• tino01

vi som planerar första barnet!

Blomman94 skrev 2016-01-04 17:16:47 följande:

Ni som "äter kvinna" ~ lät helt sjukt, haha!
    Men är det denna? För jag va på Apoteket nu o frågade om Apotekets egna "kvinna" varpå jag fick denna.. Sa att jag har för mig att den har sett annorlunda ut men hon sa att de va den.. Kostade bara 99kr så får väl köpa en till annars! Va massa vitaminer o mest av allt bestod den utav Folsyra :)

Detta är den jag har. Den är från aco. Men den du köpte kan nog vara en liknande bara de att det är Apotekets egna.
    Denna jag har beställer jag på apotea.se och då är de 100 tabletter i den och kostar 89 kronor ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-04 21:00:39 följande:

Nu har den här nörden jämfört
    Apoteket hjärtats kvinna/Aco kvinna

Aco innehåller liiiite mer E,K vitamin

Hjärtats innehåller dessa saker som inte Aco gör:
    Tiamin- spelar en viktig roll för hjärnan och nervsystemet.
    Riboflavin - samma sak som B12 vilket de båda sorterna redan innehåller.

Acos innehåller Betakaroten som gör att man blir snabbare brun i solen. Vilket inte hjärtats gör.

Aco: 89:- för 100 tabletter 2 tabletter om dagen
    Hjärtat 99:- för 100 tabletter 1 tablett om dagen.

Folsyran o de andra "ingredienserna" är den samma o innehåller lika mkt utav det.

Tjejer, löp o köp hjärtats! ;)

Ni får inte tro att jag är helt knäpp som gör sånna här saker, hahah jämför alltså! Gjorde de mer för skojs skull!

Åh va bra! Jättebra ju!

Alltså blir det billigare i längden med hjärtats. 

Min sambo äter ingenting, dock har jag läst att dom också kan äta folsyra, men det får jag nog inte i han. Han är inte mycket för sånt tyvärr :) 
    Äter din sambo något ?

• tino01
    Ebba200 skrev 2016-01-04 22:42:14 följande:

Jag äter denna, vilket jag läst mycket gott om. Skriver på telefonen så kan inte jämföra med Acos just nu.

m.apoteket.se/produkter/207694

Min sambo äter motsvarande för män, där kombinationen folsyra - zink är bra för spermierna :)

m.apoteket.se/produkter/207695

Det där har jag också läst, om att zink är bra för spermierna! :) Men blir en utmaning i sig att motivera sambon till att stoppa i sig dem.. 

Får se hur det tar sig annars får det kanske börja diskuteras ;)

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 11:24:14 följande:
    Vi har zinktabletter från Aco hemma, sa till sambon att äta upp dom :P
    Bra! ;) man får kanske vara lite smart där och kanske inte fråga om han vill äta såna utan att nu har vi såna hemma du kan äta upp dom, de är bra ;)
  • tino01
    Ebba200 skrev 2016-01-05 12:10:26 följande:

Eftersom kombinationen med folsyra-zink är bra så kan man ju muta i dom en multivitamin som innehållet det :) som jag gör med min sambo. I och för sig vill min äta för fertilitetens skull men man kan exempelvis säga: "Bra för immunförsvaret nu i vintertid", "bra för musklerna" (om han tränar), "bra för att undvika förkylningar", "så att du får i dig alla vitaminer du behöver" (om han äter slappt), "så du blir piggare" (om han är trött). :)

Det ska jag försöka med, "det är bra för musklerna" ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 11:42:26 följande:

Hade varit så häftigt om jag blev gravid nu i januari, Bf på min lillasysters födelsedag.

Åh men va spännande! Kul!
    Hoppas! ;)
  • tino01
    201405 skrev 2016-01-05 12:54:55 följande:

Vet inte vad jag ska tro, fick ett jättesvagt streck (men synligt) som kom efter 1-2 min på ett one step sticka. Äl +12 eller 13 idag. Nu en 20-30 min senare syns inte strecket längre :s eftersom det var så svagt grått nästan gissar jag på spökstreck :/

Vänta någon dag och testa igen ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 16:30:09 följande:

Kolla mina "äl dagar" enligt NC.
    Har inte tagit äl test idag, tänkte göra de imorgon o de hur pass svagt de är men hur gör ni? Ligger ni varenda dag fram till ägglossningen? Varannan dag? Vilken dag ska man börja? Blir knäpp!

Jag har lite dålig koll när jag har äl faktiskt, men ska testa med äl stickor typ på fredag tror jag :)
  • tino01
    JosianeLopes911 skrev 2016-01-05 16:39:01 följande:

Hej! Var rolig att följa med varandra från början till slut.

Vi är ett par på 24 och 25 år. Som börja med vårt första. 

Hur går ni bort all stress och tankar bort från barn barn? Det är det enda jag tänker på och det gör inte sexet så roligt :(

Kul med nya "ansikten". :)
    Jag tänker också på de hela tiden och söker på typ allt som har med barn att göra, sitter o läser och kollar barnvagnar osv.
    Konstigt kanske men jag blir mer sugen av tanken :) de där låter kanske väldigt skumt men så är det (:
  • tino01
    JosianeLopes911 skrev 2016-01-05 16:53:27 följande:

Jag förstår exakt vad du menar. Jag är lika dan. Men känner mig lite dum också på grund vi har inte försökt försökt men jag vill att jag ska ha den tur som blir efter första samlaget. 

Har till och med börjat ta kosttabletter. Bara för att jag röker haha

Men tänkte börja med allt nytt nu. efter mensen i januari så börja vi med barn försök. 

När började ni? Hur gamla är ni? 

Okej ja man vill gärna att det går på första försöket, men antagligen är det väl inte så lätt :(
    Vi är 21 och 25 vi har gjort ett försök i december så detta blir andra :)
    Det är sjukt drygt o vänta. Jag vill gärna att man får snabba svar, typ ligger idag och får svar imorgon, haha.
    Jag käkar acos kvinna tillskott. Och ska försöka få i sambon lite zink på något vis ;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!