Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2020-09-27 09:41:53 följande:
    Och som svar på det svarar vänsterns sympatisörer:

"Men i valet 2018 skrevs det mer om högerpartierna än vänstern!"

Det som brukar påpekas är väl ändå att allianspartierna fick en mer gynnsam bevakning i media än de rödgröna partierna under valet 2018 och det är inte det första valet som det har sett ut på det sättet. 

jesperstromback.org/2019/04/12/den-partiska-nyhetsjournalistiken-i-valet-2018/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-10-02 11:25:48 följande:

Saklighet och opartiskhet står det på SVT:s hemsida. Sedan producerar de något sådant här om LAS, sist-in och avsked.

Vänsterpartiets informationsavdelning hade inte gjort det bättre och mer informativt.

twitter.com/TeodorKoistinen/status/1311752540833435651

SVT visar neutralt och nyanserat att företag är elaka skurkar :)

Hur gick tankegångarna där på morgonmötet när man beslutade att inslaget skulle illustreras på det viset?

*dina skattekronor i arbete*

Teodor Koistinen som du länkar till är knuten till arbetsgivarorganisationen Svenskt näringsliv och självklart tycker han att det är jobbigt att SVT talar ur skägget och beskriver om vad förslaget går ut på.

Det skulle vara intressant att höra dina argument för att uppgiften att Arbetsgivarna vill att kompetens och lämplighet ska trumfa anställningstid och uppgiften att arbetsgivarna vill göra det billigare och enklare att säga upp personal på personliga skäl skulle vara osakliga

Vad tycker du skulle bara en bra illustration för att någon får sparken? En blomsteräng?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-10-04 07:59:04 följande:

Som sagt: strukturell aktvism.

De kanske inte fattar själva vad de håller på med, det är så självklart i miljön på företaget. Som att fråga en fisk om den tycker att vattnet är vått.

twitter.com/avPublicService/status/1312460731611181056/photo/1

"Go'kväll" på SVT med en terrorist och massmördare som chic bakgrunds-accessoar.

Någon har alltså med flit hängt den bilden på kulissen bakom programledaren innan programet börjar. Ingen i produktionen reagerar.

*dina skattepengar i arbete - 8,6 miljarder om året*

.

Nu förstår jag att du bara förmedlar det du har läst på Twitter för hade du själv tittat på programmet hade du förstått att bakgrunden som du ser i vinjetten är från ett kort inslag i programmet om mannen som har flest pins i Sverige. I Bakgrunden ser man t.ex. pins från Moderata samlingspartiet (röda cirkeln).

Det är tydligt att du helst skulle önska att svensk public service, i likhet med Ungersk statstelevision utövade censur men jag är glad att leva i ett land där fri media får visa pins på både M och Che Guevara utan censur eller rädsla för repressalier.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-10-05 05:56:58 följande:
    En förtagare svarar på SVT:s animering av LAS ocjh att avskeda folk

twitter.com/tkpholm/status/1312048954855624706

Hej @svtnyheter . Jag har genom åren både haft förmånen att kunna anställa samt tyvärr även tvingats säga upp folk ibland. Om ni tror att jag är som grafiken antyder så har ni jävligt fel. Tror ni man gör det för att jävlas? Det gör ont att säga upp människor! Jag bryr mig om dem.

Jag tror att alla vid det här laget har förstått att du helst hade sett att SVT skulle illustrera att folk får sparken en gullig bild men själv tycker jag att det var rimligt att SVT valde att illustrera en uppsägning ur den drabbades perspektiv. 

Du brukar andra sammanhang ömma om drabbade och om familjer vars liv slås i spillror. Förstår du inte att uppsägningar kan resultera i samma sak?

• KillBill
    Rataxes skrev 2020-10-05 08:49:33 följande:

Kom att tänka på snyftreportaget om kränkande poliskontroller...

Ja det kan jag förstå. Det är ju lika märkligt att ömma om den som ger någon sparken som att ömma om kriminella som blir utsatta för en poliskontroll.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2020-10-05 11:44:31 följande:
    Kan du inte hålla 2 tankar igång samtidigt?
    Har du problem med att jag visar sympati för den som får sparken och står upp för polisens rätt att genomföra poliskontroller? Det är väl snarare den som inte klarar detta som har svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-22 19:07:28 följande:

Lyssnar man på Sveriges Radio blir man f*n i mig dummare!

Ginan Lindberg bara återberättar det demokratiska partiets verklighetsbeskrivning utan att ens fösöka nyansera och än mindre framföra republikanernas argumentaion.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7557453

Nä Ginna, det är inte ombytta roller mot 2016.

Den här typen av artiklar kan man läsa i konservativa Svenska Dagbladet. 

"Trumps syn på sanning ? en blåkopia av Hitlers"

www.svd.se/trumps-syn-pa-sanning--en-blakopia-av-hitlers

• KillBill

Förtroendet för SVT ökar

• KillBill
    Missermajser skrev 2020-10-10 12:26:05 följande:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/risken-for-nyval-lurar-runt-hornet

Återigen så har samma uttryck använts av SVT under borgerliga regeringar!

"risken"-for-nyval-lurar-runt-hornet

Dina idolers analyser är värdelösa! Ledsen men i detta har du fel!

Det är som vanligt när det gäller påståenden från det hållet.

#Its ok when we do it

• KillBill
    K Markatta skrev 2020-10-12 23:46:01 följande:

Ny uppdatering om Sveriges Radios säkerhetsschabbel:

www.svt.se/nyheter/inrikes/sr-chefen-om-kapade-twitterkontot-vi-har-en-teori

I helgen kapades ett antal av Sveriges radios officiella Twitterkonton. Flera källor har för SVT vittnat om en svag säkerhetskultur i bolaget där lösenord skickas runt och obehöriga har haft tillgång till kontot långt efter de lämnat. Sveriges radios presschef Claes Bertilson är fåordig om händelsen och bolagets säkerhetsrutiner och vill inte svara på om man haft tvåfaktorsautentisering aktiverad för sina konton i sociala medier.

Ett antal av Sveriges radios mejladdresser figurerar också i läckta databaser på internet. Där kan man enkelt hitta både användarnamn och lösenord. Något som utan tvåfaktorsautentisering skulle kunna vara en tänkbar väg in till både sociala medier-konton och andra funktioner.

- Om det här är vägen in, via stulna användarnamn och lösenord, så är det dåligt att man inte har kollat upp det här innan. Det är enkelt att följa upp det här och finns publikt. Det ska man känna till.

Skönt att se att när det verkligen gäller så hänvisar du till nyheter från public service!

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?