vi som planerar första barnet!
Idag kom mensen äntligen. Så nu njuter jag av ett glas rosé i solen och laddar batterierna för att dra igång bebisverkstaden om någon vecka igen!
Idag kom mensen äntligen. Så nu njuter jag av ett glas rosé i solen och laddar batterierna för att dra igång bebisverkstaden om någon vecka igen!
evans, hur går det för dig? kom ÄL som den skulle?
jah ska snart ge mig på att hitta ÄL igen. har nu haft 2 cyklar på 37 och 36 dagar men vågar inte lita på att den kommer vara så lång nu så på lördag (dag 10) ska jag börja testa varje dag så att vi inte missar den! så får vi hoppas att den kommer fort! :)
Idag har jag varit och lämnat första blodprovet för utredningen! Maken var med och skulle lämna spermaprovet, men oturligt nog hade vi missat att de hade andra öppettider för hans del så han får lämna imorgon istället!
Jag har en otrolig fobi för blodprov (och är verkligen inte förtjust i läkarebesök annars heller) så jag hade tur på så vis att maken följde med mig. Han frågade när det var en stund tills det var min tur ifall jag ville att han skulle följa med eftersom jag var nervös och jag sa "Nej, men det behövs inte!". Sen när det var ett könummer kvar tills min tur så bröt jag ihop totalt i väntrummet och började storgråta så han följde med och höll mig i handen Kändes mycket bättre även om jag ändå satt och stortjöt som en 1-åring, hade yrsel, höll på att kräkas efteråt och nu fortfarande 2 timmar senare gråter till och från. Suck. Varför är man så jäkla tramsig?!?! Men men... så jäkla skönt att ha det gjort nu iaf, måste lämna ett till på cykeldag 21 men sen hoppas jag att jag slipper lämna fler blodprover på ett bra tag. Snart ny ÄL igen (2/6)! Taggar till för det istället och försöker undvika att tänka på tråkiga undersökningar !
Hur går det för er andra? ÄL/BIM snart?
Fick negativt på testet så det blev inget den här månaden heller. Nu ska jag passa på att unna mig lite alkohol fram till månadsskiftet när det borde vara dags för äl igen. Föröka se det ljusa i situationen även om vi såklart är besvikna. Får hålla tummarna för nästa försök!
Hur går det för alla andra?
Tack för omtanken! Det var en riktig skitvecka jag hade där Nu känns det bättre igen, är rätt säker (efter MYCKET googlande) att det var stressen som påverkade mitt resultat. Imorgon bitti ska jag göra mitt andra test för progesteron och jag ska göra det på min vårdcentral denna gång på drop in. Har förvarnat dem om att jag kommer och att jag inte kan sitta och vänta för länge för då stressar jag upp mig. Har undvikit att tänka på det denna gång så känns hittills mycket bättre! Ska dessutom på en arbetsintervju imorgon så försöker tänka på den istället Omtestet för prolaktin ska jag troligtvis göra 20/6 om min mens kommer på BIM 17/6.
Har varit dunderförkyld den senaste veckan över ÄL så hoppas på att det kanske kan ha varit något positivt för befruktningen? Har hört att om immunförsvaret är upptaget med annat så kan spermierna lättare befrukta ägget... låter logiskt så jag tänker att det kan stämma
Åh vad tråkigt med negativt test! Men om det bara är BIM -3 så är ju hoppet definitivt inte ute! Vet att många plussar senare än man tror, så ge det några dagar till innan du helt utesluter det Håller tummarna!
Ja, jag var på ett släktkalas i helgen också... ALLA mina kusiner har barn utom jag... fick mig ett par ovälkomna gliringar dessutom, hatar när folk håller på så. Ingen känner ju till att vi försökt så länge så känns jättejobbigt! Men det är som du säger, snart sitter vi där och då är någon annan avundsjuk!
Känner inte till attraktionslagen, ska ta och googla det ! Allt är värt att testa
Åh, vad störigt! Mensen verkar ha en förmåga att bete sig underligt bara för att man försöker bli av med den! Den protesterar väl, haha :-P
Roligt att sambon taggat till! Var likadant för min man, i början var han rätt sval men med tiden blev han mer och mer uppspelt över vad som komma skulle När har du nästa ÄL nu då?
Tack, jag hoppas verkligen det!!! Känner mig så himla säker just nu på att det är en nidblödning och inte någon konstig, tidig mens eller likanande, så nu längtar jag bara tills nästa helg så man kan få veta om det behagat bli kvar där inne också Ja, det där med testet har vi diskuterat lite nu här ikväll hur vi ska göra... funderar på att inte ta något test nämligen förrän några dagar senare. Tror man kommer bli mer besviken om man får ett positivt test och därefter ett tidigt missfall. Om man istället väntar några dagar och så kommer "mensen" så kanske det inte känns lika tufft. Men som sagt, vi diskuterar lite fram och tillbaka, och när vi väl är där i helgen kanske vi inte kan hålla oss... hehe Är bortresta tills på lördag så innan dess tror jag inte det blir iaf!
Här ska det småningom börja inhandlas folsyra nu, känns äntligen som det börjar närma sig lite så även om det är några månader kvar! ^^ Pratar mest hela tiden med mannen nu om "tänk hur det blir sen när vi har en liten" och bollar namn och sådant. Men funderar även förstås på hur annorlunda livet kommer att bli sedan. Vi är båda "extremhobbyister" inom skilda områden och speciellt jag är borta en del och det kommer ju inte gå att leva likadant då sen... å andra sidan är jag i ett sådant skede nu att jag antingen kan välja att trappa ner eller ta det ytterligare ett steg längre och barn har det senaste året blivit viktigare för mig än en "karriär" inom hobbyn. Dessutom har även nya dörrar öppnats här nu senaste tiden....
Har också hamnat i ett sådant skede att jag typ gråter varje gång någon blir gravid eller fadern barn på tv, haha, får anstränga mig ordentligt om jag ser på tv/film med någon annan för att inte verka totalt dum i huvude :p
Det låter himla mysigt
Idag gick det däremot utför här hemma... som vanligt. Verkar som att mensen kommit nu på morgonen, mycket blod och molande mage, precis som det brukar vara. Två dagar före BIM vilket är väldigt ovanligt. Så misstänker skarpt att någonting var på gång nu i veckan men det satte sig väl inte ordentligt eller nåt. Förstår inte annars varför jag skulle fått spottings i flera dagar eftersom det inte är något jag någonsin varit med om.
Konstigt nog är jag inte jätteledsen, känns som att man vant sig vid besvikelsen nu över att det aldrig verkar vilja hända. Samtidigt så tänker jag att nu verkar det ju faktiskt som att kroppen reagerat på NÅGONTING med våra försök så tänker att det borde ju vara positivt!
Blir till att lämna sista blodprovet för utredningen imorgon då, vi får skjuta upp på vår "mini-semester" vi tänkte åka på ikväll.
Jaja... nästa ÄL beräknas 29/6 så det är bara påt igen.
Tack för omtanken!
Nu har jag iaf lämnat mitt nya prolaktin-blodprov så hoppas verkligen att det nya testet visar bättre resultat! Skönt att ha alla tester gjorda nu också så hoppas nu på en tid inom kort så vi får veta våra resultat
Ja men det stämmer ju, roligt att vi kommer ha ungefär samtidigt! Då får vi hoppas att det är en lyckosam start på sommaren för oss bägge Det hade varit helt galet i så fall! Kram!
Nu börjar jag misstänka att det kanske faktiskt har hänt något! Förra mensen var ett par dagar sen och höll bara i sig i två dagar (brukar alltid ha prick 4 dagar) och igår på förväntad ÄL+5 (tog inget äl-test) så fick jag mens. Blev helt paff eftersom det borde vara ca 2 veckor tills det är dags. Jag funderar nu på om den där konstiga mensen kan ha varit ett väldigt tidigt MF? Jag har alltid haft en någorlunda jämn cykel på 33-35 dagar så någonting är annorlunda. Man kan ju aldrig veta men jag hoppas att det är så för det betyder ju att jag iaf kan bli gravid!
Någon som varit med om något liknande?