spännande nu för oss bägge! Kram! -
Det låter himla mysigtlizkan skrev 2016-06-13 23:24:03 följande:Jaja, det är inte mycket att göra åt! Önskar att jag kunde ha lite kortare cyklar (hade alltid 28 dagar förut, nu efter p-pillren har jag 36 dagar) så att man slapp vänta så länge mellan försöken, men det är väl bara att gilla läget. Nu är det ju nästan tre veckor kvar tills det är dags igen... suck! Det fina är att sambon verkligen är så mysig under den andra tiden också och brukar säga "ju mer vi tränar inför äl desto bättre barn kommer det bli" och så kryper han närmre. Det är så skönt att vi slipper det stela i att vi "måste" mysa till det under just de dagarna som jag vet att vissa lider av.
Oja, nu ska jag njuta! Har tagit ett par öl ikväll och det var sååå gott. Man njuter lite extra när man vet att varje gång dricker kan vara den sista på ett bra tag, vilket man ju såklart hoppas på ;) Till midsommar ska vi ha stor fest här hemma i trädgården (snälla, ge oss bra väder!) och jag tänker faktiskt unna mig precis vad jag vill äta och dricka under kvällen och bara njuta av att jag får! Man måste försöka se det goda i det onda och nu håller vi tummarna för att det är sista månaden jag får göra det! Vad planerar ni? Ett test på midsommarafton kanske? Då måste du vara BIM+7 va? Får hoppas att mensen inte dyker upp!
Guuud jag är så avundsjuk!! Jag vill också vara i den situationen! Men samtidigt blir jag så glad om du får ett plus! Du förtjänar verkligen det efter allt du gått igenom!! Men oavsett så vore det himla kul att hålla kontakten! Vill inte tappa det här nu! :D Svälj lite lim och se till att ägget sätter sig fast där inne ;) Jag skickar alla mina goda tankar till er :D
Idag gick det däremot utför här hemma... som vanligt. Verkar som att mensen kommit nu på morgonen, mycket blod och molande mage, precis som det brukar vara. Två dagar före BIM vilket är väldigt ovanligt. Så misstänker skarpt att någonting var på gång nu i veckan men det satte sig väl inte ordentligt eller nåt. Förstår inte annars varför jag skulle fått spottings i flera dagar eftersom det inte är något jag någonsin varit med om.
Konstigt nog är jag inte jätteledsen, känns som att man vant sig vid besvikelsen nu över att det aldrig verkar vilja hända. Samtidigt så tänker jag att nu verkar det ju faktiskt som att kroppen reagerat på NÅGONTING med våra försök så tänker att det borde ju vara positivt!
Blir till att lämna sista blodprovet för utredningen imorgon då, vi får skjuta upp på vår "mini-semester" vi tänkte åka på ikväll.
Jaja... nästa ÄL beräknas 29/6 så det är bara påt igen. -
Tack för omtanken!lizkan skrev 2016-06-17 19:36:25 följande:åh nej, vad tråkigt!!! jag som såg fram emot att gå in här och läsa positiva nyheter :( beklagar verkligen :(
jag förstår att du känner så, att du är beredd att bli besviken hela tiden :/ men som du säger, någonting måste ju ha varit på gång och det är ju positivt!! försök att se det så och ladda batterierna inför nästa äl! då har vi äl nästan samtidigt den här gången! det måste betyda tur!! :D
Nu har jag iaf lämnat mitt nya prolaktin-blodprov så hoppas verkligen att det nya testet visar bättre resultat! Skönt att ha alla tester gjorda nu också så hoppas nu på en tid inom kort så vi får veta våra resultat
Ja men det stämmer ju, roligt att vi kommer ha ungefär samtidigt! Då får vi hoppas att det är en lyckosam start på sommaren för oss bägge Det hade varit helt galet i så fall! Kram! -
Hej allesammans! Nu har det varit tyst i tråden alldeles för länge Jag har haft en sommarpaus från FL men har börjat titta in lite oftare nu igen.
Hur går det för allihopa?! Hoppas att någon fått ett positivt besked under sommaren?
Här går det som det alltid gör - noll framgång. MEN... igår fick vi hem en kallelse till vårt första möte på fertilitetskliniken!! SÅ SPÄNNANDE! Men samtidigt SÅ jäkla läskigt... Jag är verkligen inte bra på läkarbesök, drabbas av ångest och gråter väldigt lätt vilket är jättejobbigt och rätt pinsamt :-/ Har dock beställt tid till min vårdcentral för att träffa någon angående att kanske kunna börja KBT-behandling mot detta. Ångesten har funnits där hela livet men har blivit mycket värre på senare år och om vi nu skulle börja med någon behandling för att bli gravida så kan jag ju inte hålla på sähär längre! Är så trött på det för i mitt huvud vet jag att det inte är någon fara med läkarbesöken (jobbar själv inom vården) men min kropp lever ett eget liv där.
Men men, åter till besöket på fertilitetskliniken: Jag fick ta om ett av mina blodprov pga förhöjda värden av prolaktin och detta har gjort mig så otroligt nervös över att det är något fel på mig. Upptäckte förra veckan att jag kunde trycka fram lite vätska ur min ena bröstvårta (har läst om detta och det kan finnas ett samband med förhöjda prolaktinvärden). Självklart fick jag ju spel och googlade på allt jag kunde lida av - inte bra! Haha Jaja... jag kommer ju få veta detta snart iallafall...
I övrigt så har jag nästa BIM någon gång mellan 31/8-2/9, använder två appar och de säger olika denna månad av nån anledning :-/ Men som vanligt har jag inga större förhoppningar, allt känns som det brukar såhär inför mensen.
Sorry för meeegalångt inlägg... men berätta gärna hur de går för er andra! -
Roligt med fler syskonmstensson skrev 2016-08-27 18:33:43 följande:Hej på er!Malin heter jag och när jag var 25 år så var jag tvåbarnsmamma. Det har och är underbart. Den stora är nu 2 år och den yngsta 9 månader så de kom ganska tätt. Nu ska vi försöka med en tredje, haha. Vi får helt enkelt inte nog!Jag bloggar på goteborgsmamman.se om ni vill läsa mer :)Kram <3Härligt! Spännande veckor väntar fram till BIM nu då? :-Pbebisdags skrev 2016-08-27 19:32:55 följande:
Hallå där!
Nu är vi på spår igen, har ÄL på tisdag(ca), hög fertilitet idag:) Vi har försökt sedan mars detta år varav ett MF dessvärre men vi försöker vidare, hur går det för er andra?:)
Ojoj! Stort grattis! Vad roligt!!Minime90 skrev 2016-08-28 01:18:40 följande:Hej alla :)
Jag plussade den 18 juli och har BF 5/6 mars 2017 :D.
Lycka till ni andra :).
-
Åh så härligt!TSBlomman94 skrev 2016-08-28 11:28:03 följande:
Kommer inte in på mitt konto längre :(
TS här! :) tänker mkt på er o hoppar in då och då för o se hur det går för er?
Här går vi in i vecka 22 på tisdag, väntar en liten tjej enligt RUL. En livlig liten krabat som sparkar för fullt, beräknat förlossningsdatum 9 januari :)
Välkommen! Tycker tyvärr inte att jag ser något på testerna :-/ Hur har det gått, har du tagit några nya?Petronelladahlberg skrev 2016-08-28 11:41:27 följande:Halloj, tar och hoppar in här. :)
Jag är 20år och min flickvän är 31.
Vi började med våran bebisverkstad i början på augusti via heminsemination.
Idag är jag på BIM+2 men fortfarande negativa test..
Mensvärk till och ifrån och någon molvärk i livmoder.
-
Idag hände det jag aldrig trodde skulle hända. BIM imorgon och kom hem tidigt från jobbet. Gick ut med hunden och kände mig lite trött, funderade på vad det kunde bero på, tänkte lite roat att det är ju ett graviditetssymtom, men jag är ju inte gravid så skit samma. Somnade även på soffan igår också vilket är väldigt ovanligt för mig. Kom hem igen och kom ihåg att jag hade ju ett billigt gravtest liggandes, så varför inte bara ta det och se hur negativt det är (hade egentligen bestämt att inte testa mer förrän mensen är sen pga många negativa tester). Hade verkligen ingen förhoppning ALLS om att se ett streck, och mycket riktigt så såg jag hur kontrollstrecket dök upp men ingenting annat. Satt klart på toa och reste mig för att tvätta händerna och därefter kasta testet. Precis när jag plockar upp det skymtar jag en svag, svag linje. Blev helt paff och tänkte att det måste vara ett spökstreck, men ju längre tiden gick desto mer övertygad blev jag. Tog ett nytt digitalt CB ikväll och fick upp ett mycket vackert "Gravid 1-2 v".
Det tog 1 år och 3 månader utan något som helst resultat - och så plötsligt hände det. Helt sjukt. Varken jag eller maken har nog inte riktigt förstått det än!
Symtom jag känner är svullna och ömma bröst, var sömnig under dagen både igår och idag (om det beror på grav eller bara tillfällighet vet jag dock inte!), tycker mig känna lite konstig smak i munnen då och då idag (antar det är den berömda metallsmaken man hört talas om) och så molande mensverk till och från som kommit allt mer de senaste dagarna. -
bebisdags skrev 2016-08-31 16:09:41 följande:Åh gratis, vad roligt för er!:DTusen tack Är så himlans glad! Konstig känsla att man njuter av en konstant magvärk, haha :-Ptino01 skrev 2016-08-31 22:01:20 följande:Åh, men grattis!! ;)
Lycka till med allt!!!