tino01 skrev 2016-01-06 09:06:36 följande:
Förlåt för jag kanske är lite tjatig ang de här med resan och graviditet.
Men har kollat och räknat ut i en sån här uträknade nu vilken vecka jag skulle vara i när vi ska utomlands 1 vecka, och det hade varit v31. Försäkringen gäller fram till v28 och man behöver läkarintyg från bm från v32 (vilket jag anser inte ska vara något problem om allt är som de ska med bebis).
Min fråga nu är, hade ni åkt?
Risken är att man kanske behöver besöka läkare, och vad jag har läst så kan det bli svindyrt..
Jag tänker på detta hela tiden och är en aning orolig över de här.. Jag kanske är tramsig, vissa tänker kanske "men vänta med o försöka till februari" men det är inte bara o vänta för mig. Som någon skrev här inne innan så kan de gå fort men det kan också ta många månader att ens bli gravid.
Nu i skrivande stund känner jag att vi borde försöka och sen blir jag gravid så är det så och då är vi överlyckliga. Om inte så försöker vi igen nästa månad.
Förlåt för ett långt meddelande men behövde ventilera mig lite :) tack för du orkat läsa ;)
Jag skulle nog inte ha åkt. Men alla är olika. :) Har ni redan bokat biljetten? Vi har också en resa i januari (nästa år) 2 veckor i Thailand. Men om jag är hög gravid åker vi inte. Blir du gravid så blir du, annars är det bara vänta tills i februari tycker jag :) jag och min sambo vill båda ha ett tidigt fött barn, alltså vår bebis. Så i nu läget så ligger vi, men vi försöker inte sten hårt. ;D blir man gravid så blir man. :D