Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2024-05-15 20:36:40 följande:
    Öh... jag tror jag lämnar det där åt vinden.

Det är säkert jätteintressant men inte för alla, i en tråd, om Public Services, eller överhuvudtaget.

Har du en iPhone? Prova i sådant fall att säga "- Hej Siri. Vilka svenska riksdagspartier har blivit påkomna med att ha trollkonton?" till den.

En fjortis i allmänhet kanske uttrycker sig annorlunda än vad jag gör men det kanske ger några reflektioner om åtkomligheten.

Aja, jag utgår från att samtliga riksdagspartier har trollkonton i en eller annan mening, i en eller annan utsträckning. Och för SDs del så vore jag enbart förvånad av motsatsen.

Jag antar att jag missar det stora med denna SD-klädda tapeten. Men visst, jag ser SD, hela tiden. På alla Familjelivs väggar. Tack? 🥴
    Man inser att du flyr från allt, det berättar allt vi alla behöver veta.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-16 03:43:21 följande:
    Nejdå, jag är kvar.

Plocka för all del upp tråden när du har förstått vad "opinionen" syftar till i mitt inlägg för det hade ingenting med mediernas granskningar att göra.

Ledtråden är att "opinionen" är det folkliga stödet och att det är där som jag vill se konsekvenserna för SD.

Jo, vet du är där, dock textmässigt så är du på andra sidan av universum och det berättar vad vi behöver veta och att det är korrekt det jag skriver.

Jag vet varför du skriver all den texten, för du vill trigga mig börja prata om annat och för du redan vet att SD aldrig kommer klara av någon politisk granskning ens i denna formen.
    Och det bevisade jimbo med sina trollfabriker.

Xenia skrev 2024-05-16 10:57:17 följande:
    Varfor har du inte med BBC, som SVT mer liknar an Russia Today?

Fram med bevis for att regeringen styr SVT! Da borde val inte SVT avsloja nagot ofordelaktigt om SD, som ar stodparti till regeringen.

Hamnar den som kritiserar SVT i fangelse eller vad?

Det är bara en talepunkt utan saklig grund de kör, de vet redan att SVT/SR är styrt av samtliga partier.

Och enda anledningen de attackerar SVT/SR(Även om de försöker påstå annat.) är att de inte klarar av den politiska granskning som SVT/SR har.
    Och det är deras huvudmål att censurera bort, så de inte längre blir granskade.
    Därför så sjukligt kul att TV4 som mer  högerkanal avslöjar SD trollfabriker som de sagt så många ggr inte skulle finnas.

Men granskningen är det som är problemet, och kalla det stats-tv är en attack i syfte att misskreditera SVT/SR.
    Och tyvärr är det en del som inte är intelligenta nog och se rätt igenom det.
    Och det är komiskt att SVT/SR som det överdrivet mest extremt opartiska mediet i Sverige, inte är opartiskt nog :lol:
    Extremt sällan nämner dom granskningen, för det är huvudmålet och avslöja sig vill dom helt inte.(Som det gick missa.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-05-16 12:34:08 följande:
    Argalena och såssarna har redan ett förslag om förbud mot anonyma konton. Guldläge att införa social credit score. 

Intressant du rycker ut till försvar och sen fantiserar ihop något konstigt.

Det är lite som när regeringen i COVID-19 fick förmågan att ta beslut över nedstängningar och andra saker som behövde snabba beslut.

Och hur SD trollfabrik och dess svans ropade om att Löfven är nu en diktator.(Med facit i hand så ser man sicken dålig lögn det var.)

Xenia skrev 2024-05-16 15:57:14 följande:
    Det är möjligt men betyder det att de rapporterar in korrekt? De gånger de gör det kritiserar Granskningsnämnden.

Viktigt att påpeka att mycket som granskningsnämnd dömer, är bara småfel och som rättas sen till.

Och det är trollfabrikernas desinformation att använda personers egna åsikter emot ett media som är opartiskt och sakligt.
    För det riktiga problemet är inte deras egna åsikt, utan att opartiskhet och saklighet är det riktiga problemet och den granskning som följer.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-16 18:46:54 följande:
    Det är korrekt uppfattat att exempelvis jag inte vill prata om SD och Kalla Faktas granskning av partiet i den här tråden.

Kan det möjligtvis bero på att granskningen är gjord av TV4 och inte Public Service? 🤡

Om så är fallet, så ska du skippa och svara, för jag är på samma plats som när du svarade första gången.

Kanske du tycker det dom sade inte är värt att upprepas, för det är rätt lustigt du inte vill berätta vad som sägs kort och argumentet.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-16 20:08:38 följande:
    Ja, postar någon ett historiskt betänkande ämnat Public Service och i en tråd om Public Service så finns det en risk att samma person inte är lika intresserad av att prata om TV4-granskningar och SD i samma tråd.

Det enda som är lustigt är att du blir triggad av det och börjar se konspirationer bakom det relativt svala intresset.🙂

Lite som att jag skulle hoppa in i forumet för Adoption och posta Public Service-betänkandet där istället och bli så triggad av att folk vill prata mera om Adoption att jag börjar konspiratoriskt anklaga dem för ointresset.

Det finns som sagt folk till allt. 😂 I Guds hage syns Hans humor. ❤️

Igen flyr du vad jag säger, trodde du ingen skulle märka att SD enda anledning för attacker mot SVT/SR från de själva och deras trollfabriker är ett faktum?

SD är ett parti som inte klarar av en politisk granskning och du bara bekräftar det om och om igen.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-16 23:31:53 följande:
    Det är ingen som flyr dina banala analyser och frågor. Du lever i en drömvärld.

Bara en sådan sak som att jag skulle bekräfta saker om SD är talande för hur skevt du i grunden tänker.

Vem är jag i din drömvärld, klyban? - som har förmågan att färga Sveriges näst största parti genom att skriva på Familjeliv. 🤡
    Padirac skrev 2024-05-16 21:31:53 följande:
    Om du på delforumet adoption började snyta ut påståenden om osvenskhet och andra etnonationalistiska SDnarrativ så skulle du säkert anklaga de som pekade på galenskaper och rasism för att vara fixerade av SD... 

...
    Vart i hela friden fick du "osvenskhet" och "etnonationalistiska" narrativ ifrån? Vilken patetisk halmgubbe.Bemöt ovanstående inlägg istället för att skriva strunt.

SÅ du väljer skriva nonsens istället, jag är exakt på samma plats som innan.
    Och där man inser att jumbo aldrig kommer acceptera en politisk granskning, och det bevisades så väl med TV4 avslöjande om dessa trollfabriker.

Jag förstår du skäms och inte vill veta av detta, men det försvinner inte om du inbillade dig detta.
    Och vi kommer få se mer av detta hur jimbo kommer gråta över att de granskas.

Rataxes skrev 2024-05-17 06:55:56 följande:
    Inte än, men såsseriet har ju ett dagsfärskt förslag åt just det hållet.

www.svt.se/nyheter/inrikes/s-stoppa-alla-anonyma-konton-vill-se-krav-pa-legitimation-pa-sociala-medier
    Det är ju positivt att S visar sin grundsyn på demokrati, allt yttrande som kan vara ett hot mot Partiet måste gå att knyta till en person så att denne kan skickas till skogsskola för vidareutbildning i Partiets syn på demokrati.
    Man bör akta sig för alla partier som likt Tyska Demokratiska Republiken, Demokratiska Folkrepubliken Korea, har ordet demokrati i sina namn och fundera på om det verkligen är så listigt att rösta på dem. Detta innefattar även Sverigedemokraterna, så att ingen sojapojke får för sig att jag särbehandlar dem.
    Careful what you wish for...
    Tecknen har ju funnits där typ alltid, men man undrar vad som fick spjället att lossna just nu.

Det är lönndomen som är det stora problemet och lögnerna av jimbo.
    Men sen när har du fokuserat på vad det handlar om, för det verkar inte vara din grej.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-17 16:18:04 följande:
    Haha, du förstår alltså fortfarande inte kontentan av granskningen? - trots att jag har påpekat det för dig upprepade gånger. 🤡

Jo, det är såhär att Kalla Fakta har gjort en granskning under cover.

Det innebär att Kalla Fakta inte har frågat, brytt sig om eller på något vis funderat på om Jimmie Åkesson/SD accepterat granskningen - den har gjorts helt och hållet utan vederbörandes vetenskap.

Förstår du? 😂

Därför bryr jag mig inte om dessa delar av dina dagboksinlägg, för det är ovidkommande huruvida vederbörande parter accepterar granskningar eller inte...

...granskningarna kommer att göras vilket som.

Jösses, här stoppar man ta mig fan korv.

Själv bryr jag mig inte om Jimmie Åkessons tillstånd överhuvudtaget - om han är arg, om han accepterar, om han har puls... fullständigt meningslöst att lägga en tanke på - det jag bryr mig om är att SDs politiska stöd  och inflytande minskar.

Har det knaperstekta baconet förstått eller är det tillbaka in i drömvärlden som gäller? Är inlägget för långt? Använder jag för svåra ord?

Jag ska fan tända salvia och välsigna det faktum att du inte är en högerkonservativ debattör. Hujeda mig så långt bort man hade hållit sig. 🥴

jimbo grät som ett barn över den granskningen, och det gör han hela tiden när SVT/SR granskar SD.

Vi alla vet varför denna del av politiken inte klarar av granskning, och pga de har en ljusskygg politik som tex säga Nej, vi har inga trollfabriker, och sen oops, det hade ni visst det.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-17 17:24:23 följande:
    Ja, så är det.

Även Myndigheten för Psykologiskt Försvar grät en skvätt över den här granskningen, ser jag nu framåt kvällen.

Vilken soppa. Varenda gång. Att folk inte lyfter det som de vill ha istället för att försöka pissa bort envisa bajsfläckar som de inte har fått att blekna det minsta på 15 år. Suck.

Aja, det är så värdelöst att överhuvudtaget snacka om löjligheterna.

De grät inget alls, utan anmälde och låter en granskning av alla partier ta över och orsaken var lite brist på information.
    handlade dock inget om själva trollfabriken som så.

Intressant du hela tiden börjar prata om annat.

• klyban
    Digestive skrev 2024-05-17 19:28:09 följande:
    Du tycker inte att det är trist att SD fick någonting att vifta med mitt?

Aja, det tycker iallafall jag men hoppa du in i drömvärlden igen och där jag skulle ha någon slags vikt i spektaklet.

Tänk att du en gång i tiden var en SD-motståndare men numera blott ett förvirrat Digestive-dito som enbart tjafsar för 'konstens' skull.

Störtlöjligt.
    VArför gråter SD och jimbo över att bli granskade och när det inte EXISTERADE trollfabriker och när det UPPENBARLIGEN NU gjorde Solig
  • klyban

Såg nu att jimbo gråter än mer och ska anmäla dom hemska TV4 :lol:

Lilla jimbo, kanske du inte skulle ljugit så dåligt?  Skål

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?