KN75 skrev 2023-05-16 10:40:55 följande:
SVT har ju själva bevisat det genom sin skrivning:
SVT själva har inget problem att erkänna och skriver själva om bakgrundsmusik CITAT:
Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå.
Skapa stämning på en subtil nivå.
När stämningsskapande bakgrundsmusik beskrivs,
om man lyssnar och läser intervjuer och beskrivningar av dem som yrkesmässigt sysslar med detta, så är den till för att skapa stämning, och dess syfte, särskilt i de fall den används subtilt, är till för att påverka tittaren i en riktning som producenten avser.
Att med subtila medel skapa stämning för att påverka tittaren i en viss riktning kan för mig aldrig beskrivas som opartiskt, utan snarare tvärtom.
Jag har presenterat SVT:s egen skrivning åt dig,
och jag har googlat och generellt beskrivit syftet med stämningsskapande bakgrundsmusik åt dig,
allt detta eftersom du själv vägrar kolla fakta när de enligt din uppfattning pekar i fel riktning.
Och även i tråden är det tidigare bevisat. Vilket var både snabbt och enkelt gjort.
Du får själv öva dig på att hitta tidigare inlägg i tråden, det tänker jag inte göra åt dig.
Det är för mig svårt motivera att resonera vettigt med dig, eller att hjälpa dig ännu mera än vad jag har gjort, när du ändå väljer att dölja och förneka sanningen och när du framstår som fullkomligt faktaresistent.
Det enda du verkar kunna erkänna är den ständiga och fullkomligt okritiska propaganda som du själv älskar så högt.
Då är det ändå upp till dig att visa på vilken stämning som skapats och på vilket sätt detta gjort SVTs sändning partiskt.
Är fågelkvitter till bilder av skog det som gör ett inslag partiskt? Eller vad?
Du för ett teoretiskt resonemang som liknar ett barns eller AI's begränsade förmåga att visa på verkligheten. Möjligen kan det du beskriver användas på ett partiskt sätt, men deyt behöver inte i sig vara partiskt - att det ena eller andra inslaget är partiskt är upp till dig som kommer med påståendet att visa.
As simple as that - visa vilket inlägg det handlar om så kan vi diskutera på vilket sätt bakgrunsmusiken är eller inte är partisk. Just nu uppfattar jag ditt resonemang som ett teoretiskt onanerande utan att komma till något verkligt slut.