vi som planerar första barnet!
Hej! Hoppar in här. Vi är 27 och 29 och har BIM 21/1! Så spännande.
Hej! Hoppar in här. Vi är 27 och 29 och har BIM 21/1! Så spännande.
Å va kul! Nä vi har jobbat ett tag, ca 2 år;)
Kul! Samma bim! Spännande ;) då är vi tre med samma bim här inne :)) första försöket eller?
äter bara mat;) tar B12 och folsyra!
Okej, äter du någonting eller gör någonting för att bli gravid? :)
Å grattis! Va underbart:)
Efter 3 veckor av konstant undrande av "hittepå-symptom ", en hel veckas nid och en mamma som sa att hon ser på mig att jag har en hormonförändring i kroppen (hon ska inte veta att vi försöker), så har jag äntligen plussat! ???? svagt i förrgår och starkare idag. Äl 1a, antagligen befruktning 2a och nu 16e BIM+1 med tydligt plus i handen! Det tog bara något år.... hoppas det går bra för er andra, många av er hade bim samtidigt va? :)
Stress och oro över att bli med barn kan göra så att kroppen strejkar.. Så har det varit för mig iaf. När vi gav upp så går den som en klocka:)
Jag slutade med mina ppiller den 18 oktober och jag har bara fått mens en gång.. den 9 december. Blir så less på min kropp att den inte kommer igång riktigt.. någon som vet vad man kan göra? Vill försöka göra nåt hemma först innan man måste ta kontakt med läkare osv.. tacksam för svar. Kram! :)
Vet precis!! Jag är 30 i år och alla runt mig är gravid har barn eller är inne på tvåan.. Jag och sambon har försökt sååå länge.. Men nu äntligen har vi fått chansen att kunna bli gravida! Så imorgon ska jag testa Dock lite tidigt, men jag bara känner att jag är gravid! Törs knappt säga det! Är så jäkla less på alla som tar föregivet att alla kan eller vill ha barn! Lycka till:)
Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)
Jag tror inte det är sant! Lyckligaste dagen i mitt liv:)
Ca 2,5 år!!
Grattis!! Får man fråga hur länge ni försökt?
Jag fick ingen nidis men de är ju så olika..
Är på äl+5 idag och har haft bruna flytningar i 4 dar. Även lite färskt blod vid endel toabesök som verkar ha slutat nu. Någon som vet om det är ett bra tecken eller ett dåligt tecken?
Lycka till:)
Jag tänkte delta i denna tråd jag med!
Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka bli gravida! Jag har äl nu på söndag 24/1 och bim 7/2!
Ska bli spännande det här!
Det är jätte viktigt med folsyra efter v 12 också! För fortsatt utv och för mammans blodbildning. Men om man äter mat rik på folsyra så behöver man inget tillskott. Det är viktigt att få i sig alla näringsämnen såklart;)