• tino01

vi som planerar första barnet!

Fått hem 14 ägglossningstester idag, hoppas att kunna hitta rätt denna månaden!

• tino01
    Livetvänder skrev 2016-01-30 07:21:11 följande:

BIM+3, och plus på Stickan direkt!
    Första försöket och kotten kommer i början av Oktober om allt går bra :)

Men va kul! Stort grattis!!!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-31 19:18:43 följande:

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:
    - om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.

Svårt. Jag skulle gissa att det går bra, är ju ändå en hel vecka till ägglossning, de behövde väl hinna gå ur då.
    Men för säkerhets skull hade jag ringt antingen vårdcentralen eller läkemedelsupplysningen!
    Hoppas du hittar svar snart!
  • tino01
    bells123 skrev 2016-02-02 12:13:25 följande:

Har fått såhär "starka" äl-test sen i fredags. Varför blir de inte helt positivt? Så jäkla irriterande.
    Exakt så såg mina också ut varje dag, fick aldrig starkt stänk...
  • tino01

Enligt mina beräkningar skulle bim vara 21 januari, men enligt min app så är det bim imorgon. Jag känner inte av någonting förutom sjukt mycket flytningar.. Brukar få lite ömma bröst ibland och lite lite flytningar men denna gången är det extremt, nästan så det är jobbigt. Hoppas fortfarande även om jag inte tror.. 

• tino01
    bells123 skrev 2016-02-02 19:02:14 följande:
    Okej. Men hade du äl ändå?
    Jag vet faktiskt inte, men jag har äl typ 4-6 någon gång och de var vid 5 tror jag.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-02-02 19:03:22 följande:
    Så fick jag ju med när vi satte igång bebisverkstaden.. Hur skumt som helst
    Konstigt.. Aldrig varit såhär innan :)
  • tino01

Kom precis till mitt jobb, mår så himla illa, känns som jag ska spy när som helst.. Försöker äta lite nu så får vi se vart det leder. Bim idag, enligt appen ;)

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-02-04 12:06:25 följande:
    Hur mår du tino? :)

Mådde illa till och från igår, och idag mådde jag lite illa på förmiddagen, bim+ 1. Jag vet att det inte är något, jag känner verkligen ingenting, mensen kommer snart jag lovar.. Men som min mamma sa så behöver man ju inte känna någonting, så vi får väl se ändå, pyttelite hopp har jag. 

Var iväg och handlade med min mamma igår, vi gick och kollade bebiskläder, alltså så mysigt! 

• tino01
    Makintoch skrev 2016-02-07 11:15:43 följande:

En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?

Jag dricker inte heller :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!