Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2024-05-15 20:02:26 följande:

SVT/SR granskar all politik, och det handlar inte om någon opinion.
    Utan det handlar om att avslöja dåliga saker som dessa individer för in i politiken.
    Hur kan du inte veta dessa saker, eller låtsas du?

Visst är det intressant och höra jimbo säga ingen trollfabriker existerar, och sen få reda på att han har sin vakande öga över trollfabrikerna och att de är ett faktum och med SD översyn.

Öh... jag tror jag lämnar det där åt vinden.

Det är säkert jätteintressant men inte för alla, i en tråd, om Public Services, eller överhuvudtaget.

Har du en iPhone? Prova i sådant fall att säga "- Hej Siri. Vilka svenska riksdagspartier har blivit påkomna med att ha trollkonton?" till den.

En fjortis i allmänhet kanske uttrycker sig annorlunda än vad jag gör men det kanske ger några reflektioner om åtkomligheten.

Aja, jag utgår från att samtliga riksdagspartier har trollkonton i en eller annan mening, i en eller annan utsträckning. Och för SDs del så vore jag enbart förvånad av motsatsen.

Jag antar att jag missar det stora med denna SD-klädda tapeten. Men visst, jag ser SD, hela tiden. På alla Familjelivs väggar. Tack? 🥴
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-15 20:34:51 följande:
    Då länge SDs nyttiga idioter, apologeter och förespråkare postar SDs kritik mot PS oberoende kan SD diskuteras. Varför skulle det inte diskuteras?

Dessa nyttiga idioter, apologeter och förespråkare gnäller oavbrutet sedan 10-tals år om att de är censurerade och förbjudna att tycka, tro och uttrycka så fort de bemöts av att fakta och verklig förhållanden beskrivs. 

Du vet hur mycket jag kritiserat de inlägg där du okritiskt  spridit SDs narrativ och världsbild. I vems huvud SD flyttat in hyresfritt kan alltså debatteras.
    SD har kritiserat Public Service så långt tillbaka i tiden att Jimmie Åkesson förmodligen åt lim i skolbänken när de började.

Du tror inte att det finns ett begränsat antal punkter kritik att ge Public Service och att SD har hunnit med de flesta på ~35 år? - i det här specifika ämnet.

Låt oss prova i praktiken. Ge några exempel på den kritik som berör ett partiskt Public Services och som SD aldrig har rört vid.

Det ska bli spännande att se vilken verkshöjd du lämnar åt folk som skriver här.

Är det i övrigt OK om du själv har tankar och idéer om någonting och det visar sig finnas gemensamheter bland SDs narrativ om det samma?
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-15 21:39:29 följande:
    Man inser att du flyr från allt, det berättar allt vi alla behöver veta.
    Nejdå, jag är kvar.

Plocka för all del upp tråden när du har förstått vad "opinionen" syftar till i mitt inlägg för det hade ingenting med mediernas granskningar att göra.

Ledtråden är att "opinionen" är det folkliga stödet och att det är där som jag vill se konsekvenserna för SD.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-16 12:31:02 följande:

Jo, vet du är där, dock textmässigt så är du på andra sidan av universum och det berättar vad vi behöver veta och att det är korrekt det jag skriver.

Jag vet varför du skriver all den texten, för du vill trigga mig börja prata om annat och för du redan vet att SD aldrig kommer klara av någon politisk granskning ens i denna formen.
    Och det bevisade jimbo med sina trollfabriker.

Haha, du blir alltså triggad när jag vill få dig att prata om Public Service och inte SD i en tråd om Public Service? 🤡

Det finns ta mig fan folk till allt. ????

Vad sägs om att du hänger i en tråd som inte handlar Public Services utan om SD när du vill prata om SD?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-16 12:31:02 följande:

[...]

Extremt sällan nämner dom granskningen, för det är huvudmålet och avslöja sig vill dom helt inte.(Som det gick missa.)

Det är korrekt uppfattat att exempelvis jag inte vill prata om SD och Kalla Faktas granskning av partiet i den här tråden.

Kan det möjligtvis bero på att granskningen är gjord av TV4 och inte Public Service? 🤡
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-16 18:49:18 följande:

Om så är fallet, så ska du skippa och svara, för jag är på samma plats som när du svarade första gången.

Kanske du tycker det dom sade inte är värt att upprepas, för det är rätt lustigt du inte vill berätta vad som sägs kort och argumentet.

Ja, postar någon ett historiskt betänkande ämnat Public Service och i en tråd om Public Service så finns det en risk att samma person inte är lika intresserad av att prata om TV4-granskningar och SD i samma tråd.

Det enda som är lustigt är att du blir triggad av det och börjar se konspirationer bakom det relativt svala intresset.🙂

Lite som att jag skulle hoppa in i forumet för Adoption och posta Public Service-betänkandet där istället och bli så triggad av att folk vill prata mera om Adoption att jag börjar konspiratoriskt anklaga dem för ointresset.

Det finns som sagt folk till allt. 😂 I Guds hage syns Hans humor. ❤️
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-16 21:26:00 följande:

Igen flyr du vad jag säger, trodde du ingen skulle märka att SD enda anledning för attacker mot SVT/SR från de själva och deras trollfabriker är ett faktum?

SD är ett parti som inte klarar av en politisk granskning och du bara bekräftar det om och om igen.

Det är ingen som flyr dina banala analyser och frågor. Du lever i en drömvärld.

Bara en sådan sak som att jag skulle bekräfta saker om SD är talande för hur skevt du i grunden tänker.

Vem är jag i din drömvärld, klyban? - som har förmågan att färga Sveriges näst största parti genom att skriva på Familjeliv. 🤡
    Padirac skrev 2024-05-16 21:31:53 följande:
    Om du på delforumet adoption började snyta ut påståenden om osvenskhet och andra etnonationalistiska SDnarrativ så skulle du säkert anklaga de som pekade på galenskaper och rasism för att vara fixerade av SD... 

...
    Vart i hela friden fick du "osvenskhet" och "etnonationalistiska" narrativ ifrån? Vilken patetisk halmgubbe.
    Digestive skrev 2024-05-15 22:58:43 följande:
    SD har kritiserat Public Service så långt tillbaka i tiden att Jimmie Åkesson förmodligen åt lim i skolbänken när de började.

Du tror inte att det finns ett begränsat antal punkter kritik att ge Public Service och att SD har hunnit med de flesta på ~35 år? - i det här specifika ämnet.

Låt oss prova i praktiken. Ge några exempel på den kritik som berör ett partiskt Public Services och som SD aldrig har rört vid.

Det ska bli spännande att se vilken verkshöjd du lämnar åt folk som skriver här.

Är det i övrigt OK om du själv har tankar och idéer om någonting och det visar sig finnas gemensamheter bland SDs narrativ om det samma?
    Bemöt ovanstående inlägg istället för att skriva strunt.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-17 10:38:33 följande:

SÅ du väljer skriva nonsens istället, jag är exakt på samma plats som innan.
    Och där man inser att jumbo aldrig kommer acceptera en politisk granskning, och det bevisades så väl med TV4 avslöjande om dessa trollfabriker.

Jag förstår du skäms och inte vill veta av detta, men det försvinner inte om du inbillade dig detta.
    Och vi kommer få se mer av detta hur jimbo kommer gråta över att de granskas.

Haha, du förstår alltså fortfarande inte kontentan av granskningen? - trots att jag har påpekat det för dig upprepade gånger. 🤡

Jo, det är såhär att Kalla Fakta har gjort en granskning under cover.

Det innebär att Kalla Fakta inte har frågat, brytt sig om eller på något vis funderat på om Jimmie Åkesson/SD accepterat granskningen - den har gjorts helt och hållet utan vederbörandes vetenskap.

Förstår du? 😂

Därför bryr jag mig inte om dessa delar av dina dagboksinlägg, för det är ovidkommande huruvida vederbörande parter accepterar granskningar eller inte...

...granskningarna kommer att göras vilket som.

Jösses, här stoppar man ta mig fan korv.

Själv bryr jag mig inte om Jimmie Åkessons tillstånd överhuvudtaget - om han är arg, om han accepterar, om han har puls... fullständigt meningslöst att lägga en tanke på - det jag bryr mig om är att SDs politiska stöd  och inflytande minskar.

Har det knaperstekta baconet förstått eller är det tillbaka in i drömvärlden som gäller? Är inlägget för långt? Använder jag för svåra ord?

Jag ska fan tända salvia och välsigna det faktum att du inte är en högerkonservativ debattör. Hujeda mig så långt bort man hade hållit sig. 🥴
  • Digestive
    Xenia skrev 2024-05-17 10:50:27 följande:

Det blir farre program i Public Service i framtiden. Till gladje for alla som ar missnojda med Public Service. Eller blir ni inte nojda forran SVT, SR och UR ar helt avskaffade?

(citar)De fyra borgerliga partierna vill inte bara minska anslagen till SVT, SR och Utbildningsradion, UR. De vill också ändra företagens publicistiska uppdrag. Formuleringar kring mångfald och jämställdhet ska strykas. Satsningar på minoritetsspråk ska minska, däremot vill de se en särskild satsning på jiddisch.

Färre journalister

För SVT och SR, som redan har stora besparingsprogram, kommer utredningens förslag innebära ytterligare neddragningar.

?Rent krasst innebär det mindre pengar till journalistik och tv-program?, skriver SVT-chefen Hanna Stjärne i en kommentar till TT.
    ---

Historiskt sett har Sveriges riksdagspartier kunnat enas om finansiering och riktlinjer för public service. Men den här gången har Tidöpartierna främst valt att förhandla sinsemellan.

Civila försvaret hotat

De fyra rödgröna oppositionspartierna hade en samlad presskonferens på måndagsförmiddagen. Där uttryckte de skarp kritik mot utredningens slutsatser när det gäller bland annat finansieringen. De lyfte särskilt public service särställning i det civila försvaret. I en orolig tid är det viktigt med nyhetskällor som medborgarna har högt förtroende för.

Dråpslaget mot public service kunde därför inte kommit vid en sämre tidpunkt. (slut citat)
    www.aftonbladet.se/ledare/a/jQdmG0/sd-ar-inte-nojda-forran-svt-blivit-en-trollfabrik

2026 får de en 3% högre budget. Sedan 2% fram till 2030 och tillsist 1% fram till 2033.

Själv så vill jag enbart att Public Service fullföljer Speglingsuppdraget ordentligt, framförallt för konservativas del - där nyanser är näst intill obefintligt.

På det viset så kanske man slipper alla nötter som stönar om SD-vurmare och lakejer så fort någon inte tycker, tänker och ser saker ur deras ögon.

Ska jag betala för andras 'folkbildning' så har jag en sådan där märklig standard att de som nu bänkar sig fram Public Service, iallafall får en basal uppfattning om vad det finns för folk och fä ute i världen.

Jag tycker inte att det är för mycket begärt.

Hur som haver så är sändningstillståndsperioden nio år lång och varje vår så görs det budgetjusteringar - 'domedagen' är alltså inte huggen i någon sten.

Jag tror snarare att Public Service får det besvärligare att effektivisera verksamheten rent praktiskt, bland annat att slå ihop olika mediahus till ett. Det är dock mer av ett huvudbry än någon katastrof.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-17 16:29:19 följande:

jimbo grät som ett barn över den granskningen, och det gör han hela tiden när SVT/SR granskar SD.

Vi alla vet varför denna del av politiken inte klarar av granskning, och pga de har en ljusskygg politik som tex säga Nej, vi har inga trollfabriker, och sen oops, det hade ni visst det.

Ja, så är det.

Även Myndigheten för Psykologiskt Försvar grät en skvätt över den här granskningen, ser jag nu framåt kvällen.

Vilken soppa. Varenda gång. Att folk inte lyfter det som de vill ha istället för att försöka pissa bort envisa bajsfläckar som de inte har fått att blekna det minsta på 15 år. Suck.

Aja, det är så värdelöst att överhuvudtaget snacka om löjligheterna.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?