vi som planerar första barnet!
Jag tror inte det är sant! Lyckligaste dagen i mitt liv:)
Jag tror inte det är sant! Lyckligaste dagen i mitt liv:)
Ca 2,5 år!!
Jag har användt mig av appen P tracker nu under flera år (en app för att lägga in sin mens cykel) och jag tycker den funkar bra, någon dag off ibland men annars bra! Men jag undrar om någon av er har använt denna app eller någon liknande och vet om den är bra på att räkna rätt på när ägglossningen sker? Kan man räkna med att det blir rätt liksom?
Jag ska ha äl imorgon (enligt appen) tog ett äl test igår men den visade knappt någonting!
Hej!
Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Jag har varit med i andra trådar i våras/somras, men tog sen en paus från familjeliv.
Jag och min man började försöka under våren -15 och hade ett kort uppehåll under hösten innan vi fortsatte igen. Är nu på försök åtta och BIM är 2 februari så håller tummarna... Började med att ta ÄL-stickor vid ett par tillfällen, annars följde jag bara min P tracker som jag nu i efterhand insett inte är helt korrekt alltid. Har sedan några månader börjat tempa med Natural Cykles. Tänkte först att det var onödigt med att lägga till momentet att ta tempen, men eftersom vi nu inte verkar få till det särskilt lätt så kändes det dags att göra det lilla extra.
Känner just nu att det är tungt med att försöka, vänner runtomkring oss har hunnit bli gravida och fått barn under tiden vi försökt och en annan har oplanerat (men önskat) blivit gravid. Unnar mina vänner all lycka men det är så himla surt då vi när vi började trodde att vi idag kanske skulle ha vårt barn redan! Är så trött på folk som hintar hela tiden också. Går inte ens att köpa en bil utan att någon börjar påpeka att bilen fungerar bra med barnstol!! Jo tack, VI VET. Extra tråkigt är att detta är personer som jag vet själva har haft en längre väg till barn, de borde veta hur det kan såra. Vi har valt att inte berätta för folk att vi försöker, mycket av den anledning att jag tycker det är jobbigt om folk ser på mig annorlunda för att försöka "lista ut" om jag är gravid än. Är inte mycket för att vara i centrum...
Har skummat igenom tråden och sett att någon plussat efter lång tid iaf, det gör en lycklig och lite mer hoppfull!
Ledsen över att det hela blev som en hel novell! Men hänger gärna med här framöver iaf
BIM+3, och plus på Stickan direkt!
Första försöket och kotten kommer i början av Oktober om allt går bra :)
Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.
Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.
Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.
Min fråga är nu:
- om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.
Tog ett till test nyss och det var också två starka streck där. Positivt! Ah så nervös! La det ena testet under en gaffel och bjöd sambon på pannkaksfrukost o kaffe. Så hittade han testet under gaffeln. Den minen! Haha men nu är vi nervösa för det kan som mest vara vecka 4 har vi räknat ut. Det är väl för tidigt för att ropa hej!! ?
En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?
Hej tjejer!
Alltså får ni stegring eller starkt två streck med gravkollens älstickor? Blir knäpp!! Helt blankt, ett streck syns såklart! Clearblue visar glad gubbe men dom är ju svin dyra!
Jag hade äl för 8 dagarsedan och sedan igår har jag haft rosa flytningar. Aldrig haft det innan eller ngn mellanblödning. Kan de vara nidis som är som en rosa flytning? Är som vanliga lotionsflytningar fast rosa. Inget färskt blod eller slem.
Googlat lite men tkr det är så luddiga svar :( vad tror ni? En kompis till mig har haft nidis i bägge sina graviditeter men då färskt blod.
Jag hade nidblödning när jag va gravid för två år sedan (abort). Den va på BIM och det var bara färskt blod samt en tillhörande molvärk som va jättediffus och "pulserande". Men de kan säkert vara olika!
Hur tänker ni med pengar och så, alltså buffert inför bebis? Hur gör ni eller hur tänker ni? :)
Jag undrar verkligen varför man ska ha eller behöver ha en buffert på 100.000 kr till när bebis kommer.. får man fråga varför?
Frågetecknen på slutet skulle vara en glad gubbe :p
BIM i förrgår. Haft spottings i ett par dagar men ingen ordentlig mens. Känner inte av några symtom alls men min temp är fortsatt hög. Vågar knappt hoppas! Ska ta ett gravtest imorgon..
BIM i förrgår. Haft spottings i ett par dagar men ingen ordentlig mens. Känner inte av några symtom alls men min temp är fortsatt hög. Vågar knappt hoppas! Ska ta ett gravtest imorgon..
Grattis till plusset! :)
Flera test senare, JAG ÄR GRAVID! Lyckligaste dagen i mitt liv, äntligen.
Är det sant?! Första försöket för oss ????????????