vi som planerar första barnet!
Nä de är klart, att ha två stora hundar kräver ju lite mer trädgård såklart..
Varsegod! Säg till om du hittar något annat bra!
Nej jag skyddar mig fortfarande (p-piller). Min sambo har ett stort projekt fram till slutet av januari och vill inte börja försöka innan han har tid att glädjas med. I feb-mars skall vi på en 5 veckor lång resa och pillrerna jag har hemma nu räcker till mitten på mars så jag äter nog klart dom först. Sedan hade jag tänkt tempa någon månad och se så allt kommer igång innan vi börjar aktivt i maj kanske :) sååå jobbigt att vänta men vi har båda nya jobb så det känns klokt att inte vara allt för het på gröten.
Vi tänker precis som er. Vi har det tillräckligt stort för att kunna ha spjälsängen inne i sovrummet och bebis kommer ändå sova inne hos oss det första åren.
sen har vi stort vardagsrum som bebis kan ha sina saker i barn vill ändå vara där föräldrarna är.
Nej, precis. Jag tror absolut man har ett behov av att "ro för bo" så att säga men det tror jag man kan göra utan dedikerat rum.
Själv möblerade jag om sovrummet härom dagen för att se hur vi bäst har det för att få plats med spjälsäng osv. :) Jag tänker mig att man myser till den hörnan för barnet med en liten byrå för kläder, lampa och så. Går helt säkert att få pyssla, mysa och fixa utan att ha ett bebisrum om man inte vill dra igång den karusellen. Praktiskt med att ha skötbordet i ett eget rum! Jag kan inte riktigt bestämma om det är bäst för oss i badrum eller tvättstuga.
Vi bor i västra götaland :)
Ja jag tror det blir bäst för även om det kan ta tid kan det också gå fort, vilket i och för sig inte gör något men skulle inte massa just precis nu. Så tror jag väntar till mitten av mars när pillrerna är slut.
Jag äter Qlaira idag :)
Ni som äter tillskott med folsyra. Vilka tabletter tar ni?
Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.
Och blir jag gravid nu i januari är jag i v 29 när vi ska resa.
Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!
Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)
Den jag har är Apotekets egna. Alltså APOTEKET :) ( det gamla vanliga)
Nu har den här nörden jämfört
Apoteket hjärtats kvinna/Aco kvinna
Aco innehåller liiiite mer E,K vitamin
Hjärtats innehåller dessa saker som inte Aco gör:
Tiamin- spelar en viktig roll för hjärnan och nervsystemet.
Riboflavin - samma sak som B12 vilket de båda sorterna redan innehåller.
Acos innehåller Betakaroten som gör att man blir snabbare brun i solen. Vilket inte hjärtats gör.
Aco: 89:- för 100 tabletter 2 tabletter om dagen
Hjärtat 99:- för 100 tabletter 1 tablett om dagen.
Folsyran o de andra "ingredienserna" är den samma o innehåller lika mkt utav det.
Tjejer, löp o köp hjärtats! ;)
Ni får inte tro att jag är helt knäpp som gör sånna här saker, hahah jämför alltså! Gjorde de mer för skojs skull!
Jag äter denna, vilket jag läst mycket gott om. Skriver på telefonen så kan inte jämföra med Acos just nu.
m.apoteket.se/produkter/207694
Min sambo äter motsvarande för män, där kombinationen folsyra - zink är bra för spermierna :)
m.apoteket.se/produkter/207695
Eftersom kombinationen med folsyra-zink är bra så kan man ju muta i dom en multivitamin som innehållet det :) som jag gör med min sambo. I och för sig vill min äta för fertilitetens skull men man kan exempelvis säga: "Bra för immunförsvaret nu i vintertid", "bra för musklerna" (om han tränar), "bra för att undvika förkylningar", "så att du får i dig alla vitaminer du behöver" (om han äter slappt), "så du blir piggare" (om han är trött). :)