• Mihatto

vi som planerar första barnet!

Klämmer mig in här jag! 
    Vi är 23 resp 26 och planerar den första lilla knodden. Har försökt innan med ett tidigt missfall i början av november (v.6). Igår +ade äntligen äl-stickan efter säkert 20 försök, så nu hoppas vi på att det händer grejer! Har väldigt oregelbunden mens, ibland uteslutande så svårt att hålla koll. :)

• Mihatto

Har visst missat allt spännande ni skrivit! :)
    En liten update från sist: Vi bygger hus i norra Stockholm och jobbar med logistik och som elektriker, när vi inte jobbar för lönen så jobbar vi hemma. Alltså inte en lugn stund som jag märkt av på min oregelbundna cykel. Köpte ÄL-test i dec och fick inte utslag någon av dagarna.. frustrerande! Men så helt plötsligt 1 vecka efter mens (1a januari) fick jag ett starkt streck. Har aldrig haft så nära inpå förut?! Så då blev det till att köra på ordentligt. Har varit hittepågravid många gånger förut då vi kört med avbrutet samlag sista 2 åren, så vågar inte lita på alla "symtom" som redan visat sig (yrsel, plötslig näsblod, lätt irritation och början på brännande brösvårtor). Känns som att det är alldeles förtidigt... Men vi får se nästa vecka vid BIM. Borde vara 14e-17... :)

• Mihatto

Efter 3 veckor av konstant undrande av "hittepå-symptom ", en hel veckas nid och en mamma som sa att hon ser på mig att jag har en hormonförändring i kroppen (hon ska inte veta att vi försöker), så har jag äntligen plussat! ???? svagt i förrgår och starkare idag. Äl 1a, antagligen befruktning 2a och nu 16e BIM+1 med tydligt plus i handen! Det tog bara något år.... hoppas det går bra för er andra, många av er hade bim samtidigt va? :)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!