Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Det verkar inte som att du gjort en korrekt analys av vad en en brottsutredning ska klarlägga.
Ingen bedöms ha gjort ett mindre brott för att brottsoffret var kriminell eller inblandad i en konflikt med gärningsmannen om det inte handlar om andra omständigheter.
En del i tråden vill mena att Peterson skall bedömas annorlunda i fråga vad han gör mot kursledaren och kursdeltagare pga hubinettes göranden eller inte göranden.
Ingen bedöms ha gjort ett mindre brott för att brottsoffret var kriminell eller inblandad i en konflikt med gärningsmannen om det inte handlar om andra omständigheter.
Som påpekat så kokar det i mig varje gång som jag får reda på att brottsoffer hade kopplingar till kriminella gäng. Både du och jag förstår att det är sjuka metoder som används i dessa fall - granska offret. Det har dock ingenting med storleken på brottet att göra.
En del i tråden vill mena att Peterson skall bedömas annorlunda i fråga vad han gör mot kursledaren och kursdeltagare pga hubinettes göranden eller inte göranden.
Jo tack. Som tidigare påpekat så är det här alltid ett vidrigt fenomen som uppstår när exempelvis frågor om självförsvar utreds. Helt sjukt hur ofta sådant utreds! 🤢