• tino01

vi som planerar första barnet!

Enligt min app är jag på bim +5 och inga positiva tester har jag heller..
    Har tidigare haft oregelbunden mens förutom de sista månaderna av 2015.
    Men nu har jag inte haft mens sen 21 december. Är det onormalt? Bör jag kontakta bm. Och hur gör vi när vi ska försöka, omöjligt att veta när jag har ägglossning. Har dock ägglossningstester hemma som jag kan köra med, annars vet jag inte..
    Hur gör ni andra som har oregelbunden mens?

• tino01
    bells123 skrev 2016-02-08 20:18:52 följande:
    Äl-tester, vitaminer och sex varannan till var tredje dag. Sen är de bara att hålla tummarna typ! Blir dock besviken och lite ledsen varje gång mensen kommer eller mensen inte kommer men får ändå minus på stickorna. Har försökt sen augusti. Ska aldrig mer äta p-piller :P
    Tack! Känns typ misslyckat o ha oregelbunden. Jag är så himla rädd, eller har blivit på sista tiden att något ska vara fel på mig..
    Men vi kör på så får vi hoppas!! :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-02-08 20:34:31 följande:
    Jag skulle kört på varannan till var tredje dag precis som ovanstående också säger :) tycker de låter som en bra teori! Sen där emellan lite äl tester :)
    Okej, ja vi kör på! Så får vi se. Som jag svarade ovanstående så känns det misslyckat och har på senaste blivit rädd att man har något fel på sig :/
  • tino01
    IdanJensen skrev 2016-02-09 16:03:43 följande:

Test med morgonurin. Vad ska man tro? 

Jag ser två!!
    Vänta en dag och testa morgonen där efter :)
  • tino01
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

Skönt att läsa att det inte bara är jag som tänker så. Jag som trodde jag var överkänslig.
    Men i denna bebisverkatiden tror jag man kan vara lite extra känslig när det kommer till såna saker!
  • tino01

Hur tänker ni med pengar och så, alltså buffert inför bebis? Hur gör ni eller hur tänker ni? :)

• tino01
    Makintoch skrev 2016-02-25 20:26:56 följande:
    Jag försöker spara så mycket jag kan inför den dagen vi får en bebis! Min sambo har en del pengar undansatt sedan tidigare men mina pengar rök i och med vårt husköp.. Mitt mål är att ha en buffert på 100 000kr den dagen bebisen är född. Än så länge har jag bara 40 000kr sparade..

Hur tänker ni andra? Vad är rimligt att ha som buffert?
    Låter bra!
    Vi båda har pengar undansatta men som är tänkt till husköp längre fram. Så vi sparar också så mycket vi kan och sen tar vi det som de kommer. Men det känna ju bra att ha lite sparat!
  • tino01
    amandajavisst skrev 2016-02-25 19:44:45 följande:

Som jag skrivit tidigare så har jag problem med min mens.

Fick tid på gyn igår och fick konstaterad PCO.

Nu känns allt så jäkla hopplöst.

Nu kommer det bli mycket mer komplicerat och svårt att lyckas bli gravida, dessutom är det omöjligt utan behandling.

Hur ska jag hantera denna sorg?

Usch stackare! Jag har faktiskt tänkt på att jag också lika väl kan ha det. Men låter de gå lite tid innan jag kollar upp något. Hur länge hade ni försökt innan du fick reda på att du har det?
  • tino01
    amandajavisst skrev 2016-03-06 12:01:56 följande:

Tänkte bara säga att jag startat en blogg, för att kunna hantera min sorg när jag fick diagnosen PCO. 
    Vet inte varför jag berättar det här egentligen... Kanske mest för att jag är så jävla ledsen.

Vill du kanske dela med dig? <3
  • tino01
    amandajavisst skrev 2016-03-06 15:11:30 följande:
    Ja, det blir bättre av att skriva och dela med sig, även om man inte vet om någon läser. Man får ut alla tankar och känslor som blir för jobbiga att bära själv...

Jag finns på denna tråd så jag kan finnas för andra, om de har det likadant och för att behålla hoppet att vi någon gång blir gravida, och kan berätta det för hela världen...!

Förlåt om jag tramsar, är som sagt jäkla känslomässig...
    Du är absolut inte tramsig!
    Kan vara bra o skriva om, plus att man kanske hittar fler i samma situation och kanske folk som stöttar er i detta.
    Jag hejar på er allt jag kan och håller tummar och tår!!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!