• bells123

vi som planerar första barnet!

Linnojsan skrev 2016-01-25 21:19:51 följande:

Hej härliga gäng! Får man hoppa in??

Jag är 23 år och jobbar med lokalvård, sambon 23 och jobbar som "pappersvändare" (kontorist). Båda har fast jobb, och vi bor i trerummare så känns lagom förberett! Jag har enorm längtan och sambon har precis hakat på. Vi är så stabila i vår vardag att det känns som man kommer kommer kunna ge en liten en trygg start i livet.

Problemet är väl att mensen är sjukt oregelbunden sedan jag slutade med P-piller i augusti så det är inte lätt att veta när man är som mest fertil dock :-/

Verkar vara en mysig tråd detta! ?

Hej :) Jag har samma "problem". Slutade med p-pillerna i augusti och har haft väldigt svårt att pricka in ÄL pga oregelbunden mens. Andra månaden jag kör med ÄL-test nu. Och igår började stegringen. Så jag hoppas att de blir ett starkt positivt test om några dagar, så man slipper tvivla.  
  • bells123

Har fått såhär "starka" äl-test sen i fredags. Varför blir de inte helt positivt? Så jäkla irriterande.
  • bells123
    tino01 skrev 2016-02-02 18:48:59 följande:

Exakt så såg mina också ut varje dag, fick aldrig starkt stänk...

Okej. Men hade du äl ändå?
  • bells123

Mina äl-test från graviditetskollen tog slut, så beställde nya från testlagret. Tog detta ikväll kl 21. Va är detta? Detta är dock starkare än något jag fått från graviditetskollen.
  • bells123

Har fått starka äl-test i 9 dagar nu (rosa testet) då tänkte att Jag tar ett gravtest för att... vet inte vad jag ser, eller om jag ser något!? gör ni?
  • bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-07 21:06:08 följande:
    Min sambo vill INTE ha decemberbarn då hans bror fyller den 21, o han menar på att han (hans bror) har hatat det. Så sambon tkr de vore elakt mot vårt kommande barn.. Det betyder att om jag inte plussar nu i februari måste vi hoppa över mars.. :( känner mig så kluven för jag vill köra alla chanser vi får eller så.. Vi får väl se hur de blir.
    Haha, vi pratar om samma sak här hemma. Jag vill bli gravid så fort de går, medan min sambo inte vill ha ett december barn. Tar de inte sig denna månaden, så kommer vi ändå försöka nästa. Men kan nästan lova att de tar sig i mars då, bara för att man gärna inte vill ha i december :P . 
  • bells123
    tino01 skrev 2016-02-08 18:20:38 följande:

Enligt min app är jag på bim +5 och inga positiva tester har jag heller..
    Har tidigare haft oregelbunden mens förutom de sista månaderna av 2015.
    Men nu har jag inte haft mens sen 21 december. Är det onormalt? Bör jag kontakta bm. Och hur gör vi när vi ska försöka, omöjligt att veta när jag har ägglossning. Har dock ägglossningstester hemma som jag kan köra med, annars vet jag inte..
    Hur gör ni andra som har oregelbunden mens?

Äl-tester, vitaminer och sex varannan till var tredje dag. Sen är de bara att hålla tummarna typ! Blir dock besviken och lite ledsen varje gång mensen kommer eller mensen inte kommer men får ändå minus på stickorna. Har försökt sen augusti. Ska aldrig mer äta p-piller :P
  • bells123

Vad tror ni? Är någonstans mellan äl +11 och äl +5... (oregelbunden mens deluxe )
  • bells123

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

• bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-10 19:05:20 följande:
    Samma här :( en tjej i min bekantskapskrets gick också ut med graviditet igår, en tjej jag vet inte planerat bli gravid. Som ett slag i magen, vet inte varför men mådde illa i en timma efter jag sett ultraljudsbilden på hennes Facebook.
    Förstår dig! och jag tycker de är helt okej att känna sig ledsen, tror man måste få göra de. Tror ju också att desto mindre man tänker på de och planerar, så kommer de ta sig fortare. MEN vem går inte runt och tänker på de? :P De går inte en dag utan att jag tänker på huuuur gärna jag vill bli gravid. 
  • bells123

Fattar inte?! Har jag ÄL igen nu? tog ett gravtest men tyckte det var negativt...
  • bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-16 10:48:05 följande:

Hej tjejer!

Alltså får ni stegring eller starkt två streck med gravkollens älstickor? Blir knäpp!! Helt blankt, ett streck syns såklart! Clearblue visar glad gubbe men dom är ju svin dyra!

Aldrig fått helt positivt från gravkollens, bara en stegring. Men har fått helt positiva från testlagrets :) 

• bells123
    johannajw skrev 2016-02-17 10:46:33 följande:

Jag blir så arg på min kropp! Slutade med ppiller i början av oktober, och jag har fortfarande inte fått nån mens. Ja jag har tagit gravtest, negativt. :/

Hur länge tog det för er innan er mens kom igång? Så jävlans frustrerande! -_-

Jag slutade i början av september . Har fortfarande inte fått någon ordning på kroppen. Har dock fått mens några gånger. Aldrig mer ppiller iallafall :P .
  • bells123

ÄL+9 . tiden går fruktansvärt långsamt! Någon gång ibland för jag molvärk, och så känner jag mig ofta ledsen. Men de är säkert ingenting. Bara inbillning ;) Hur går de för er andra?

• bells123

Idag är de dag 28 i min cykel. Men förra gången fick jag positivt ÄL-test denna dagen och mensen kom 10 dagar senare. Så vi får väl se! Tänker inte ta något test om inte brösten börjar ömma eller något annat tydligt tecken :P 

• bells123

Helt galet! Trodde de var kört när testet för 2 veckor sen visade negativt. Har haft mensvärk i 2 dagar nu och idag har jah varit så himla törstig. Tänkte att jag tar ett test, plusset kom direkt. Skakar av glädje! ^^

Tänkt att de tar sig när man slutar med äl-test och inte försöker så hårt.
Svar på tråden vi som planerar första barnet!