Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Så kan det vara om man saknar argument 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Insändare av Yuliya Yurchuk, lektor i idéhistoria vid Södertörns högskola:
www.dn.se/insandare/skamt-i-svt-skapar-stereotyper-om-sarbara-ukrainskor/
"Skämt" i SVT skapar stereotyper om sårbara ukrainskor
... Det värsta kanske är, att trots många reaktioner från ukrainska kvinnor i Sverige ser Elaf Ali inget problem med sitt "bordellskämt", utan hon fortsätter att försvara det. Både hon och SVT:s Christina Hill säger sig försvara yttrandefriheten, men om man är intresserad av den ska man vara öppen för att höra åsikterna av dem som skämtet riktas mot.
Att säga att andra kvinnor är prostituerade är inget skämt. Att säga det om en grupp av kvinnor vars land befinner sig i krig är oacceptabelt i offentliga sammanhang.
Jag skriver "skämt" inom citationstecken eftersom jag inte upplever Elaf Alis påstående som vare sig roligt eller underhållande. Jag vill helt enkelt inte skratta åt det. Jag upplever dessa ord mot ukrainska kvinnor som sårande, oroväckande, förnedrande, motbjudande och förödmjukande.
Här är länkarna till reportagen om de svenska män som köper sex av ukrainska kvinnor där du bl.a. hittar detta citat: "Antalet ukrainska kvinnor i sexhandeln i Sverige har exploderat under kriget"
www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPg1Rp/krig-da-koper-svenska-mannen-sex-av-ukrainskor-200-sekunder
www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3KzAM/sa-lever-de-ukrainska-kvinnorna-som-saljer-sex-i-sverige-200-sekunder
Menar du att man inte får skämta om detta?
Jag gjorde samma tolkning som Ivar Arpi att skämtet var riktat mot sexköpande män och Elaf Ali försökte lura en svensk man att Sverige hade tagit emot flest invandrare från Ukraina (han hade kunnat luras av Elafs påstående om han gick på bordell).
Du brukar framföra libertarianska åsikter här på Familjeliv. Var står du själv i sexköps frågan? Anser du i likhet med Libertarianska partiet att det borde vara lagligt för svenska män att köpa sex av bla. ukrainska kvinnor? Du kanske tycker att skämtet var olämpligt av den anledningen?
Tvångsfinansierad Public "service" levererar alltid ur hamas synvinkel
Råkade glömma bort att det var hamas som attackerade Israel.
Häromdagen kallade (S)(V)t's Anna Hedenmo nazisterna i hamas för "hamas soldater".
Våpet likställer alltså nazisterna i hamas med t.ex. svenska soldater.
Lägg ner.
Riv
Avskeda
Salta marken.