• lizkan

vi som planerar första barnet!

evins skrev 2016-04-24 13:31:29 följande:
    Japp, ett år har det gått här... och nada händer!! :-/ Men tyckte nog att det var jobbigare i början faktiskt... Låter kanske sjukt negativt att säga så, men för min del så var det mest jobbigt under första halvåret att ingenting hände, nu har jag typ förlikat mig med det faktum att det kommer ta tid för oss. Självklart är jag ledsen och frustrerad men jag bygger inte längre upp förhoppningarna på samma sätt inför varje mens som jag gjorde förr vilket känns positivt för mig. Räknar med att när det väl händer så kommer jag go bananas av lycka och chock istället, haha!  

Jo, det känns jätteroligt att äntligen kunna börja planera för något nytt! Vi pratade om det att det skulle ju eventuellt bli perfekt timing till att vi bildar familj så det hade i så fall varit helt fantastiskt  

Sjukt spännande med BIM snart!! Du får uppdatera här om hur det går Håller tummarna för dig! 
    Usch, så jobbigt... Jag förstår vad du menar! Ja, förstå lyckan du kommer känna när du äntligen får ett plus! :) Får jag fråga hur gamla ni är?

Vi köpte vårt hus i augusti förra året och har bara smårenoverat lite hittills.  Vi planerar ett nytt kök just nu och det är det enda vi "måste" hinna med innan det kommer en bebis, och det är ju lite leveranstid på dem så det hinner vi ju oavsett :)

Absolut, det ska jag göra!! 
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-24 18:16:38 följande:

Vi är 28 och 30! Så visst kan man ha börjat tappa lite på fertiliteten men man vet ju aldrig om det är något annat fel eller bara ren otur :-/

Ah, vad roligt! Skönt att ha hunnit fixa med boendet innan bebis. Kan nog annars lätt bli mycket på en gång Jag är så himla trött på allt som har med husletande att göra nu så känns superskönt att vi beslutat oss för att köpa helt nytt (blir dock ett radhus denna gång) och därmed slippa allt med letande, bugivningar och renoveringar Bor just nu i en tråkig hyreslägenhen så ska kommer bli skönt som fasen att flytta!

Nej, men det ska ju inte påverka så tidigt! Ni är ju i perfekt ålder!

Ja, det känns riktigt skönt faktiskt! :) Vi är så glada att vi hittade ett hus som vi ville ha så fort (tittade bara på 5 hus innan det här) och att vi fick det också! Men så underbart att få bygga sitt eget, då blir det ju exakt som man vill ha det! Vi bodde också i hyreslägenhet innan och det här är så underbart. Idag har jag jobbat i trädgården hela dagen! :)
  • lizkan
    lollojo89 skrev 2016-04-24 18:56:03 följande:

Jag hoppar in här jag med???? vi är 27 båda två. Slutade med mina p-piller och 3 april fick jag mens. Äl hade förra söndagen 17 april (känner väl när det är dags för det) myste på som tusan på veckan och runt äl. Och idag 1 vecka efter äl så har jag lite molande värk i tjejmagen. Beräknad nästa mens ska starta 1 maj. Hoppas att det inte dyker upp någon????

välkommen hit! håller tummarna för att ni får ett plus istället för mens :D
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-26 17:54:58 följande:

Ja, vi får hoppas det... och hoppas på att vi bara haft otur att det inte blivit något istället för att något är fel :-P

Men gud så skönt! Hör nog inte till vanligheterna att man hittar så snabbt. Vi har tittat på flera nu, men nu ger vi som sagt upp, haha Så himla mysigt med trädgård, som jag längtar!

Hur går det nu förresten, BIM imorgon va?!

Ja, det får vi verkligen hoppas!

Nej, vi hade en jäkla tur! Det är ett mysigt litet trähus byggt 1937 utanför stan med stor trädgård och nära till vattnet, så perfekt för oss!

Japp, BIM idag och ingen mens än så länge. Jag är så nervös varje gång jag går på toa! Vi har bestämt att vi ska göra ett test i helgen om jag inte fått mens då. Sambon sa igår "det kanske blir vårt Valborgsfirande" och jag vill så gärna att han har rätt! :D

Har ni fått något svar om papprena ni skickade in eller? :)
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-29 20:02:09 följande:

Mysigt!

Men hur har det gått nu?! Är så nyfiken!

Jo, vi fick papper för provtagningarna hem nu i veckan och de ska tas (för mig) dag 2 och 5 i menscykeln, så om mensen kommer nästa gång kommer vi lämna våra prov samtidigt. HOPPAS att det inte kommer behövas....

Ingen mens än!! Jag bad sambon på knäna att vi skulle ta test i torsdags men han ville vänta! Han åkte på att jobba natt inatt och jag ska iväg imorgon så på söndag morgon blir det test. Är sååå nyfiken! Men samtidigt så rädd att det ska vara negativt nu när jag verkligen tror att det kommer bli ett plus! Jag hade stark mensvärk i onsdags och tänkte att den skulle komma strax efter det men nu har jag ingen värk längre. Ömma bröst och lite halvkonstigt smaksinne emellanåt, vissa saker smakar annorlunda. Och så kissar jag jämt!

Okej, ja hoppas! När har du nästa BIM? Jag

uppdaterar dig om testet på söndag! :)
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-30 13:53:36 följande:

Men shit! Det är ju sjukt lovande!! Helt galet ju! Brukar du ha sen mens eller är det alltid punktlig? Ska bli spännande att höra imorgon hur det gått!

Min nästa bim är 17 maj om äl blir nu den 4 maj som planerat (den brukar inte diffa) Har sexat idag och vi planerar at göra det varannnan dag nu och hoppas att det räcker!

Ja, jag hoppas!! Nu vet jag inte riktigt eftersom jag gått på p-piller nu. men förut var den som en klocka i 28-dagars menscykel! :) så det är det jag har räknat på nu men den kan ju ha ett egen liv nu direkt efter pillren så vi får se. det är därför jag inte vågar hoppas helt än! men nu är snart den här dagen över och ingen mens eller mensvärk i sikte! :D Imorgon gäller det!

Okej! Vad skönt, då är det ju snart dags för ÄL för din del! och sen är det bara den där eeeeeviga väntan :p ;)
  • lizkan

:(

verkar inte som vi hade någon tur den här månaden, tyvärr. om jag inte plussar senare, vi får se. hade verkligen hoppas ett positivt besked :(
  • lizkan
    evins skrev 2016-05-01 09:24:32 följande:

Åh! Vad tråkigt Vet vilken besvikelse man känner när man verkligen tror att det satt sig. Hoppas att det bara är att det inte syns riktigt än, får du inte mens inom några dagar så får du testa igen! Kram!

Usch ja! :( Ja, jag hoppas fortfarande! Tänkte testa på onsdag om jag inte fått mens än då! Tack för stöd! Kram
  • lizkan
    Joss90 skrev 2016-05-02 20:25:30 följande:

Idag kom mensen så efter den ska vi köra igång och göra vårt första försök :) borde ha BIM 1/6. Nu håller jag tummarna på att det går på första försöket <3

håller tummarna! lycka till! :)
  • lizkan
    skrotmira skrev 2016-05-03 17:28:00 följande:

Är det sant?! Första försöket för oss ????????????

åh grattis!!! :D
Svar på tråden vi som planerar första barnet!