• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Bim imorgon. Tvärnegativt clearblue som jag misstänkte.

Varför känns de helt plötsligt så omöjligt? Vad ska vi göra annorlunda för o lyckas nästa gång? Vi prickade ju in äl med buller o bång!

Ledsen är jag, men det är väl bara o ladda om för ett nytt försök.

• Blomman94

Jag äter folsyra, o beställde hem jättenattljusolja samt rosenrot! Ska tydligen va bra för ägglossningsflytningarna då jag knappt får några! :( sambon fick en dos zink, folsyra och b12 (b12 äter jag sen innan också)

Blir massa tillskott här nu, hoppas dom hjälper lite på vägen :)

Idag berättade en tjej på jobbet att hon är gravid i v.6 o va på ultraljud på en privat klinik igår, blev så avundsjuk. Vill ju också..

• Blomman94

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:
    - om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-02-02 18:50:45 följande:

Enligt mina beräkningar skulle bim vara 21 januari, men enligt min app så är det bim imorgon. Jag känner inte av någonting förutom sjukt mycket flytningar.. Brukar få lite ömma bröst ibland och lite lite flytningar men denna gången är det extremt, nästan så det är jobbigt. Hoppas fortfarande även om jag inte tror.. 

Så fick jag ju med när vi satte igång bebisverkstaden.. Hur skumt som helst
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-02-03 07:04:23 följande:

Kom precis till mitt jobb, mår så himla illa, känns som jag ska spy när som helst.. Försöker äta lite nu så får vi se vart det leder. Bim idag, enligt appen ;)

Hur mår du tino? :)
  • Blomman94
    Makintoch skrev 2016-02-07 11:15:43 följande:

En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?

Jag dricker inte :)
  • Blomman94
    Linnojsan skrev 2016-02-07 09:53:23 följande:

Tog ett till test nyss och det var också två starka streck där. Positivt! Ah så nervös! La det ena testet under en gaffel och bjöd sambon på pannkaksfrukost o kaffe. Så hittade han testet under gaffeln. Den minen! Haha men nu är vi nervösa för det kan som mest vara vecka 4 har vi räknat ut. Det är väl för tidigt för att ropa hej!! ?

Grattis!!!! :D
  • Blomman94
    Oktober23 skrev 2016-02-07 20:28:01 följande:

Vi ska också börja försöka IGEN efter vårt missfall, tanken är väl att vi ska börja i april. Hoppas min mens har kommit tillbaka då eftersom jag fortfarande blöder...

Någon som bryr sig ifall barnet kommer i nov eller dec?? Med tanke på att det blir sent på året..

Min sambo vill INTE ha decemberbarn då hans bror fyller den 21, o han menar på att han (hans bror) har hatat det. Så sambon tkr de vore elakt mot vårt kommande barn.. Det betyder att om jag inte plussar nu i februari måste vi hoppa över mars.. :( känner mig så kluven för jag vill köra alla chanser vi får eller så.. Vi får väl se hur de blir.
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-02-08 18:20:38 följande:

Enligt min app är jag på bim +5 och inga positiva tester har jag heller..
    Har tidigare haft oregelbunden mens förutom de sista månaderna av 2015.
    Men nu har jag inte haft mens sen 21 december. Är det onormalt? Bör jag kontakta bm. Och hur gör vi när vi ska försöka, omöjligt att veta när jag har ägglossning. Har dock ägglossningstester hemma som jag kan köra med, annars vet jag inte..
    Hur gör ni andra som har oregelbunden mens?

Jag skulle kört på varannan till var tredje dag precis som ovanstående också säger :) tycker de låter som en bra teori! Sen där emellan lite äl tester :)
  • Blomman94
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

Samma här :( en tjej i min bekantskapskrets gick också ut med graviditet igår, en tjej jag vet inte planerat bli gravid. Som ett slag i magen, vet inte varför men mådde illa i en timma efter jag sett ultraljudsbilden på hennes Facebook.
  • Blomman94

Hej tjejer!

Alltså får ni stegring eller starkt två streck med gravkollens älstickor? Blir knäpp!! Helt blankt, ett streck syns såklart! Clearblue visar glad gubbe men dom är ju svin dyra!

• Blomman94
    bells123 skrev 2016-02-16 14:28:54 följande:

Aldrig fått helt positivt från gravkollens, bara en stegring. Men har fått helt positiva från testlagrets :) 

Va är de för skitstickor egentligen, haha!

Får hoppas vi lyckades pricka in äl ändå :o
    Tack för ditt svar iallafall :)
  • Blomman94
    Minime90 skrev 2016-02-20 02:16:05 följande:

Hej alla tjejer :)

Jag är 25 blir 26 i dec i år, min blivande man blir 30 i år. Tog ut P-staven i slutet av oktober förra året och fick då första mensen efter 3 v o 2 dagar, sen dröjde det 6 veckor ock 2 dagar tills nästa ock sista tog det 5 v o 6 dagar fick tydlig mensvärk som krävde alvedon då oxå, hoppas snart att kroppen har ställt om sig.

Hänger här med er ett tag ock hoppas vi alla får ett plus snart :)

Ätit folsyra sen dagen innan staven togs ut :).

Jag är själv december barn, tyckte inte alls de var jobbigt förrän alla började få sina körkort :P.

Vi bor i hus med våra 3 ludna bebisar :)

Härligt o läsa det sistnämnda, att vara decemberbarn liksom :) man kan ju likaväl som jag, ha de sjukt tufft med körkortet även om man fyller i juli :) fick mitt i december men jag är lika glad för de haha :D
  • Blomman94

Jag hade äl för 8 dagarsedan och sedan igår har jag haft rosa flytningar. Aldrig haft det innan eller ngn mellanblödning. Kan de vara nidis som är som en rosa flytning? Är som vanliga lotionsflytningar fast rosa. Inget färskt blod eller slem.
    Googlat lite men tkr det är så luddiga svar :( vad tror ni? En kompis till mig har haft nidis i bägge sina graviditeter men då färskt blod.

• Blomman94
    fmbnpp skrev 2016-02-21 22:01:08 följande:

Jag hade nidblödning när jag va gravid för två år sedan (abort). Den va på BIM och det var bara färskt blod samt en tillhörande molvärk som va jättediffus och "pulserande". Men de kan säkert vara olika!

Tredje dagen med rosa flytningar nu. Har molvärk till o från, o ibland är de precis som jag får elektriska stötar i äggstockarna. Känns skit skumt. Men inga andra symtom, mår i övrigt bra så att säga :) har inga stora förhoppningar men ja, vill så gärna att det ska va ett plus på lördag :)
  • Blomman94

Buffert för bebis är verkligen a och o enligt mig! Hur viktigt som helst. Min sambo har sagt att ca 100.000kr ska finnas när bebisen kommer helt enkelt, o de är för att man ska slippa ha en knorr i magen över pengar. Pengarna lär ju behövas förr eller senare. En kompis till mig vars bebis har haft urinvägsinfektion upp i njurarna mer eller mindre sen förlossningen, o de är ett halvår nu som hon o hennes sambo knappt kunnat jobba pga det. Sånt måste man också vara beredd på :)

• Blomman94
    skrotmira skrev 2016-05-04 10:12:25 följande:

Tack så mycket allihopa! Jag trodde inte det var sant. Jag trodde att detta skulle ta minst 6 mån innan det blev ett plus men där hade jag fel.

jag skulle få mens i lördags, men den kom inte. Däremot har jag världens mensvärk så jag trodde den var sen eftersom det inte var så längesedan jag slutade med mina minipiller. Fortfarande värk i magen.. det gör ju att det känns som något är fel och kommer gå snett men antar att det bara är att vänta och hoppas på att det går vägen! :)

Jag har också värk, det är livmodern som växer så det är helt normalt :) lycka till <3
Svar på tråden vi som planerar första barnet!