Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-09-12 22:48:42 följande:
    Det verkar inte som att du gjort en korrekt analys av fascism. Det finns mycket material på nätet eller på biblioteket för förkovran. Det skulle stärka de argument du lägger fram. 

Det verkar inte som att du gjort en korrekt analys av vad en en brottsutredning ska klarlägga.

Ingen bedöms ha gjort ett mindre brott för att brottsoffret var kriminell eller inblandad i en konflikt med gärningsmannen om det inte handlar om andra omständigheter.

En del i tråden vill mena att Peterson skall bedömas annorlunda i fråga vad han gör mot kursledaren och kursdeltagare pga hubinettes göranden eller inte göranden.
    Det är möjligt.

Ingen bedöms ha gjort ett mindre brott för att brottsoffret var kriminell eller inblandad i en konflikt med gärningsmannen om det inte handlar om andra omständigheter.

Som påpekat så kokar det i mig varje gång som jag får reda på att brottsoffer hade kopplingar till kriminella gäng. Både du och jag förstår att det är sjuka metoder som används i dessa fall - granska offret. Det har dock ingenting med storleken på brottet att göra.

En del i tråden vill mena att Peterson skall bedömas annorlunda i fråga vad han gör mot kursledaren och kursdeltagare pga hubinettes göranden eller inte göranden.

Jo tack. Som tidigare påpekat så är det här alltid ett vidrigt fenomen som uppstår när exempelvis frågor om självförsvar utreds. Helt sjukt hur ofta sådant utreds! 🤢 

• Digestive

*En del i tråden vill mena att Peterson skall bedömas annorlunda i fråga vad han gör mot kursledaren och kursdeltagare pga hubinettes göranden eller inte göranden.

Stycket skulle vara ett citat.

• Digestive
    Padirac skrev 2023-09-12 23:06:02 följande:
    Det finns fortfarande inte någon korrekt analys eller klarhet i ditt inlägg i fråga om fascism.

Är ditt påstående om och tro på fascim grundat på egen erfarenhet av fascistiska övertygelser som du tidigare hade  som grund för att du då menade att hubinettes göranden rättfärdigar Petersons agerande?

Jag menar att ev tidigare fascistiska övertygelser inte alls är kopplad till detta då fascistisk ideologi handlar om andra saker, som iofs fascister också kan omfatta.
    Du är välkommen att klä mentaliteten i bättre ord.

Vill bara checka av så att vi inte missförstår varandra ännu mer:

1. Det var bra att Public Service enbart grävde fram relevanta tveksamheter för Christian Peterson del.

2. Det var bra att Public Service beskrev Christer Peterson som en extremist men lät bli att informera allmänheten om Tobias Hübinette extremer.

3. Det var bra att Public Service påpekade att Christer Peterson är känd - det får mängder med människor att bli nyfikna och börja söka information, vilket bidrar till mer kött på benen och man kan bilda sig en mer gedigen uppfattning - medan Tobias Hübinette inte blev utpekad som känd.

4. Det var bra att Public Service aldrig förklarade att kursen var digital så att så många som möjligt kunde bilda sig uppfattningen att han fysiskt på plats, i en lärosal, skapade ett obehag som är svårt att värja sig från (om man jämför med ett digitalt möte).

Du håller väl med?

• Digestive
    Padirac skrev 2023-09-12 23:28:39 följande:
    Det verkar som att ditt inlägg innehåller ett flertal felaktiga påståenden, premisser och slutsatser. Det är ingenting att hålla med om.
    Ja, det kanske blev för rörigt. Låt mig koka ner det till en stående princip.

Vid varje tillfälle som en åtalad blir frikänd på grund av att anmälan var falsk så har ett offer granskats och inte allt för sällan så nås även allmänheten av informationen via medier.

Vid varje tillfälle som en åtalad får straffsatsen sänkt på grund av omständigheter som berör offret - exempelvis att den åtalade handlade i självförsvar - så har ett offer granskats och inte allt för sällan nås även allmänheten av informationen via medier. 

Och så vidare.

Tycker du att det är ett dåligt system som vi har satt på plats?
  • Digestive
    KillBill skrev 2023-09-13 14:03:27 följande:

Fascisterna alltid har hånat fri och oberoende media..

Du menar samma fenomen som ordet "Swishhora" springer ur och som Public Service själva har myntat?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-09-13 19:26:11 följande:

För den som om och om igen attackerar SVT/SR för itne vara opartiska, och sen inte ens försöker påvisa detta.

ja, de verkar vara såna som har en regel bok för sig själva och en annan för sina politiska motståndare.

Vi normala, vi har samma regelbok för oss själva och politiska motståndare.

• Digestive

Hmmm... det här med att Public Service inte skulle granska eller beskriva offer - som förklaring på varför enbart Christer Peterson pekades ut som extremist, radikal, känd med mera - stämmer inte:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stort-polispadrag-kring-manifestation

Vänsterextrema till attack mot högerextremt möte

Under rasistiska Svenskarnas partis manifestation genom centrala Jönköping gick flera vänsterextrema grupper till attack.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/16-aring-kastade-laskburk-mot-paludan-doms-till-ungdomsvard

16-åring kastade läskburk mot Paludan ? döms till ungdomsvård

[...] Rasmus Paludan, partiledare för högerextrema Stram

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kyrkornas-klockor-storde-extremist

Präst störde högerextrem manifestation på Råslätt ? ringde i kyrkklockorna

Den högerextreme danske politikern Rasmus Paludan (Stram Kurs) [...]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/paludan-om-rattegang-i-eksjo-tingsratt-jag-kan-inte-vittna-for-farligt

I oktober är den högerextrema politikern Rasmus Paludan målsägande i en rättegång i Eksjö tingsrätt rörande olaga hot.

https://sverigesradio.se/artikel/forvaltningsratten-polisen-gjorde-fel-nar-de-stoppade-paludan

Förvaltningsrätten: Polisen gjorde fel när de stoppade Paludan

Det var fel av polisen att inte ge tillstånd till högerextremisten Rasmus Paludan för en sammankomst i Borås, enligt förvaltningsrätten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tumult-i-stockholm

Mitt under högskoleprovet blev tre män misshandlade på en skola i Stockholm. Händelsen kopplas samman med en konfrontation mellan vänsteraktivister och högerextremister.

I samband med misshandeln på skolan kastade högerextremister glasflaskor på autonoma aktivister vid Medborgarplatsen.

• Digestive
    K Markatta skrev 2023-09-15 13:07:19 följande:

Hehe... Anders Lindberg (S) måste ju koka av ilska över att hans blaska tagit in den här kolumnisten.

Från artikeln:

"Numera blir jag inte lugn när jag lyssnar på vissa av radions program. För de som SR väljer att adla har inte alltid varit exceptionella, utan de är lite som folk är mest. Fördomsfulla och förljugna, kokainister och hustrumisshandlare, de viker sig för grupptryck, har fel, gör fel. Hade de spelat in sina program i en Zoom-mic från Elgiganten eller i röstmemo-appen i telefonen, som många andra poddare, hade det inte varit ett problem när de misslyckats med objektiviteten eller visat sig vara risiga människor. Men när de upphöjts över alla de andra kryper det i mig, jag måste ställa frågan: varför just han?"

Anders Lindberg dyker troligen upp på poden Sista Måltiden snart och lär få lite frågor om det här, Mustafa Panshiri teasade här om dagen om det på X.

Tycka vad man vill om vederbörande men han har ett speciellt par av kulor i slutändan och har ställt upp på mycket jämfört med etablissemangets figurerar i övrigt...

X-kommentaren "Same energy *insert classic gangbang bild*" fick mig dock. 🤣
  • Digestive

När pressetiken börjar skava på Sveriges Radio och de väljer att inte informera allmänheten om ytterligare brottsligheter kring ett brott, istället:

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?