• johannajw

vi som planerar första barnet!

tino01 skrev 2016-01-19 23:06:12 följande:

Sen jag slutade med p-piller har jag haft extrem mensvärk. Alltså olidligt mycket.

Imorgon är det dagen innan bim och jag har inga känningar alls. Brukar alltid ha lite småont innan..

Tänkte att jag skulle testa mig imorgonbitti igen, kan inte låta bli ;)

Håller tummarna:D hur går de? Testat än??
  • johannajw
    tino01 skrev 2016-01-21 09:21:17 följande:

Bim idag, känner ingenting.. Tror bara min mens är sen :(

Skickar kramar till dig! Min mens har försvunnit helt också.. Snart är de vår tur :)
  • johannajw
    Smorr skrev 2016-01-25 19:19:25 följande:

Tyckte vi lyckades pricka in ganska bra! (Gröna pluttar= mest fertila period, blomman = ägglossning, hjärta= sex) nu är det bara den långa väntan till Bim! Kommer nog vänta till nästa söndag med att ta första testen iaf!

Ser bra ut! Håller tummarna för er :)
  • johannajw
    Blomman94 skrev 2016-01-26 11:24:49 följande:

Bim imorgon. Tvärnegativt clearblue som jag misstänkte.

Varför känns de helt plötsligt så omöjligt? Vad ska vi göra annorlunda för o lyckas nästa gång? Vi prickade ju in äl med buller o bång!

Ledsen är jag, men det är väl bara o ladda om för ett nytt försök.

Va inte ledsen, det är sånt som händer. De kan ta tid! Vad gjorde du den här månaden? Äter du nåt speciellt? Stressar du? Motionerar du? Mycket kan ju spela roll. Men ibland så smäller det bara utan att man har nån aning om varför ;) slappna bara av :) <3
  • johannajw

Äter också folsyra, gjort det i 3 månader, så nu måste jag köpa nytt för det är slut ;). Har tänkt äta rosenrot också för min mens verka inte vilja komma igång.. haft mens 1 gång på 3 månader.. lite irriterande. Jag har hört att rosenrot kan hjälpa till att korta ner ens cykel iaf ;)

• johannajw
    Blomman94 skrev 2016-01-31 19:18:43 följande:

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:

- om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.

Hej! Du är som mig, fast jag får precis innan mens ;) jag har använt lactal, även fast vi försöker med bebis. Men jag använder inte en hel kur. Ibland har jag bara använt en gång. Känn av lite dag efter dag hur det känns där nere om du vekligen behöver det eller inte :)
  • johannajw
    Sandrisen92 skrev 2016-02-17 10:14:04 följande:

Hej!

Hoppar in här också då man behöver bolla lite ... 

Är 23 år och Sambon 24. Har försökt 5 gånger. Är frustrerad enligt NC ska ja ha ÄL nästa söndag, så berättar sambon att han ska på kurs fredag till söndag. Hur bör vi ligga?! Torsdag och Söndag ? Eller blir Torsdag för tidigt och söndag för sent.... :( TYPISKT

vad trist att ni missar de precis! :/

Ligg torsdag och söndag :) appar kan ju ha fel ibland ;)
  • johannajw

Jag blir så arg på min kropp! Slutade med ppiller i början av oktober, och jag har fortfarande inte fått nån mens. Ja jag har tagit gravtest, negativt. :/

Hur länge tog det för er innan er mens kom igång? Så jävlans frustrerande! -_-

• johannajw
    bells123 skrev 2016-02-17 11:15:09 följande:

Jag slutade i början av september . Har fortfarande inte fått någon ordning på kroppen. Har dock fått mens några gånger. Aldrig mer ppiller iallafall :P .

Känner Samma här! Tänk om kunde ha varit lite klokare när man var yngre! Hädan efter aldrig mer ppiller och bara kondom.
  • johannajw
    Mintra skrev 2016-02-19 19:59:23 följande:

Det är nog ganska så individuellt, de säger la att man ska sluta en 6 månader upp till ett år innan man startar bebisverkstan just för att det kan ta tid innan man får tillbaka sin "egna" menstrution. För mig tog det bara en månad dock...

Håller tummarna att tant röd kommer och hälsar på inom snart framtid :)

Åh tack, håller tummarna jag också. ;) lite jobbigt att aldrig veta när den kommer! Tänk om man har vita jeans på sig och går på stan! Haha!

Pratade faktiskt med en gyn läkare igår och hon tyckte att jag behövde lite hjälp på traven, så hon ska skriva ut tabletter för att kicka igång mensen. Så skönt! :D Sen så ska jag få ta prover och på börja en utredning till vår/sommar ifall mensen inte vill komma igång. :)
  • johannajw
    Minime90 skrev 2016-02-20 02:16:05 följande:

Hej alla tjejer :)

Jag är 25 blir 26 i dec i år, min blivande man blir 30 i år. Tog ut P-staven i slutet av oktober förra året och fick då första mensen efter 3 v o 2 dagar, sen dröjde det 6 veckor ock 2 dagar tills nästa ock sista tog det 5 v o 6 dagar fick tydlig mensvärk som krävde alvedon då oxå, hoppas snart att kroppen har ställt om sig.

Hänger här med er ett tag ock hoppas vi alla får ett plus snart :)

Ätit folsyra sen dagen innan staven togs ut :).

Jag är själv december barn, tyckte inte alls de var jobbigt förrän alla började få sina körkort :P.

Vi bor i hus med våra 3 ludna bebisar :)

Välkommen! :) roligt att vi blir fler :)
  • johannajw
    amandajavisst skrev 2016-02-20 13:45:04 följande:

Ska även lägga till att som flera ev er här, så har inte jag heller fått min mens efter att jag slutade med ppiller.

Jag slutade med ppiller i juni 2015 och har inte fått mensen än, hur vanligt är det att vänta så jäkla länge?

Har ni tips på hur man kan sätta igång det, utan medecin?

Som jag har förstått de är de från person till person. :/ men du har inte ringt till en gynekolog då? Dom kan nog hjälpa dig :) dom ville ju hjälpa mig; ) tänkte eftersom att du slutade med ppiller tidigare än mig.

Jag har tyvärr inga tips hur man själv kan kicka igång ägglosning. Rosenrot har många testat, och för vissa funkar de, och för vissa andra inte, men det är ju en naturläkemedel...
  • johannajw
    Blomman94 skrev 2016-02-21 15:56:04 följande:

Jag hade äl för 8 dagarsedan och sedan igår har jag haft rosa flytningar. Aldrig haft det innan eller ngn mellanblödning. Kan de vara nidis som är som en rosa flytning? Är som vanliga lotionsflytningar fast rosa. Inget färskt blod eller slem.

Googlat lite men tkr det är så luddiga svar :( vad tror ni? En kompis till mig har haft nidis i bägge sina graviditeter men då färskt blod.

Jag har ingen aning, men kanske nidis? :) nidis kan väl vara rosa flytt, färskt blod, och till och med lite brunt.. har jag hört, men jag vet inte ;P Jag håller tummarna på att det är nåt positivt!
  • johannajw

Jag ska också påbörja en utredning. Tog blodprov för att kolla alla min hormoner, allt såg bra ut. Men har inte fått mens på 7 månader. Så jag ska börja käka provera i 3 månader nu för att se om de kan kicka igång mensen. :) och om 2-3 månader ska jag få träffa läkaren och göra massa ultrljud å undersökningar. Läkaren sa att min kropp har troligtvis glömt hur den ska göra. Haha.

Stort grattis till er alla som har plussat! <3

Svar på tråden vi som planerar första barnet!