Anonym (äckel) skrev 2015-12-29 10:42:51 följande:
Det suger verkligen! Vet fan inte vad jag skall ta mig till längre. Känner mig så förbannat ofräsch och äcklig alltså.
Förstår att du känner så, för lössen är verkligen vidriga. Men löss trivs faktiskt bäst i rent hår, så du är inte ett dugg ofräsch och äcklig.
Jag tipsar också om nitfree-kammen, som också kammar bort ägg. Men som någon ovan sa, hittar du bara någon enstaka varannan månad så är du nog omsmittad, för de förökar sig ju ganska snabbt. Har du väldigt tjockt hår kanske någon kan hjälpa dig att kamma igenom hårtest för hårtest. Det står i instruktionsboken hur man ska göra för bäst resultat.
Det är antagligen någon i din familjs närhet, kompisar till barnen eller kanske en kompis till dig, som har löss och inte behandlar ordentliget. Säg åt din dotter att aldrig låna någon annans mössa eller kam. Och försök sprida ut bland alla vänner och bekanta, jag förstår att det inte är roligt att tala om att man har löss, men det är verkligen inget att skämmas för! Så kan alla kolla sig själva och sina barn och behandlar sig samtidigt om de hittar något.
Prata med skolan också. Mina barns skola har haft stora problem med återkommande löss, pga att det finns barn vars föräldrar inte behandlar dem. Vår familj har drabbats ett antal gånger också, då vi upptäckt löss på oss allihop.