• tino01

vi som planerar första barnet!

Blomman94 skrev 2016-01-05 17:01:00 följande:
    Jag är likadan, blir också mer taggad av o kolla saker hela tiden.

Vi har till o med halvt om halvt bestämt barnvagn o babyskydd, mailar fram o tillbaka med en leverantör så ja. Hoppas på att de ändå går hyfsat fort för oss o bli gravida annars kommer jag bli knäpp, på riktigt.
    Åh, jag ville först ha Emmaljunga super Viking men igår fastnade jag för brio smile, den blev så liten o smidig när man fällde ihop den, de fastna jag verkligen för då vi inte har kombibil.
    Men jag vågar inte köpa eller kontakta någon än. Sambon tycker jag är lite väl stirrig om jag börjar med massa sånt. Om inte han varit de hade jag nog haft en hel bebisgarderob redan ;)

Ja hoppas de blir snart. Kul om de blir samtidigt som någon av er andra här så kan man verkligen följas ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 17:28:44 följande:
    Jäklar vad billig den är!

www.babyland.se/brio-smile-paket-duovagn--babyskydd--bas

Här är ju allt för knappt 8?!
    Vi kommer få ge 18 tusen för barnvag, bas och babyskydd!
    Ja jag hitta det igår på typ babyland, jättebilligt om man jämför med andra vagnar. Men får se, måste provköra dom lite först när det väl är dags ;)
  • tino01

Förlåt för jag kanske är lite tjatig ang de här med resan och graviditet.
    Men har kollat och räknat ut i en sån här uträknade nu vilken vecka jag skulle vara i när vi ska utomlands 1 vecka, och det hade varit v31. Försäkringen gäller fram till v28 och man behöver läkarintyg från bm från v32 (vilket jag anser inte ska vara något problem om allt är som de ska med bebis).
    Min fråga nu är, hade ni åkt?
    Risken är att man kanske behöver besöka läkare, och vad jag har läst så kan det bli svindyrt..
    Jag tänker på detta hela tiden och är en aning orolig över de här.. Jag kanske är tramsig, vissa tänker kanske "men vänta med o försöka till februari" men det är inte bara o vänta för mig. Som någon skrev här inne innan så kan de gå fort men det kan också ta många månader att ens bli gravid.

Nu i skrivande stund känner jag att vi borde försöka och sen blir jag gravid så är det så och då är vi överlyckliga. Om inte så försöker vi igen nästa månad.
    Förlåt för ett långt meddelande men behövde ventilera mig lite :) tack för du orkat läsa ;)

• tino01
    johannajw skrev 2016-01-06 11:03:47 följande:
    Jag skulle nog inte ha åkt. Men alla är olika. :) Har ni redan bokat biljetten? Vi har också en resa i januari (nästa år) 2 veckor i Thailand. Men om jag är hög gravid åker vi inte. Blir du gravid så blir du, annars är det bara vänta tills i februari tycker jag :) jag och min sambo vill båda ha ett tidigt fött barn, alltså vår bebis. Så i nu läget så ligger vi, men vi försöker inte sten hårt. ;D blir man gravid så blir man. :D
    Ja resan är bokad och den är min hela familjen då min pappa fyller jämnt!
    Men tack för ditt svar o dina tankar :)
  • tino01
    johannajw skrev 2016-01-06 12:29:53 följande:
    Det är ju därför man skriver, för att bolla idéer och tankar ;)

Just ja så var det ;) vi ska också iväg för att sambons pappa fyller jämnt ;) man vill ju så jätte gärna åka, men om det inte går så gör det inte. Jag tror att familjen skulle förstå ifall du är gravid :)
    Ja jag är helt säker på att dom förstår. Men jag vill så gärna med.
    Får se hur det blir, kan ju redan vara gravid om de tagit sig redan, så vi får se. :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-06 14:36:43 följande:
    Jag tillhör ju dom som tror på "ödet".
    Händer det så händer det o allt på vägen dit löser sig liksom.

Jag hade haft is i magen och kört på :)

Tror att jag är lite mer på de hållet också, men såklart tänker man på risker osv. 
    Jag läste någonstans att sjukvården inom EU inte ska kosta, men det är i så fall hemresan som kan bli dyrare. Eller det låter ju konstigt i och för sig, men tror det var så jag läste det.. 
    Men o andra sidan borde jag kanske inte tänka så heller, utan ta allt som det kommer :)

• tino01

Ja har kollat lite på gravidförsäkring men det är samma där vad jag har förstått, att det varar till v28.. Men nu kör vi såhär så får vi se, kanske inte ens behöver tänka på detta mer när Januari är slut :) 

De där testet har jag aldrig sett, smart att de visar några dagar efter! :) 
    Apotea har för övrigt bra och lite billigare priser på nästan allting, plus fraktfritt :)

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-06 18:46:44 följande:
    Låter toppen tycker jag :) det kommer bli jättebra i slutänden.

Nu väntar o väntar jag på äl, ska ha nu i dagarna.. Visst är de väl så när provstrecket är lika starkt om än inte starkare än de andra strecket så är de äl inom 25/48 timmar ?

Jag vet inte faktiskt riktigt, det var en som skrev här att den måste vara lika stark för att det ska betyda att man har äl i alfafall.
    Jag räknade ut min äl med en ägglossningsuträknare här i internet, och då fick jag fram 5 januari, men tänkte ta åltest imorgon. :) 

• tino01

Precis när jag kissade så kom det en lite blomslem "tråd" lite lite bara. Vad kan det vara :/

• tino01

Har ont typ där äggstockarna sitter nu :/ men på äl testet visar de inte att jag har ägglossning

Svar på tråden vi som planerar första barnet!