• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • irrbloss_83

Här har jag lessnat på att vänta på glada gubben (inför ostimulerat FET), eftersom ägglossningen nu är minst 1,5 vecka sen. 

Min känsla var lite att jag inte vill riskera att "slösa" en av våra värdefulla små frysisar på en ägglossning som är konstig. Och sjuksköterskan i Falun höll med. Så nu blir det nya tag nästa ägglossning, förutsatt att mensen kommer som den ska - vilket ju blir nästa äventyr :D

• Iskristall

Uppdatering, det blir ÄP på måndag och återföring på onsdag nästa vecka! Nu är det verkligen på G igen!

• FörstaIVF

Lycka till Iskristall! Glad

Kan ju också uppdatera lite då... som läkaren befarande på första VUL så fanns det en jättestor blåsa och flera mindre. På mitt andra VUL i måndags var blåsan 27mm och sprickfärdig så jag fick gå hem och ta ovitrellen och mysa på i dagarna tre. Så man kan ju bara hoppas att det faktiskt fanns ett ägg i den där blåsan och att det inte var en cysta. Hade ägglossningsmärta från hell igår morse, rätt så exakt 36 timmar efter ovitrellen så det hände ju något iaf! Har dock inga stora förhoppningar att det blir något utan det blir att påbörja nästa omgång så fort jag får mensen igen...

• Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-02-04 11:00:02 följande:

Lycka till Iskristall!

Kan ju också uppdatera lite då... som läkaren befarande på första VUL så fanns det en jättestor blåsa och flera mindre. På mitt andra VUL i måndags var blåsan 27mm och sprickfärdig så jag fick gå hem och ta ovitrellen och mysa på i dagarna tre. Så man kan ju bara hoppas att det faktiskt fanns ett ägg i den där blåsan och att det inte var en cysta. Hade ägglossningsmärta från hell igår morse, rätt så exakt 36 timmar efter ovitrellen så det hände ju något iaf! Har dock inga stora förhoppningar att det blir något utan det blir att påbörja nästa omgång så fort jag får mensen igen...

Håller tummarna!
  • Nmg

Härligt att höra! Såg det bättre ut med antal och storlek på äggblåsor denna gång?

Iskristall skrev 2016-02-04 09:01:25 följande:

Uppdatering, det blir ÄP på måndag och återföring på onsdag nästa vecka! Nu är det verkligen på G igen!

• Iskristall
    Iskristall skrev 2016-02-04 14:06:01 följande:

Håller tummarna!

Ja, det ser bättre ut! Den här gången har det växt äggblåsor på bägge äggstockar. En var lite stor, den trodde hon vi skulle förlora men att vi på dessa två extra sprutdagar istället skulle få två andra att växa till sig till ÄP. Så fler än "bara" fyra ägg trodde hon absolut att vi skulle fixa. Vet ej exakt hur många, jag tog inte riktigt till mig den infon som det verkar Jag var själv på vul, annars hade jag ju haft sambons minne att förlita mig på också. Men det känns som jag har lite större förhoppningar den här gången.

Hur mår du?
  • Nmg

Åh vad roligt att höra håller tummarna nu att allt går bra på måndag, så

Spännande!!det går bra här, nipt test på måndag, nervös!

Iskristall skrev 2016-02-04 15:19:22 följande:

Ja, det ser bättre ut! Den här gången har det växt äggblåsor på bägge äggstockar. En var lite stor, den trodde hon vi skulle förlora men att vi på dessa två extra sprutdagar istället skulle få två andra att växa till sig till ÄP. Så fler än "bara" fyra ägg trodde hon absolut att vi skulle fixa. Vet ej exakt hur många, jag tog inte riktigt till mig den infon som det verkar Jag var själv på vul, annars hade jag ju haft sambons minne att förlita mig på också. Men det känns som jag har lite större förhoppningar den här gången.

Hur mår du?

• Iskristall
    Nmg skrev 2016-02-04 18:22:48 följande:

Åh vad roligt att höra håller tummarna nu att allt går bra på måndag, så

Spännande!!det går bra här, nipt test på måndag, nervös!

Nipt är de det nya blodprovet? Får ni bekosta det själva, vad kostar det isåfall? Lycka till i varje fall, tror det kommer gå super!
  • Nmg

Ja det är den nya, den ska vara med tillförlitlig än kub, nipt tar de DNA på barnet från mitt blodprov. Då kan man ta reda på kön oxå. Ja vi får betala själv, skulle även få betala kub eftersom jag är under 35. Nipt får vi betala 8300kr för då ingår UL oxå.

Iskristall skrev 2016-02-04 18:37:49 följande:

Nipt är de det nya blodprovet? Får ni bekosta det själva, vad kostar det isåfall? Lycka till i varje fall, tror det kommer gå super!

• stajlish
    Nmg skrev 2016-01-31 10:52:59 följande:

Åh vad roligt att det gick bra denna gång, underbart! Det kommer gå jättebra! jo det går bra här oxå, snart v 11. Är här inne ibland och tittar till er och håller tummarna att alla får plus! 2016 blir ett bra år för oss alla

Ja, så glad! Kan knappt tro att det är sant... vill att de ska va v.12 nu så man kan andas ut lite o berätta för alla :P Vill skrika ut det till hela världen typ! Haha! Har du några gravidsymptom? :)
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016