Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Du och/eller dina egna kompisar har ju tom själva visat på exempel där PS enligt er inte är opartiska utan är högervridna!
Det är visat flera gånger bortom allt rimligt tvivel att journalister och andra som arbetar på PS inte är opartiska.
En liten men ändå mycket viktig detalj är t ex att nyhetsprogram i PS använder sig av effektskapande bakgrundsmusik, just för att skapa effekt.
Att i ett nyhetsinslag använda sig av effektskapande bakgrundsmusik är självfallet inte opartiskt utan det används för att på ett subtilt sätt påverka tittaren i en önskad riktning.
Det var flera i tråden som tidigare vägrade erkänna att bakgrundsmusik förekommer i nyhetsinslag.
Men vi var flera som visade exempel på detta.
De som vägrade erkänna, liksom de allra flesta tittare, hade inte ens blivit varse den effektskapande bakgrundsmusiken innan jag och flera påvisade dess förekomst.
De allra mest utstuderade och framgångsrika propaganda utförs så subtilt, påverkar mottagaren utan att mottagaren själv är medveten om den.
Vilket påvisas bl a av hur otroligt propagandastyrda vissa medlemmar är här i tråden, troligen utan att de ens själva begriper att de sprider denna propaganda vidare helt okritiskt och man blir alltmera faktaresistenta.
Fake news, och subtil propaganda, går faktiskt åt båda hållen. Den som inte inser detta blundar för fakta och väljer att lägga ut dimridåer.
Min upplevelse gällande att göra propaganda, att subtilt och obemärkt påverka tittarna, t ex genom att använda effektskapande bakgrundsmusik i nyhetsinslag, är i ökande.
Om vissa här inte är helt faktaresistenta så förmodar jag att de numera, när de blivit varse, klarar av att upptäcka den effektskapande bakgrundsmusik som förekommer, ofta bara mycket subtilt, och som uppenbarligen är till för att skapa effekt, alltså att påverka tittaren i en önskad riktning.
Min åsikt är att effektskapande bakgrundsmusik inte skulle få förekomma, borde helt enkelt vara förbjuden i nyhetsinslag.
Ja, då står vi här igen med ett nytt inlägg som bara är ord på en rad, och påvisar inte att SVT/SR är systematiskt partiska, utan opartiska.
Undrar varför det ska skriva två så långa inlägg, och inte ens försöker påvisa sin sak.