• johannajw

vi som planerar första barnet!

Hallå där :)

Jag är 22 och sambon är 26. Varit i lag i snart 5 år och vi känner att det äntligen är dags för en liten. Slutade med mercilon 28, I oktober. Fick min första riktiga mens 9 december. Och har bim 6 januari. :)

• johannajw

Jag jobbar heltid på privat hemtjänst/städ företag. Och gubben jobbar i skogen ;)

Jag har alltid varit barn sugen, ända sen jag kommer ihåg har jag velat vara en ung mamma :) gubben har precis börjat tänka på barn. Näst intill alla våra vänner har barn, utan vi ;D

Som jag skrev tidigare åt jag mercilon 28 och slutade i oktober. Har även fast p-stav och p-ring. ;) haft p-medel sedan jag var 14-15 år :)

• johannajw

Oj vad mycket ni skrev igår kväll, men nu har jag hunnit ikapp! Haha. Jag och min sambo bor i hus ca. 150 kvm. Med två katter :)

Och jag äter folsyra. :) tycker inte alls att de är några problem, tar en varje morgon tillsammans med frukosten :)

• johannajw
    tino01 skrev 2016-01-03 11:38:01 följande:

Åh, vill med bo i hus, så mysigt!

Vi har inte hittat vårt drömhus än så vi väntar in de. Vi har dock inte brottom med att flytta till hus då vi nu bor i en lägenhet på 100kvm.

Har ett litet rum som längtar efter bebbe :)

Men oj så stort! Då behöver man verkligen inte flytta på en gång ;)

Vart bor alla på ett ungefär? :)
  • johannajw

Min sambo vägra äta tabletter, iaf i nu läget ;) men jag äter vanliga folsyra som finns att köpa på hälsokost affären, tror att de kosta 109 kr för 90 stycken. Folsyra behöver man bara äta innan grav och 12 veckor efter att man har blivit gravid :) ifall nån va nyfiken ;D

• johannajw
    tino01 skrev 2016-01-06 09:06:36 följande:

Förlåt för jag kanske är lite tjatig ang de här med resan och graviditet.

Men har kollat och räknat ut i en sån här uträknade nu vilken vecka jag skulle vara i när vi ska utomlands 1 vecka, och det hade varit v31. Försäkringen gäller fram till v28 och man behöver läkarintyg från bm från v32 (vilket jag anser inte ska vara något problem om allt är som de ska med bebis).

Min fråga nu är, hade ni åkt?

Risken är att man kanske behöver besöka läkare, och vad jag har läst så kan det bli svindyrt..

Jag tänker på detta hela tiden och är en aning orolig över de här.. Jag kanske är tramsig, vissa tänker kanske "men vänta med o försöka till februari" men det är inte bara o vänta för mig. Som någon skrev här inne innan så kan de gå fort men det kan också ta många månader att ens bli gravid.

Nu i skrivande stund känner jag att vi borde försöka och sen blir jag gravid så är det så och då är vi överlyckliga. Om inte så försöker vi igen nästa månad.

Förlåt för ett långt meddelande men behövde ventilera mig lite :) tack för du orkat läsa ;)

Jag skulle nog inte ha åkt. Men alla är olika. :) Har ni redan bokat biljetten? Vi har också en resa i januari (nästa år) 2 veckor i Thailand. Men om jag är hög gravid åker vi inte. Blir du gravid så blir du, annars är det bara vänta tills i februari tycker jag :) jag och min sambo vill båda ha ett tidigt fött barn, alltså vår bebis. Så i nu läget så ligger vi, men vi försöker inte sten hårt. ;D blir man gravid så blir man. :D
  • johannajw
    tino01 skrev 2016-01-06 11:30:08 följande:

Ja resan är bokad och den är min hela familjen då min pappa fyller jämnt!

Men tack för ditt svar o dina tankar :)

Det är ju därför man skriver, för att bolla idéer och tankar ;)

Just ja så var det ;) vi ska också iväg för att sambons pappa fyller jämnt ;) man vill ju så jätte gärna åka, men om det inte går så gör det inte. Jag tror att familjen skulle förstå ifall du är gravid :)
  • johannajw

Jag slutade med mina ppiller den 18 oktober och jag har bara fått mens en gång.. den 9 december. Blir så less på min kropp att den inte kommer igång riktigt.. någon som vet vad man kan göra? Vill försöka göra nåt hemma först innan man måste ta kontakt med läkare osv.. tacksam för svar. Kram! :)

• johannajw
    tino01 skrev 2016-01-17 14:35:29 följande:

När jag slutade med mina p-piller tog det väldigt lång tid innan det ordnade upp sig. Hade inte mens på ca 2-3 månader och sen när jag väl fick den så var den jätte oregelbunden, och jag har alltid haft helt regelbunden.

Jag slutade med mina p-piller i april blir det 2 år sen. Och min mens har blivit normal och regelbunden nu i höstas. Så det kan ta tid :(

Hoppas det ordnar upp sig snart! Men ha tålamod och lyssna på din kropp!

Mjo, jag vet att det kan ta tid, men man vill inte det. Haha. Man vill ju veta att kroppen fungerar som den ska. ;) hoppas det ordnar upp sig snart ;) tack för svaret <3
Svar på tråden vi som planerar första barnet!