Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Public Service är det finaste som finns.
Varför ljuger du Rataxes?
Varför ljuger du Rataxes?
Det är bedrövligt att SVTs journalister inte agerade när Jimmie spred sina lögner direkt till TV tittarna. Sverige är på en mycket farlig väg..
Läs dessa citat och smaka på orden:
"Men den stora lögnen är en sofistikerad propagandakampanj, där strategin är ett direkt anfall på fakta. Det var detta som visade sig i Aktuellt. Jimmie Åkesson ljuger. Alla vet att han ljuger. Han vet att alla vet att han ljuger, men han ljuger ändå"
Inget tyder på att PS är partiska, men diskussionen väckte mitt intresse. Gjorde en sökning idag som visade:
Vänsterextremt:114 träffar
Högerextremt:4 träffar
100% Opartiskhet existerar inte, men det är anmärkningsvärt att sökresultatet har en markant skillnad
Janne Josefsson har nämt att det inte har varit populärt att granska vänsterpartiet/vänsterextremismen inom publicera service. Han säger även att det är olyckligt att public service tystar samhällsklimatet. När samhällsklimatet tystas så växer misstron.
Det var någon i tråden som nämnde att: vänsterextremismen är svårt sällsynta och avsaknaden av dess information berodde på dess sällsynthet.
Avsaknaden av information skulle kunna bero på vänsterextremismens sällsynthet. Men det troliga är att Public service har tystat samhällsklimatet.
Det är olyckligt att det är en markant skillnad, och nu tänker jag främst på mitt umgänge som har sin starka övertygelse. Sånna här smådetaljer gör att misstron växer.
Ååhhh. Är jag verkligen så otydlig?
Det är inte mig du ska övertyga.
Min nyfikenhet drev mig och jag undrade vad personerna baserade sin övertygelse på.
För en gång skull fick jag lite egentid, men jag har fått tre barn som vill pocka på min uppmärksamhet. Det enda som fattas är amningen.
Kollade antalet träffar på högerextremt respektive vänster extremt på Svenska Dagbladet och och fick 1 980 träffar på vänster extremt och 16 800 träffar på högerextremt dvs det var 8,5 gånger mer vanligt att ordet högerextremt förekommer än ordet vänsterextremt i denna moderata tidning.
Den vänsterextrema sagobloggen som snyltat till sig över 300 miljoner av skattebetalarnas pengar genom åren måste vara ännu sämre än både public service och Aftonlatrinen:
Publicerar sån här skit skriven av en kommunist:
När jag gjorde jämförelse mellan SR och SVT och SVD så var det för att visa att skillnader i rapportering och inlägget var kopplad till en pågående diskussion. Inlägget hade en tydlig koppling till trådens ämne (är PS opartiska).
Om tråden ska fyllas med inlägg utan koppling till pågående diskussioner där folk listar namnen på tidskrifter som man anser är bättre eller sämre än SVT/SR och utan koppling till trådens ämne (är PS opartiska)så kommer tråden tappa sin relevans.
Att någon anser att SVT är partisk och visar enstaka exempel på att det skulle vara så innebär inte att det är så.
Det finns forskning på om vänstern eller högern frågor får mest utrymme i publik service (SVT och SR) och den visar att det beror på vilka frågor som dominerar debatten. Ibland får vänsterns frågor mest utrymme ibland högerns och det är inte ett belägg för att PS är partiska.