Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2024-02-09 20:32:22 följande:
    Ja, visst förutsätter det att man hör på vad herrarna ifråga har att säga.

Annars blir det väldigt svårt att veta huruvida någon av dem - enligt en tillfrågad lyssnare - har en poäng eller inte, inte sant?

Säger inte det här sig självt?

Jag väntar på sakligheten och lite mer detaljerat.
    Men börjar känna det aldrig kommer, eller?

Om inte, så inser jag att det var nonsens.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-09 21:43:51 följande:
    Vilka problem du har. Rataxes kom och gick. Han förstod direkt vad det handlade om och har lämnat sitt utlåtande för länge sen.

Och kvar står du och grubblar fortfarande över instruktionerna. De är inte sakliga och detaljerade nog, menar du, medan Rataxes har kommit och gått som ingenting.

Problemet ligger enbart hos dig.

Så ingenting sakligt då alltså, men varför posta klipp och sen vägra berätta vad du vill ha sagt med dom och lite mer preciserat?
    För det är rätt udda att någon är så exalterad över sitt klipp, och sen vägrar berätta vad som h*n vill med det.

Och ska du diskutera Scherman, så är det rätt udda att du inte vill berätta det.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-10 10:45:13 följande:
    För att det inte behöver vara mer preciserat.

Vad du har fått för dig att jag vill diskutera är ointressant.
    Det blir det per automatik när du inte vill prata om klippet och vad du vill ha sagt.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-02-10 12:19:04 följande:
    Jag har nyligen pratat om klippet med den som såg det, vilket var Rataxes.

Din förvirring är total.

Nej, jag bara väntar på vad det är du vill diskutera mer detaljerat.

Och enda jag sitter och funderar på är varför du inte vill diskutera.

• klyban
    Digestive skrev 2024-02-10 17:54:26 följande:
    Ge mig något relevant ur programmet att diskutera då - precis som Rataxes har gjort.

Ingen annan än du själv har hindrat dig från att delta i en öppen invit för relevant diskurs rörande programmet i fråga.

Det är ditt klipp, och du menar jag ska argumentera åt dig?
    Kanske testa att berätta vad du detaljerat vill ha sagt med klippet kanske? Solig

• klyban
    Rataxes skrev 2024-02-10 20:38:37 följande:
    Finns det någon som läser vad vederbörande skriver?😮

De som är sakliga gör, men förstår du med agenda inte vill och med tanke på hur extremt många ggr min saklighet har klatt av dina "argument" eller påståenden.

Har du prövat saklighet någon gång?

• klyban
    Digestive skrev 2024-02-10 20:56:05 följande:
    Jag menar ingenting mer än att efterfråga output efter input.

Det står redan men det är tydligen inte meningen att du ska komma över den tröskeln. Alla andra här verkar förstå, de till och med gör sig roliga över saken, men du kämpar på och för vad, kan man undra.
    Jag förstår du inte ville ha sagt något med ditt klipp och eftersom du vägrar berätta det själv.
  • klyban
    KN75 skrev 2024-02-12 09:05:27 följande:

Klyban, du begär saklighet av andra medlemmar.

Medan du själv skriver, ordagrant citerat:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.
    Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen."

Du tjatar om att andra ska vara sakliga medan du själv är fullkomligt osaklig och du håller dig inte till ämnet.
    Det citerade var vad du själv skrev i ditt inlägg #4472,
    och det var du själv som valde att publicera detta i tråden (!).

Kan du verkligen mena allvar med att det ovan citerade ska kunna betraktas som sakligt?

Om du börja respektera trådstarten och ämnet,
    om du slutar att håna de medlemmar som faktiskt respekterar trådstarten och ämnet, så lovar jag att göra ett nytt försök att släppa detta ditt extremt osakliga och märkliga inlägg,
    och i stället försöka återgå till trådämnet.

Jag diskuterar inte dig som person utan jag diskuterar det som du själv valde att ta upp, nämligen SAKLIGHET.
    Om skriver inlägg på inlägg där du tjatar att andra ska vara sakliga så bör du själv gå före och visa vägen genom att själv vara saklig och hålla dig till ämnet.

På ditt inlägg följer min fråga till dig:
    Du begär saklighet av andra,
    Klyban, anser du själv att ditt eget inlägg 4472 står för saklighet?

Kanske digistive svarar snart och sakligheten kommer?

Har du nått sakligt och säga om att SVT/SR inte skulle vara opartiska?
    För det saknar vi fortfarande.

• klyban
    KN75 skrev 2024-02-12 09:56:18 följande:
    Jag har skrivit flera sakliga inlägg och upprepat visat att Public Service inte är opartiska.
    Vilka är "vi"? Vilka är det du gör dig till tals för?
    Läs gärna vad jag har skrivit så framgår det tydligt.
    I de fall jag har visat att PS inte är opartiska så har du inte någon enda gång kunnat visa att jag har fel.

Det är alltså visat på fullt sakligt sätt, av mig och andra, att PS inte är opartiska.

Min fråga till dig kvarstår obesvarad:
    På ditt inlägg, som jag citerar ordagrant, följer min fråga till dig:
    Du begär saklighet av andra,
    Klyban, anser du själv att ditt eget inlägg 4472 står för saklighet?

Intressant att du sälla har svarat och när jag har informerat att du glömt saker eller andra användare.
    Selektivt minne?

KN75 skrev 2024-02-12 10:01:35 följande:
    Klyban, gällande saklighet frågar jag dig (inte någon annan medlem) du väljer att beskriva dig själv på följande sätt, citat:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang".

Gällande saklighet,
    förklara gärna hur menar du att dessa påståenden om din egen förträfflighet skulle stå för saklighet?

Ja, det var saklighet och troligtvis på ett inlägg före som då kanske var osakligt.
    Dock sakligt.

Och jag väntar fortfarande på digitevens saklighet, men börjar ana det inte existerar något.

• klyban
    OlManH skrev 2024-02-12 08:09:53 följande:
    Lol, någon (gissar på trollet klyban) anmälde mitt inlägg 😂

Ytterligare ett exempel på varför SVT/SR inte är opartiska.
    När diesel- & bensinpriset sänktes vid årsskiftet så tyckte de allra flesta att det va bra. Man måste ändå använda bilen så lägre pris = mer över till annat.
    SVT rapporterade om att priset sänkts pga minskad reduktionsplikt.
    So far so good, men de rapporterade INGET om varför reduktionsplikten sänktes eller vilka som drivit igenom det.
    Det de däremot gjorde va att skriva om hur mycket mer utsläpp det skulle bli och hur dåligt för klimatet det va🙄
    Men så är också över 50% av de som jobbar på SVT miljöpartister 🤷?♂️

Det är väldigt långt kvar till vallöftet de skulle sänka dieseln med, kommer det snart?
    (Gissar på trollet OlManH glömt detta.)
    Men när kommer det påvisas att SVT/SR inte är opartiska då?
    Även återger du det inkorrekt, är det medvetet eller hoppades du ingen visste?
    Ja, detta är dåligt för miljön, hur kan du missat det?

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?